Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Webloggen verrijkt mijn leven: dank lieve internetvriendinnen!

Ik ben een gezegend mens met 2 echte vriendinnen. Gestript van kennissen, beleefdheden, familie, en al dat soort neuzeligheden heb ik er twee. Dat is veel denk ik. Maar deze log is ook een betoog dat het leven met Logland nog mooier is geworden. Want ik heb in logland ook echte vrienden gevonden. Zo heb ik vandaag een kadootje gekregen. Het lag pardoes op de mat. Ik ken haar niet in ‘het echt’. Maar zij weet waar mijn oudste zoon van houdt. En ze stuurt voetbalkaartje #22. En zonder dat ik er erg in had stuurde ze zomaar iets extra’s mee voor mij. Zo onverwacht. Uit haar mooie winkel. Mensen, heb geduld, lees mee, ik heb foto’s gemaakt van de kadootjes, maar ze staan helemaal onderaan…

Pre-logtijd…Vriendin1 ken ik al sinds 1992. We werden buren in onze studententijd. We woonden destijds in zogenaamde samenwooneenheden. Ik woonde met Ex, zij woonde met NuNogSteedsHaarManlief. Door de jaren heen, lief en leed, door dik en dun, laat alle cliché’s er maar op los: we zijn al 17 jaar vriendinnen. We hebben nog niet één woordwisseling gehad in 17 jaar. Zij sleepte mij door de breuk met Ex, ik hielp haar bij het leegruimen van de persoonlijke spulletjes uit haar ouderlijk huis bij het overlijden van haar moeder. Zij hielp mij door een hele moeilijke periode, ik was haar schaduw bij de wake toen ook haar vader overleed. Nooit een onvertogen woord. En nog steeds proberen we elkaar eens per maand te zien, ondanks dat we het allebei zo ontiegelijk druk hebben. Al spreken we elkaar 3 maanden niet: 1 woord is genoeg. Wij zijn pappenheimers. Wij carrière-werkende-moeders-wij-met-geschiedenis.

Ik ken Vriendin1+ sinds 1998. Ik ken haar een jaar langer dan ik Manlief ken. Vriendin1+ was erbij toen ik verliefd werd op twee bruine ogen zonder te weten hoe de eigenaar van die twee bruine ogen heette. Twee jaar later was zij mijn getuige op ons huwelijk. Vriendin1 kon er niet bij zijn: zij was de dag tevoren bevallen van haar tweede. Maar dat was dan ook werkelijk het enige excuus dat had kunnen gelden. Vriendin1+ en ik schelen 7 jaar in leeftijd, er zit een wereld van verschil in opleidingsrichting (promotie scheikunde versus beëdigd tolk-vertaler Frans, ik bedoel maar!), en er zit een zonnestelsel van verschil in vrienden- en werkkring. Maar Vriendin1+ en ik kennen elkaar door en door en we hebben alles aan elkaar. Zij is degene die ik bel bij acute blijdschap en in acute nood. Mocht ik mezelf ooit in Grote Problemen bevinden om 3 uur ’s nachts…dan bel ik haar. En zij kan mij bellen en ik help haar blind.

Sinds een paar jaar weet ik dat weblogvriendinnen ook echt bestaan. Het is meer dan een verplicht heen-en-weer reageren. Het is geen ik reageer net zoveel bij jou als jij bij mij. Door de jaren heen heb ik gemerkt dat het verder gaat dan dat. Je kan werkelijk hele lieve mensen ontmoeten en er kunnen je werkelijk volkomen onverwachts, hele lieve dingen overkomen.

Ik ken haar nog niet eens zo lang in vergelijking met andere internetdinnetjes. Maar ze schrijft zulke leuke logjes en ze heeft zo’n mooi winkeltje! Ik ben aan het sparen voor een grote bestelling voor de kerst! Zij dus, zij heeft iets heel liefs voor me gedaan, al kent ze me niet eens in het echt. Ik kom er aan het eind van dit logje op terug, als uitknaller…en met foto’s. Want dat verdient ze.

Zij was een van mijn eerste weblogdinnetjes. We hebben elkaar nog nooit gezien, we reageren alleen op elkaars logs. Al bijna 5 jaar lang. Ik heb haar teruggevonden na een aantal jaren verwaterd te zijn geweest. En omdat ik haar weer vond, vond ik haar ook weer terug. Drie vrouwen, binnen een maand even oud en we kennen elkaar minimaal 20 jaar. Al ken ik haar oorspronkelijk onder een andere naam, ook wij gaan al internetjaren terug. Wij hebben samen het overlijden van haar meegemaakt. Zij behoort ook tot de oude garde, hoe lang reageren we al niet bij elkaar. Zelfs via hyves gingen de privé-berichtjes heen en weer over bepaalde zaken.Zij logt de boel niet plat, maar we blijven elkaar heel trouw volgen, al jaren. Op haar log kom ik niet meer zo vaak omdat ik haar op een andere plek op het internet vaak tegenkom, net als haar, en we hebben elkaar in het echt gezien. Dat is echt bijzonder: iemand voor de eerste keer zien. Terwijl je al zoveel van weet van zo iemand. Ze zijn wat je verwacht, maar toch ook net niet, Want de echte mens voldoet niet aan je eigen fantasie.

