Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Tussenstand Repel ’71 versus Anno ’09

De periode op weg naar Woensdag MRI Dag (WMD staat blijkbaar niet voor Weapons of Mass Destruction, zoals CNN denkt, maar voor Woensdag MRI Dag) voelt als rechtgesnaarde socker mom aan als “de rust”. Niet rust in de zin van kalmte, maar rust in de zin van die 15 minuten tussen de eerste en de tweede helft van de wedstrijd. Want in de rust heb je nog niet De Uitslag, maar wel al een tussenstand. Ik ben er nog niet, maar ik ben wel al ergens en we hebben de eerste helft van de wedstrijd er al op zitten.

Het geldt niet alleen voor Knobbels in Tiet (KIT); het geldt sowieso voor het jaar 2009. Ik las het ook al bij haar: 2009 is me nogal een jaar. Er is zoveel gebeurd! We hebben nog ruim 2 maanden te gaan en ik vermoed dat 2009 nog heus wel wat voor me in petto zal hebben. Maar in de rust van mijn wedstrijd Repel ’71 versus KIT ’09, geef ik toch even een tussenstand Repel ’71 versus Anno ’09

  • Minus een hele zieke Lewis bij terugkomst van vakantie, winst herstel binnen een-poep-en-een-zucht;
  • Minus 1 super-soulmate-kat, mijn lieve Morse, winst 3 katten Friendly Giants;
  • Minus 1 mini-meltdown, 1 knappe counter afwenden totale burnout;
  • Minus 1 vriendin, gelijke stand 2 hartsvriendinnen, winst intenser goed contact met meer dan 5 collega’s (serieus en oprecht vrienden/vriendinnen-perspectief);
  • Minus contact met zus, winst verbeterd contact met moeders;
  • Winst bevordering van ettelijke mede-bloggers tot minimaal Internet Dinnetjes;
  • Winst bevordering salarisschalen (ik vertyp me niet: ik bedoelde echt niet te zeggen periodiek in plaats van schaal, en ik typte ook niet per ongeluk de meervoudsvorm…De Repel moet serieus mantelpakjes gaan kopen);
  • WINST ÉÉN PAAR CHRISTIAN LOUBOUTINS;
  • Winst hervonden sportieve ik…rennen en fietsen, gewicht weer op pré-kinderen tijdperk;
  • Winst minus 10 kg;
  • Winst inzicht in Wat Omgaat In Koppie Middelste dankzij lieve kinderpsych;
  • Winst Middelste blij op school;
  • Hattrick (sohéé, kijk eens wat een jargon) Middelste zindelijk;
  • Blijvend goed strategisch samenspelend koppel Manlief en Repel;
  • In de blessuretijd: Winst spetterend etentje + uitje Repel en Manlief saampjes met z’n tweetjes…

Ik dacht dat Anno ’09 een tegenstander van formaat was, maar nu ik het wedstrijdverslag zo heb uitgetypt, blijkt De Repel toch de betere speler. Zowel tactisch als technisch. De stand Repel ’71 – KIT ’09 is vooralsnog gelijk in de rust. Maar gezien het wedstrijdverloop heeft De Repel de beste kansen.

Nu ben ik tot woensdag even klaar met Tiet en KIT. Morgen ga ik weer een logje maken waarin ik vreselijk ga lopen opscheppen over mijn Daltons. Ik heb namelijk weer wat staaltjes van verhaaltjes in mijn vingers zitten. En het zou ook zomaar kunnen wezen dat ik foto’s ga maken dit weekend, net alsof ik een nieuwe lens heb.

Volgens mij ben ik serieus aan het bijkomen en ondertussen blijf ik nadenken op de achtergrond. Net alsof er een software update wordt uitgevoerd terwijl je de programma’s die in gebruik zijn niet hoeft af te sluiten. Ik werk en ik moeder en ik echtgenoot en op de achterrond ratelt mijn brein rustig door. Wat wil ik, wat zijn mijn opties, wat wil ik niet, wat wil Manlief, wat wil Manlief niet. Misschien heeft zij wel gelijk…misschien weet ik het al. En Manlief eigenlijk ook.

oktober 23, 2009 - Posted by | Repel | ,

16 reacties »

  1. Repel ’71 gaat voor de winst!

    Ik weet niets van voetballen maar waar kan ik de toto invullen? I feel lucky…:D

    XOX

    Reactie door Meanannie | oktober 24, 2009

  2. Wij hadden vorig jaar zo’n jaar. Zo’n jaar dat ik in maart al dacht: kan het erger? Niet wetende dat het ergste nog moest komen.
    Je zult zien (net als ik) dat het volgend jaar misschien wel weer een positief jaar wordt en je bij kunt komen!

