Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

3 A.M.

Om drie uur ’s nachts lijkt de waarheid zo anders dan om acht uur ’s ochtends. De wereld is heel anders om drie uur ’s nachts. Angsten zijn groter, inschattingen zijn anders en doom-scenario’s lijken om drie uur ’s nachts veel reëler dan om acht uur ’s ochtends.

Om acht uur ’s ochtends houd ik mezelf voor dat het een verstopte klier kan zijn, of een vetbultje. Maar om drie uur ’s nachts lijkt het zomaar plausibel dat het een uitzaaiing is van een heel groot gezwel in mijn darmen of zo. Het slaat nergens op. En om drie uur ’s nachts kan je jezelf ook niet vertellen dat de wereld er de volgende ochtend een stuk zonniger uitziet, want om drie uur ’s nachts geloof je dat niet. Die zon komt waarschijnlijk niet eens op, dat is wat je om drie uur ’s nachts denkt.

Maar ook om acht uur ’s ochtends zit die knot in mijn maag. Ik heb de hele dag een gejaagd gevoel. Alsof er iets is. Maar er is natuurlijk ook iets. Ik heb onder normale omstandigheden al geen geduld, en nu al helemaal niet. Ik zit mezelf vreselijk in de weg.

Ik ben nu heel blij met mijn nieuwe fietsje. Gisteren ben ik tegen de storm in naar huis gefietst. Met het snot uit mijn neus over mijn wangen beuken tegen die wind. Die wind had het allemaal gedaan en ik zou hem krijgen ook. En ’s avonds was mijn pakje van de H&M gearriveerd. Het zat allemaal als gegoten. Chique de friemel, dat grijze kokerrokje met zwarte hoge hakken. De broek was ronduit sexy. Ik keek in de spiegel en voor het eerst in heel lange tijd was ik tevreden met mijn spiegelbeeld. Dat zijn deze dagen toch een beetje de krenten in de pap.

Maar die kick is weer weg en ik voel die put weer in mijn maag. En het is niet eens drie uur ’s nachts. Zometeen als Oudste met papa thuiskomt (hij heeft gescoord!) ga ik maar lopen. Tien kilometer rennen, tot ik buiten adem ben en mijn spieren kapot en mijn hoofd op standje blanco.

Drie uur vannacht is vroeg genoeg om me weer zorgen te maken………….

oktober 17, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Repel |

23 reacties »

  1. Om 3 AM zijn de spoken het grootst, de angsten onverdrijfbaar en de zorgen onoverzichtelijk.

    Eigenlijk zou je om 3 AM moeten slapen maar om 3 AM kun je niet slapen met dit in je hoofd

    Ren het eruit, schreeuw het er uit om hopelijk, heel gauw, opgelucht adem te kunnen halen.

    Reactie door Barbara | oktober 17, 2009

  2. wanneer moet je naar het ziekenhuis?
    en ga maar lekker hardlopen hoor
    al zou het alleen maar zijn zodat je even 10 kilometer niet dat nare gevoel hebt

    X

    ps. maar je oudste heeft wél gescoord en dat is supergoed nieuws, mede-soccer-mom!!

    Reactie door Eu Mesmo | oktober 17, 2009

  3. Meid, doe het lekker op jouw manier. Het is mij ook altijd opgevallen dat het om drie uur ’s nachts nooit meer ochtend gaat worden……..Nou dat hele weekend nog door, gaat ook voorbij, net als drie uur ’s nachts!

    Reactie door baasbraal | oktober 17, 2009

  4. 3 AM, dan ben je het dichtst bij jezelf, dan is alles stil en in diepe rust. Je wordt niet afgeleid, bezig gehouden, je kunt je gedachten laten gaan en dat heb je gedaan.
    Ik las 3AM en ik dacht 9AM, vind het wel een nummer qua sfeer wel hoort bij dit logje http://www.youtube.com/watch?v=I5lNRsiR_to
    Kus

    Reactie door Joos | oktober 17, 2009

  5. […] van de velen…. ik zocht hem voor haar, omdat de titel van haar blogje me aan dit nummer deed denken. Op zich heeft de inhoud van het […]

    Pingback door een van de velen…. « ze deed schrijven ……. | oktober 17, 2009

  6. Herkenbaar: de term nachtmerrie snap ik helemaal. Een dagmerrie is lang zo erg niet.

    Vervelend dat je een week moet wachten!
    Hou vol!

    Reactie door Nicole | oktober 17, 2009

  7. Kon ik maar een stukje van je angst wegnemen, maar dat gaat niet. Je ‘zit’ er letterlijk mee.
    Zoek je afleiding maar in wat je nu prettig vindt: fietsen of hardlopen met het snot voor je ogen.
    Ik denk aan je.

    Reactie door Nicolette | oktober 17, 2009

  8. Jemig, Repel, ik schrik me te pletter!! Ben je al naar de huisarts geweest? Wanneer moet je de memmenpletter in?? Zal ik meegaan om je hand vast te houden, moet in te spreken, met een koekjestrommel naast je te zitten…?? Armen om je heen…?? Kop op, hoor!! Inderdaad, ervan uitgaan dat het ook deze keer weer goedaardig is! Keep the spirit!!

