Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

De Repel heeft gevoel voor timing

Je kan veel van me zeggen, maar ik heb een perfect gevoel voor timing. Het is oktober. En als je dan toch een knobbeltje in je borst gaat ontdekken, dan kan je dat maar beter in oktober=borstkankermaand doen. Niewaar?

Voor de derde keer in mijn leven zit er een knobbel en voor de derde keer in mijn leven mag ik voor de complete riedel naar het ziekenhuis. Oh, ik zie nu al uit naar de memmenpletter, naar de echo en naar de niet-verdoofde punctie. Pas volgende week is er plek, het moet niet gekker worden. Maar ik ga er blind van uit dat het voor de derde keer in mijn leven goedaardig zal zijn, al heeft the pit in my stomach er een andere mening over. (En ik denk er boos achteraan dat als dit zo doorgaat, er niks van mijn tiet overblijft.)

Het maakt andere problemen wel relatief. Dat er vannacht twee fietsen uit onze tuin zijn gestolen inclusief mijn nieuwe dure fietstassen, dat het opzetstuk van het kinderstoeltje aan een frame zat waardoor we de hele stoel weg kunnen gooien, zal me even worst wezen. Ik ga een nieuwe fiets kopen. Morgen. Want ik vermoed dat mijn benen kapot trappen en de longen uit mijn lijf fietsen met tegenwind op weg naar werk iets is dat ik heel hard nodig ga hebben in aanloop naar de afspraak.

De Repel huichelt niet. Even geen verhalen over mijn bloedjes van kinderen. De Repel baalt. De Repel is bang en De Repel is boos. Maar de Repel is met name bang.

De Repel heeft een hele grote pompoen van 9,5 kg (ik heb ‘m gewogen) en daar gaat ze in de komende avonden in hakken. Met hele grote messen. En als de uitslag gunstig is, is de uitgesneden pompoen voor Halloween het onderwerp van mijn eerstvolgende logje. Dat zal dan wel zoiets gaan heten als “Kijk eens hoe goed en geweldig ik dingen kan maken”. En als de uitslag anders is, komt er een heel ander logje. Maar de uitslag zal niet anders zijn.

pompoen

oktober 14, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Repel | ,

28 reacties »

  1. JC wenst Repel en haar gezin heel veel sterkte, en idd dit relativeert al het andere. Voor wat het waard is: ik denk aan je!

    Reactie door JC | oktober 14, 2009

  2. Getsie Repel, ik schrik me rot.
    Ik weet wat je voelt; ooit een hele verdachte plek op mn baarmoedermond gehad en alle bellen gingen rinkelen in het zkh. Ik kon overal tussendoor en na 2 weken, tig bioptieen en tig onderzoeken later waren ze net zo verrast als ik: goedaardig!
    Ik hoop zo voor jou dat het goed zal zijn, raar dat ze je zolang laten wachten. Heb je het Diac in Leiden al geprobeert? Daar kan je ws sneller terecht. Sterkte!!!
    ((hug))

    Reactie door Nicolette | oktober 14, 2009

  3. Of het LUMC, ik kon daar toen met 2 dagen terecht…
    Maar Diac heeft een speciale poli hiervoor en alles wordt dan achter elkaar gedaan op 1 dag.

    Reactie door Nicolette | oktober 14, 2009

  4. @Nicolette: ik ga naar de plek waar ze m’n dossier hebben, mijn geschiedenis (gezien de omstandigheden wel belangrijk). En als ik een andere plek zou kiezen: voor dat dossier van de ene naar de andere plek is, is het ook na het weekend: lood om oud ijzer. Leuk is het niet, maar ik zing het wel uit…

    Sprak ze stoer….