    Reactie door Madelief | oktober 24, 2009

  3. Wat n mooi logje.
    Het is ook best goed om al eens terug te kijken. Niks mis mee. Je hebt ook flink wat voor je kiezen gehad, maar ook veel gewonnen!

    Reactie door Nicolekebolleke | oktober 24, 2009

  4. Weet je Repel, momenteel stormt het in je leven; je zit er middenin.
    Maar is er ooit wel eens een storm -in het echhie- geweest die niet is gaan liggen? Alle stormen gaan ooit eens liggen, ik hoop voor jou dat je het ergste gehad hebt en dat er rustiger weer op komst is.
    Ik wil dus niet zeggen dat het meevalt, integedeel, ik wil je wel strekte wensen in je storm.

    Reactie door Nicolette | oktober 24, 2009

  5. Eigenlijk ben ik er zelf van overtuigd, dat alles wat je meemaakt in je leven iets is waarvan je leert, daar kunnen harde lessen bij zijn maar probeer dan toch te kijken wat je ervan kunt leren.
    Als je het lijstje zo langsloopt, heb je dit jaar toch ook een hoop winst behaald.
    Ik ben benieuwd naar de verhalen over je jongens, het is een geweldig stel en daar mag je ook heel erg trots op zijn mamma !

    Reactie door Haba | oktober 24, 2009

  6. Geweldig zo’n tussentijdse beschouwing!
    En super dat je je beter voelt.

    Reactie door Nicole | oktober 24, 2009

  7. Nu nog slapen…dan zou het helemaal geweldig zijn…

    Reactie door Repel | oktober 24, 2009

  8. Wat beschrijf je dat goed! Bijzonder hoor. Van de week reageer ik behoorlijk, nu nog 200 km tot het hotel..

    Reactie door door | oktober 24, 2009

  9. Eigenlijk heb je best een goed jaar gehad als ik het allemaal zo lees. Dus dit komt ook helemaal goed het is gewoon een jaar waarin je denkt dat alles scheef gaat maar uiteindelijk komt alles goed. Positieve energie , alle negatieve moet je gewoon verbannen…Ik denk al de hele week aan je want je houdt me behoorlijk bezig en naast een kaarsje voor een klein ziek meisje brandt er ook al een week eentje voor Repel. xxx

    Reactie door ilse | oktober 24, 2009

  10. Beste Repel,
    Ik ben al enkele keren op je site voorbijgesurft, maar schroom weerhield me ervan te reageren. Ik besef nu dat ik dat niet mag doen. Men zegt wel eens dat in tijden van rampspoed je je echte vrienden leert kennen en dat de anderen wegblijven. Een échte vriend ben ik nu eigenlijk ook niet, maar ik mag ook niet wegblijven.
    Het helpt ons natuurlijk wel dat je ons schalks over je tegenspoed informeert.
    Ware ik scheidsrechter, ik zou vooringenomen zijn en de uitslag in jouw voordeel beïnvloeden.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | oktober 24, 2009

  11. O ja! Tot slot nog dit: ik heb je voorstel voor dat linkje op mijn blog aanvaard.😉

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | oktober 24, 2009

  12. Winst; een nieuwe lens!

    Gaat helemaal goed komen dit jaar Repel, wat Toaske je bromt.

    Reactie door Toaske | oktober 24, 2009

  13. You kick some ass in this game Repel! Na de rust heeft Anno ’09 waarschijnlijk niet meer zoveel in te brengen. En Repel who wears those pumps the best zal hooggehakt (niet het vlees, wel de schoenen) als winnares uit de bus komen.

    Reactie door Simonatoetje | oktober 24, 2009

  14. Je gaat de westrijd winnen, zeker weten en zoniet dan toch.

    Reactie door Leidse Glibber | oktober 24, 2009

  15. In zo’n bewogen jaar kan een tussentijdse blik terug deugd doen. Jij bent duidelijk de betere speler.
    Grote Pruts kijkt hier trouwens juist over mijn schouder mee en kwam met de opmerking: “Wie zijn dat? Dat zijn mooie kindjes”. Dat wou ik je toch zeker ook even laten weten.

    Reactie door prutsen | oktober 25, 2009

  16. Die Christian Louboutins doen het hem helemaal, vermoed ik. Loon naar heel zwaar werken, hoewel je op zulke hakken weer niet zwaar kunt werken.
    Anway, met de rust sta je in ieder geval voor. Elke trainer zou zeggen “hou de linies in de tweede helft gesloten en de winst ligt voor het oprapen”.

    Reactie door ollieherman | oktober 25, 2009


Geef een reactie