Zij en zij lijken in het echt vast niet op elkaar, maar als ik hun sites bezoek, doe ik dat vaak achter elkaar. Net als die van haar en haar, maar ja, dat zijn zussen. Zij zorgde voor de leukste internetactie allertijden die maar blijft nagonzen in logland: iedereen die bij haar reageerde moest een kadootje kopen voor de degene die voor (na?) haar had gereageerd. De Repel heeft, net als minimaal 40 anderen, gegeven en heeft ontvangen en de actie gonst volgens mij nog steeds in logland. Hoezo, je kan niemand vertrouwen? Zij is ook een oudgediende voor mij. En ze schrijft zo leuk! Maar zij is een professional, dus zij speelt vals😉. Net als zij, als is zij geen oudgediende. Zij is een dame van de buitencategorie, hijis mijn link naar Leiden, hij noemt mij Vrouwe Repel, zij kan zo mooi handwerken, zij schrijft zo hilarisch over het moederschap, zij heeft net zo’n stoere vent als ik en zij heeft ook de Nike+iPod en ze is zelf stoer en ze heeft een mooie nickname, zij/ schrijft top, zij heeft de dapperste stap der dappersten genomen en woont nu op de mooiste plek ter wereld. In haar herken ik heel veel. En zij is simpelweg een tof wijf! Wij duimen allemaal voor sim-lock-vrij! Met haar, oh dappere zij, blijk ik een speciaal iets te delen, evenals met haar, al is dat wat wij delen van een heel andere aard.

Ik vroeg dus om voetbalkaartje 22 en kreeg pakketjes die zo mooi waren dat ik ze bijna niet wilde uitpakken. En ze roken zo lekker…

oktober 6, 2009 - Posted by | Repel |

22 reacties »

  1. Heerlijk he, loggen!

    Reactie door Cisca | oktober 7, 2009

  2. Ja we hebben het er maar druk mee, al die logs. Maar het is inderdaad zo leuk om zo weer mensen van vroeger terug te vinden en te lezen hoe het met hen gaat. En om via via nieuwe kennissen op te doen, waarmee je iets gemeen hebt.
    Weblogs zijn een van de beste uitvindingen sinds het gesneden brood!

    Reactie door Wieke | oktober 7, 2009

  3. Geweldig, hè, al die logvriendinnetjes??? Je bent weer super verwend!🙂 Dit is genieten met een hoofdletter G, Repel!!

    Reactie door Wondelgijn | oktober 7, 2009

  4. Hé en nu moet IK blozen! Kom op, het is gewoon leuk! Je Ik denk hebt me een groot plezier gedaan, Repel. Nu heb ik weer allemaal nieuwe leuke adresjes om logjes te lezen. Ik had er al een aantal van jouw commentaren gehaald. Ik ben nog maar nieuw in logland en ik kan al die mooie technische hoogstandjes niet. Ik wil dat ook kunnen verwijzen met hier en hier en hier en dat je er dan op klikt en dat je er dan bent. Ik ga eens goochelen om te kijken of ik dat ook kan leren.

    Reactie door baasbraal | oktober 7, 2009

  5. Wat een superleuk logje! Joh, log jij al zo lang?!
    Ik vier binnenkort mijn 1-jarig bestaan!

    Reactie door Door | oktober 7, 2009

  6. Lieeffff stukje xxxx

    Reactie door ilse | oktober 7, 2009

  7. 🙂

    Ik wist niet dat jij Marcia ook gelezen hebt. Ik kom er zelfs nog wel ’s terug. Begon er te lezen toen mama heel slecht lag en heb het tot op het einde gevolgd..
    Ik vind zelf ook dat loggen mijn leven verrijkt heeft.
    Liefs

    Reactie door Joeltje | oktober 7, 2009

  8. Leuk he, hoe je gehecht je aan iemand(s blog) kan raken alleen door het lezen van die stukjes… hoe weinig je van iemand weet en hoe goed je ze toch (denkt te) ken(t/nen) Het is iets heel aparts en ook zeer verslavend.