    Reactie door De Repel | oktober 14, 2009

  5. Repel meis, sterkte gewenst, ik zal voor je duimen,en ja ik ken dat, elke keer als er iets is, denk ik bij mezelf ook, het zal toch niet. . . . Maar zelfs als het wel fout zou zijn , ben je er gelijk bij. Toch zou ik er voorlopig maar van uit gaan dat het weer een goedaardige cyste ofzo is. Sterkte meissie

    Reactie door Haba | oktober 14, 2009

  6. He gadverdamme, wat een ellende. Ik duim mee.

    Reactie door Mammalien | oktober 14, 2009

  7. Man toch, ik schrik me te pletter. Is de kans dat het goedaardig is niet veel groter als het al twee keer eerder zo was? Niet dat ik er iets van ken, maar dat lijkt mij zo. Dat MOET gewoon.
    Alleszins wens ik je heel veel moed voor die vervelende onderzoeken, sterkte om de stress te baas te kunnen en kracht om de moed erin te houden.

    Reactie door prutsen | oktober 14, 2009

  8. ik kijk uit naar het logje over de pompoen

    met andere woorden, de uitslag MOET gunstig zijn
    maar toch wil ik je heel veel sterkte wensen

    X

    Reactie door Eu Mesmo | oktober 14, 2009

  9. sterkte, denk aan je.

    Reactie door Ellen | oktober 14, 2009

  10. Hè wat een vervelend, angstig, (hier moet nog een superlatief komen, maar ik kan even geen woorden bedenken) naar gevoel moet dat geven. Natuurlijk, het is al twee keer goed gegaan, maar ik kan me voorstellen dat je hoofd even nergens anders naar staat. We denken allemaal aan je, meid. Geef de memmenpletters van katoen!

    Reactie door baasbraal | oktober 14, 2009

  11. Mijn commentaar op je vorige logje lijkt ineens volkomen misplaatst… Hopelijk is het volgende week toch terecht gebleken en kunnen we weer blij zijn.
    Sterkte meid!

    Reactie door Wieke | oktober 14, 2009

  12. F*ck. zullen we maar weer even dan? utkomtgoedutkomtgoedutkomtgoedutkomtgoed.
    en als het niet werkt nog een keer:
    utkomtgoedutkomtgoedutkomtgoedutkomtgoed
    ik ga het vandaag, morgen en de dagen erna ook heel hard met je meezeggen. wie weet helpt het.
    sterkte

    Reactie door Corine | oktober 14, 2009

  13. We gaan er gewoon vanuit dat het ook deze keer goedaardig is.
    Maar kan me je twijfel/angst natuurlijk helemaal indenken.
    Sterkte Repel

    Reactie door Leidse Glibber | oktober 14, 2009

  14. Meid, je zit weer in een achtbaan en deze keer eentje waar je écht niet in wilt zitten. Een ‘bumpy ride’ waar je misselijk en draaierig van bent. En eigenlijk is dat nog niet eens erg, als de uitslag maar goed is.
    Ik ga gewoon elke dag een kaarsje branden voor je.
    We gaan nu even heel rustig per dag de dingen tackelen meid. En in gedachten ben ik heel dicht bij je.
    Ik vind het heel erg naar dat je dit nu overkomt, je verdient beter.
    Doe wat je hart je ingeeft, koop een nieuwe fiets en maak jezelf blij. Fiets alles eruit (dat helpt mij ook zo goed) en gooi alles eruit wat je kwijt wilt.
    En wij sturen positieve gedachten naar je toe.
    Sterkte meid!!
    xxx

    Reactie door Marleen | oktober 14, 2009

  15. Hee Repeltje dit is gewoon goedaardig ja, dat mag en kan niet anders, geen enge dingen hoor, niks ervan mag niet, kan niet , niet Repel die is jong, fit en gezond, moeder van 3 mooie kids, heeft MC Gyver als man, dat kan toch niet joh, laat het maar bij iemand anders zijn een ter doodveroordeelde misdadiger of zo , ik ken dat wel hoor dat je toch gaat liggen malen.
    Maar niet doen hakken in die pompoen, KILL THE BASTARD…
    Ondertussen even een dikke knuffel voor jou en ik steek een kaarsje op voor je xxx
    ps pas volgende week, echt stom vind ik dat…