    Reactie door Wondelgijn | oktober 17, 2009

  9. Ach ja… Zo herkenbaar.
    Kan ik ‘savonds in huilen uitbarsten en enorme drama’s maken van iets wat ‘smorgens weer heel onnozel is.
    Maar bij jou vind ik het ten alle tijden en op alle tijden logisch dat die angst er is.
    Ik denk aan je!!!

    Reactie door Nicolekebolleke | oktober 17, 2009

  10. 9 AM…het klopt helemaal. Het staat nu voor de tweede keer aan.

    Ik ben oprecht ontroerd door de vele lieve meelevende reacties. Zie je nou wel: loggen verrijkt je leven.

    Ik zou de tijd zonder deze blog en zonder jullie reacties een heel stuk moeilijker zijn doorgekomen….

    Virtuele dank-kusjes aan jullie allemaal van De Repel.

    Reactie door De Repel | oktober 17, 2009

  11. Ach ja, 3 uur ’s nachts. Als je eens zou optellen hoeveel mensen er dan wakker liggen ergens over.. vaak over niks, iets wat ’s ochtends echt helemaal niks blijkt te zijn.
    In jouw geval… het is vast ook “niks”, maar dat blijkt dinsdag pas, hoop ik met je mee. En ondertussen ga je er volgens mij hartstikke stoer mee om. Sterkte..

    Reactie door Mammalien | oktober 17, 2009

  12. Altijd stressen die onzekerheid…
    Sterkte met wachten Repel!

    Reactie door Davy | oktober 17, 2009

  13. Zo herkenbaar dit getob en gestress. Weet niet zo goed wat te typen …

    Reactie door Toaske | oktober 17, 2009

  14. Ik weet niet wat te zeggen, dus ik zwijg maar…

    Reactie door Wieke | oktober 17, 2009

  15. Nog maar drie nachtjes…

    Reactie door De Repel | oktober 17, 2009

  16. Was het maar vast dinsdag…was het maar zo dat je al weet dat de uitslag goed is…was het maar om niets dat je wakker ligt ’s nachts…
    * Knuffel en een arm om je heen! *

    Reactie door Madelief | oktober 17, 2009

  17. Veel sterkte! Fingers crossed…

    Reactie door Sabine | oktober 17, 2009

  18. Was het maar vast zover he dat je onderzoek en uitslag krijgt.
    Kan me indenken dat je nu allemaal spoken op je weg ziet.|
    Hou je taai Repel.

    Reactie door Leidse Glibber | oktober 17, 2009

  19. 3AM is het verschrikkelijkste uur van de nacht. De vorige dag ligt al erg ver weg en de volgende dag is ook nog zo ver. Alle zorgen, twijfels, angsten… lijken dan dubbel zo groot.
    Nog drie nachten. Nog 3x 3AM doorstaan. Ik tel mee af en hoop dat het snel dinsdag is en dat je hierna al deze angsten volledig achter je kan laten.
    Dikke knuffel!

    Reactie door prutsen | oktober 17, 2009

  20. Oh dit is zoo vreselijk herkenbaar ik ga er bijna van hyperventileren s’nachts en krijg dan paniekaanvallen.
    Je moet slapen , proberen althans, slaaptabletje?
    Beker warme melk. Ach makkelijk gezegd natuurlijk van mij ik kan me de nachten nog zo herinneren dat ik ook op zat te malen, te janken, paniekerig te wezen…
    Komt goed Repel moet gewoon….
    Dikke knuffel…

    Reactie door ilse | oktober 18, 2009

  21. Gooi het van je af. Ik was vorige maand de pineut maar heb maar net gedaan alsof het niks bijzonders is (1 op de8). Week gewacht, foute boel. 2weken wachten, onder het mes.
    En nu weer 2 wkn later gaan we verder waar we waren.
    Al ziet alles er voor mij op het moment goed uit, je leven stopt morgen nog niet hoor!!!!!!
    Je moet nog hééééél veel jaren mee en anders denk je achteraf, zonde van de paar weken dat ik me drukt heb gemaakt.
    Bij de meeste valt het wel mee.

    Sterkte

    Reactie door Anne | oktober 18, 2009

  22. Je hebt ook gelijk Anne….jij bent een dppere vrouw! Heel veel sterkte voor jou.

    Reactie door De Repel | oktober 18, 2009

  23. Het is een vicieuze cirkel. Om 3 uur ’s nachts moet je slapen, dan heb je dit soort gedachten niet. Maar als je deze zorgen hebt, kun je niet slapen zodat je om 3 uur ’s nachts loopt te piekeren en bang ligt te wezen.

    Sterkte voor je, ik zal duimen/bidden of wat er dan ook nodig is voor je.

    Reactie door Carla | oktober 19, 2009


Geef een reactie