    Enne.. jij staat hoog in mijn favorieten-blogster lijstje hoor (en dat meen ik nog ook (-: )

    Reactie door Mammalien | oktober 7, 2009

  9. Ik denk vaak: had ik maar eerder geweten dat dit bestond!
    Maar beter laat dan nooit…

    Reactie door Nicolette | oktober 7, 2009

  10. loggen = leuk! en inderdaad: het lukte niet om irl contact te houden, maar sinds de blogs gaat het irl ook veel beter!
    ikzelf forum vrij veel, waardoor ik ook een digitaal netwerk heb opgebouwd, waar ik veel uit haal.
    wat ik aan bloggen ook wel apart vind, is dat een aantal mensen ‘alles’ van je weet, maar jij niks over hen! dat geeft somds rare situaties als je ze weer eens echt spreekt

    Reactie door Corine | oktober 7, 2009

  11. ik voel me vereerd dat ik erbij sta
    en ik vind het heel bijzonder dat je marcia/alias iris ook genoemd hebt
    ze is blijkbaar nog niet vergeten… (toppie, dank je!)

    en weet je
    ik beschouw jou ook echt als een vriendin
    de schilderijtjes die je voor mijn kinderen hebt gemaakt zijn uiteraard meeverhuisd en hangen ook in hun nieuwe slaapkamers

    en je logt zo geweldig
    door jou krijg ik inspiratie..
    neem nou deze log, als ik dit lees denk ik: dit zou ik ook eens moeten doen
    maar ik wil niet jouw ideeën jatten
    het anoniem loggen heb ik al gejat🙂

    ik wil tegen jou zeggen: ik hoop dat je nog heel lang blijft loggen en dat we logvriendinnen kunnen blijven
    en wie weet ooit in het echie!

    Reactie door eu mesmo | oktober 7, 2009

  12. Ja, ik las AliasIris….ik was De Ontlurkte voor haar uiteindelijk. Ik denk nog geregeld aan haar. Ze is niet vergeten!

    Ik ben wel benieuwd hoe het nu met hem gaat…

    Reactie door De Repel | oktober 7, 2009

  13. ps Eu Mesmo: gewoon lekker ook doen, zo’n logje! Ik jat ook om de haverklap van iedereen😉

    Reactie door De Repel | oktober 7, 2009

  14. Wat een geweldig mooi logje. Soms vraag ik me af waarom ik niet veel eerder begonnen ben. Dat jij al zo lang blogt, daar had ik geen idee van.
    En webloggen verrijkt inderdaad het leven!

    Reactie door Toaske | oktober 7, 2009

  15. Je hebt er weer een mooi logje van gemaakt. Fijn dat er buiten alle leuke internetcontacten ook 2 irl vriendinnen zijn waar je altijd terecht kunt. Daar heb je er niet veel van nodig zolang ze er zijn als je ze nodig hebt, snappie🙂

    Leuk ook om mezelf terug te vinden😀

    Reactie door Barbara | oktober 8, 2009

  16. Helemaal mee eens! Een dag geen blogs gelezen, is een dag niet geleefd😉

    Reactie door mirjamkoopmans | oktober 8, 2009

  17. Mooi blog.

    Maar ik een professional??? Lees ik dat nou verkeerd? Of heb jij een verkeerd beeld??

    Reactie door Toet | oktober 8, 2009

  18. @Toetje: jij schrijft toch voor vrouwonline?😉

    Reactie door Repel | oktober 8, 2009

  19. Ja, maar weet je, ik beschouwde mezelf daardoor niet als een professional. Best gek eigenlijk. Want Esther daar vind ik wel een “professional”!🙂

    Reactie door Toet | oktober 9, 2009

  20. Amen! Webloggen verrijkt ook mijn leven (er zijn er nu alweer een paar bijgekomen, waarvoor mijn dank😆 )

    Soms kom ik via een omweg op een blog terecht en dan raakt een bepaald logje me ineens op een manier die ik niet kan verklaren. En dan blijf ik terugkomen en lezen. Leuk om te lezen dat dat andersom ook zo is.

    Jouw blog is wel één van de weinige waar ik ook reageer😉

    Reactie door Meanannie | oktober 10, 2009

  21. Ik voel mij vereerd dat ik hiertussen mag staan. Ik bloos er een beetje van😉

    Reactie door prutsen | oktober 12, 2009

  22. Vrouwe Repel,
    Ik zie nu pas dat ik er ook tussen sta. Dank voor het compliment. Blijkbaar vindt U mij sympathiek genoeg om mij ook eens te vermelden.
    Het doet toch wel deugd.
    Ach, we zijn allemaal ijdeltuiten.
    Met vriendelijke groeten,
    Uw Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | oktober 13, 2009


Geef een reactie

