Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Impulsief deel 2: wat we hoopten en een verrassend einde

Jongste is bezeten van vliegtuigen. Zijn Koeterwaals begint langzaam verstaanbaar te worden en als hij een vliegtuig ziet gaat dat vingertje de lucht in en roept hij: “tijk-is: vliegtaug!” Jullie verstaan hem natuurlijk wel he. Middelste is bezeten van patatjes en Oudste vindt alles leuk.

En dus gaan we, zomaar op een doordeweekse dinsdag, zonder er een speciale reden voor te hebben vanavond uit eten.
Hier gaan we naartoe: auto’s op de snelweg kijken en landende vliegtuigen spotten. En patatjes eten.

Wordt ongetwijfeld vanavond vervolgd. Met foto’s, denk ik zo. Omdat ik een niet meer zo gloednieuwe lens heb.

***** Vervolg *****

Het was alles wat we hoopten dat het zou zijn. We werden op onze wenken bediend en we zaten op de eerste rang. Nou ja, “op onze wenken bediend” is voor wat betreft het eten wellicht een tikkie overdreven; dat moest De Repel zelf halen. Maneuvrerend met twee dienbladen vol met borden en glazen met rietjes voor vijf personen. Komt die horeca-ervaring toch nog eens van pas: ik heb geen drupske gemorst!

Patattekes en saté van de haas met heul veul pindasaus. Heul veul auto’s in de file die voorbij worden gesjeesd door een brandweerauto èn een politieauto met toeters en bellen. En heul veul landende vliegtuigen. En Middelste vond de typerende wit-troebele appelsap van La Place overheerlijk. Oudste kloof zijn saté alsof het een kippenpoot was. En Jongste…Jongste genoot van alles wat hij zag en van waar zijn vingertjes bij konden komen.

Bij het vertrek ben ik te laat om met mijn Daltons mee te kunnen in hun compartiment van de draaideur; ik loop in de ‘andere’ helft. Middelste vraagt zich af hoe dat nu moet en is zo in de war van de situatie dat hij niet uitstapt en daardoor verplicht een rondje extra maakt. Ik zie de paniek in zijn ogen en de huilbui is heel erg dichtbij. Maar zodra hij na het extra rondje (aan de goede kant!) buiten uitstapt roep ik, voordat hij wat kan doen: “rondje van de zaak!” Hij giechelt. Zo nemen we namelijk met de auto elke rotonde: wij draaien altijd een extra rondje van de zaak. En ik vermoed dat we er een traditie bij hebben met draaideuren.

Op de terugweg vraagt Oudste of ik mijn iPod bij me heb en of “Beggin'” aan mag. Uiteraard! We zetten het volume op vol en iedereen zingt mee zo hard als hij kan. Er komt een weer vleugje vakantiegevoel bovendrijven; zo hebben we in la douce France vaak gereden. En normaal klaagt Middelste steen en been over muziek die te hard staat, maar nu is hij er helemaal voor te porren. Hij zingt het refrein het hardste mee van allemaal. Manlief krijgt spontaan de slappe lach achter het stuur en ik pies zowat in mijn broek. Middelste heeft volkomen in de gaten dat hij succes heeft met deze act.

Na het liedje vraagt Oudste of ik iets wil opzetten dat ìk leuk vind. Ik waarschuw hem: mama houdt van takkeherrie hoor! Ja, maar toch wil hij het horen. Ik zet Can I play with Madness aan van Iron Maiden. En het is een daverend succes op de achterbank. Ze moeten er allemaal om lachen en Oudste vindt het schitterend. Jongste vindt het vooral leuk om heel erg hard te kunnen schreeuwen; nu mag het een keer.

Oudste heeft de smaak te pakken en wil meer horen. Mag het echt héél erg hard zijn? Ja, dat moet eigenlijk. Hij krijgt Der Meister van Rammstein voor zijn kiezen. En het gaat erin als zoete koek. Oudste ontdekt zelf het concept headbangen. Zijn lange haren golven om zijn hoofd. Middelste moet verschrikkelijk hard giechelen om de stem van de zanger. Ik word overspoeld door een nieuw gevoel in mijn moederschap. Ik zie mij ineens samen met mijn zoon een passie delen. Samen naar een concert als hij een grote puber is, zeg maar, dat soort visioenen.

Manliefen ik delen een blik. Wat een heerlijke dinsdagavond.

Mensen excuses: explicit lyrics…maar de tekst is ironisch bedoeld, geloof me. De Repel heeft geen kwaadaardige vezel in haar lijf. De Repel heeft echter wel “last” van zwartgallige humor.

oktober 13, 2009 - Posted by | Party of Five |

21 reacties »

  1. Klinkt inderdaad, als een logje wat een vervolg gaat krijgen.
    Leuk!

    Reactie door Nicoleke | oktober 13, 2009

  2. LEUK!!!! En dat zomaar op een doordeweekse dinsdag🙂

    Reactie door Barbara | oktober 13, 2009

  3. Wat een heerlijk idee, onverwachts uit eten met al die gastjes! Leuk dat je dat ook gewoon doet. Sommigen zouden er een week door van slag zijn als het normale ritme onderbroken wordt. Jij niet: die aardappels zijn morgen ook nog wel goed.
    Veel plezier!