    Reactie door ilse | oktober 14, 2009

  16. Ben er stil van meis. Wat een klotegevoel moet je hebben. Ik wens je heel veel sterkte en denk aan jou en de jouwen.
    En ik denk ook aan een nichtje waar een gezwel op de hypofyse is gevonden, zij gaat vanaf volgende week ook de medische molen in.
    Ik ga er van uit dat zowel jij als zij een positieve uitslag gaan krijgen!
    Liefs en jank als het nodig is, hak als het nodig is, lach als het nodig is.

    Reactie door Toaske | oktober 14, 2009

  17. Je bent boos en bang en van alles nog meer en dat is alleen maar terecht. Probeer bij jezelf te blijven Repellief en als het ff kan slinger ik nog meer van dit soort loze wensen naar je toe.
    Jij moet het doen, jij moet er doorheen, dus doe het op jouw manier.
    En maak van die pompoen een supertiet!!!

    Reactie door Joos | oktober 14, 2009

  18. Na een nachtje heel weinig slaap lees is de reacties door en ben ik daar hartstikke blij mee.

    En toen ben ik een fiets gaan kopen. Een hele goeie tweedehands die nog iets extra was afgeprijsd omdat de winter eraan komt. 27 versnellingen, wat dacht je daar van.

    En ik ga er een ketting bij kopen ook. Niemand jat meer fietsen uit mijn tuin. Zijn ze nou helemaal!

    Reactie door De Repel | oktober 15, 2009

  19. Pfffff….
    My thoughts are with you!!!
    Hug.

    Reactie door Nicolekeboll | oktober 15, 2009

  20. ((()))

    Reactie door Mirjam | oktober 15, 2009

  21. Oh…K*T!

    Sorry, ik vloek normaal niet (zo veel) maar ik kon ff niets anders bedenken 😦

    Alle positieve “vibes” komen jouw kant uit de komende tijd. Ik denk aan je.

    xox

    Reactie door Meanannie | oktober 15, 2009

  22. Ook vandaag denk ik aan je………

    Reactie door baasbraal | oktober 16, 2009

  23. Lieve Repel, wat een naar bericht. Heel veel sterkte en ik duim voor je dat alles goed is. Heel vreemd dat je niet meteen terecht kunt (zeker met de geschiedenis), hier alles op 1 dag en meestal dezelfde of de volgende dag. Maar heb jij nu niks aan.
    Knuffel!!

    Reactie door Door | oktober 16, 2009

  24. Tja, timing of niet, dit is gewoon aanleiding voor een k u t gevoel.

    Heel veel sterkte. Helaas kan ik volgende week niet gelijk de goede uitslag lezen (moet gewoon goed zijn, hoor je, het MOET) maar ik zal aan je denken dan.

    Ben je niet “gewoon” onder controle op de mama-poli waar je elk half jaar op mag komen draven?

    Reactie door Barbara | oktober 16, 2009

  25. Ken je dat, dat ke koorts hebt en je belt de dokter en zodra je er zit is de koorts weg? Ik heb dat namelijk meestal. Dus gisteren onder de douche dacht ik: het vast weg!

    Maar nee. No such luck.

    Reactie door De Repel | oktober 16, 2009

  26. Hè wat rot voor je! En dan is elke dag er één te veel dat je moet wachten tot je kan komen.
    Sterkte! We duimen met je mee voor een goede uitslag!

    Reactie door Madelief | oktober 16, 2009

  27. Vandaag ook….

    Reactie door baasbraal | oktober 17, 2009

  28. Denk aan je. Gisteren ook, maar toen druk met bedrijfsuitje. Gaat het meid?

    Reactie door Toaske | oktober 17, 2009


Geef een reactie