    Reactie door Nicolette | oktober 13, 2009

  4. Hé goed man! Dat zijn de leukste uitjes, zo maar, omdat je er zin in hebt! Ik zie de foto’s. Ik wil een close-up van een vliegtuig met je nieuwe lens.

    Reactie door baasbraal | oktober 13, 2009

  5. wat leuk op een -zomaar-doordeweekse- dag!!!
    (ook leuk in het weekend trouwens…..)

    prachtige foto’s heb je trouwens weer gemaakt in de log hieronder!!!!

    Reactie door marieke | oktober 13, 2009

  6. Leuk zo’n zomaar ineens uitje!

    Reactie door Toaske | oktober 13, 2009

  7. Leuk, zo effe impulsief zijn. Ben benieuwd naar het vervolg.

    Reactie door prutsen | oktober 13, 2009

  8. Gezellig! Ga een keertje met de boys op zondag naar Soesterberg. Leuk joh. En graties:-)

    Reactie door Door | oktober 13, 2009

  9. Ja leuk is dat he, lekker hard de radio aan in de auto en met z’n allen meebleren. Daar hou ik ook erg van. Ik zing dan zelf nl. het hardste!

    Reactie door Ellen | oktober 13, 2009

  10. Sorry,
    Gezien de vele reacties op mijn log van gisteren moet ik even een plakkertje sturen.

    Enorm bedankt voor het medeleven, ik weet zeker dat dit de ongelukkige ouders heel veel plezier zal doen en steun kan bieden.

    Reactie door Leidse Glibber | oktober 13, 2009

  11. Wat is dat “rate this” in de reacties?!
    Klinkt als een gezellige avond mét super goede muziek. Heb je trouwens de nieuwe clip van Rammstein al gezien? Dat ging mij toch écht wat te ver.

    Off topic: ik heb geen mail meer ontvangen, ging daar iets mis?

    Reactie door Joeltje | oktober 13, 2009

  12. Hihi….de ratings staan weer uit…ik was aan het klooien met mijn log ik wist niet wat het was en dacht ik zet het even “aan”. Maar het is dus niks🙂

    Mail komt, mail komt: wat er mis is is de tijd om ervoor te gaan zitten. Duizendmaal excuus….het komt, het komt….

    Reactie door De Repel | oktober 13, 2009

  13. Vrouwe Repel,
    Die tweede foto vliegt een mens wel naar de keel moet ik zeggen. En ik zeg altijd: “Ge moet durven dicht gaan met uw fototoestel.” De close-ups zijn de mooiste. Ik vermoed dat dit ‘jongste’ is?
    Jelui bent wel een vrolijke bende als jelui op stap bent.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | oktober 13, 2009

  14. Off topic.

    Ohhhhhh Sherlock, wordt je morgen een je weet wel kater.
    Hadden ze niet hoeven doen, bij mij hadden ze het binnenwerk er ook al uit laten halen, dus er had toch niets kunnen gebeuren.
    Ik ben dus een je weet wel poes.
    Mjou en een kopje van Spottie.

    Reactie door Leidse Glibber | oktober 13, 2009

  15. Wat heb jij toch altijd een leuke dingen! Volgens mij hebben jullie een prachtig leven of versta je heel goed de kunst om ervan te genieten (of allebei natuurlijk).
    Of je kunt heel leuk schrijven en is het op log nóg leuker dan in het echie.
    Nou ja, wat het dan ook is, ik geniet van je verhalen! De lol spat er van af. Ga zo door!
    Overigens mag je natuurlijk ook klaag-loggen, ook altijd leuk om te lezen…

    Reactie door Wieke | oktober 14, 2009

  16. Hey wat goed zeg, zo’n geslaagd uitje!
    Cool!

    Reactie door Nicoleke | oktober 14, 2009

  17. dat is nog eens een leuk uitje
    maar ik ga dus echt nooit met jou muziek luisteren, dat is echt takkeherrie joh!

    Reactie door Eu Mesmo | oktober 14, 2009

  18. Ik zie je straks al gaan, met je zoon naar een concert. Gaaf joh. Nieuwe tijden breken aan! Enjoy!

    Reactie door Door | oktober 14, 2009

  19. Jaaaa, en ik heb mijn close-up gekregen! De Ruighe Hoek is voor mij altijd een beetje spannend. Als je daar langskomt, ben je bijna bij Schiphol. En als je daar langskomt, ben je al lekker op weg naar huis!

    Reactie door baasbraal | oktober 14, 2009

  20. Wat leuk deze update. ’t is jammer dat wij zo ver wonen van al dit leuks!

    Reactie door Toaske | oktober 14, 2009

  21. Dit logje lijkt ineens een jaar geleden…

    Reactie door De Repel | oktober 14, 2009


Geef een reactie

