Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

I am the Queen of the RollerCoaster

Het parkeerterrein van Repelbos was nog maar een paar honderd meter rijden van ons verwijderd. Het was een heerlijk ritje geweest samen met Jongste. Mijn stemming was omgeslagen van erbij neerleggen, tot zin in hebben. Mijn telefoon ging en ik nam hem illegaal op.

Met Repel, en rap wat, want ik bel illegaal!
Je zus is er niet!
Huh? Waarom niet?
Je vader had een andere afspraak met haar gemaakt, hij dacht dat je dat wist, hij dacht dat je niet meeging vanwege het slaapje van Jongste.
***ik had kunnen weten dat mijn vader wel zo snugger/tactvol/goochem is om iets dergelijks te regelen, gezien de situatie. Nu alleen nog even die communicatie tussen ons onder de knie krijgen en dan zitten we gebijteld gebeiteld (dank je wel Carla!)***

Er valt van Manlief’s kant een verwachtingsvolle stilte. Ik draai ondertussen met één hand aan de tefefoon en één hand aan het stuur het parkeerterrein op. Ik draai mijn stuur met de muis van mijn hand; het plaatje van de asociale Audirijder is compleet, ware het dat ik niet in een Audi zit.

Hé, ik kan nu ook omdraaien.
Echt?
Ja natuurlijk, zouden jullie het leuk vinden als ik kwam?
JA!!!! Weet je de weg?
Hallo! Ik heb in de buurt gewerkt!
***Wel lief dat hij rekening houdt met mijn negatieve gevoel voor richting***

Zelfs een 14-jarige kan nog keren met een Smart Met de muis van één hand keer ik uiterst behendig op het parkeerterrein. En ik vertel Jongste dat we toch niet naar het bos gaan, maar naar papa, is dat goed?

“Papa!”, zegt Jongste, “papa, haam hub blubll maaaaaa duu brklbwoehabie papa! Aaaaaaaah!!!!!!
Precies, ik dacht wel dat je dat leuk zou vinden. Kom we gaan!
Bzzzudlidoe papa!!!!!

We komen aan in het park en ik zie de adrenalinewolk die uit Middelste’s oren spuit eerder dan dat ik het kind zelf zie. Middelste gaat in elke attractie die  zijn lengte hem toestaat. En daar waar iedereen gilt, zit Middelste te genieten met een grijns van oor tot oor (zelfs als ik, de Queen der Achtbanen, naast hem zit). Hij gaat zelfs twee maal achter elkaar in dat schip, dat bijna verticaal gaat. En het enige dat hij doet is grijnzen, heel hard grijnzen. Voor Oudtse is de kritische grens van 1-meter-30 zóóóóóóó 2008, dus hij mag overal in, op 1 attractie na. En Oudste doet alles en is sikkeneurig dat hij niet in die ene mag. Dat oma über-misselijk uit diezelfde attractie kwam was voor hem geen troost. Hij is denk ik…eeeehm…8 keer in die ene enge achtbaan geweest?

Manlief en ik hebben letterlijk hand in hand gehuppeld door het park: Ja hallo! Is dat park nu voor de kinderen of voor de ouders?!?!?!??!?!?!

De Repel is van nul-naar-70 gegaan is 2 seconden en heeft vervolgens 4.3G voor haar donder gekregen. De Repel ging in een attractie waarbij ze 5G door haar ingewanden kreeg…..en de Repel is nu volkomen relaxed. Manlief merkte op dat als ik de volgende keer weer eens sjachereinig ben, hij me naar het pretpark stuurt: “Ga jij maar even ontspannen met G-krachten!”

****

“Van voor naar achteren”…en kijk die mannen eens genieten.

Who needs sleep when you’ve got this? Voor Middelste was het een beetje een watje van een ritje, maar hij kan gewoon geen nee zeggen tegen een trein.

Hij leek zo braaf, maar hij was nog best heftig…en Middelste is er 4 keer in geweest. Maar dames en heren, het is een primeur: De Repel staat op de foto! Kijk me zwaaien. Nou jongens, zo zie ik er dus uit. Leuk he?

Gooooooogle het jongens, ga naar YouTube: de Lunatic van Drievliet! 5G voor je donder. De Repel is voor een tweede keer teruggegaan (in haar uppie!). Het is mijn nieuwe verslaving. Kijk me gaan hier, ik sta weer heel duidelijk op de foto met mijn kekke rode puma’s!

Oooooohhhhh, zooooooooooo lekker! Aan mijn kapsel kan je de richting van de zwaartekracht zien….wederom met kekke rode puma’s.

Oma knapte af halverwege, maar uitstappen was geen optie. Ik heb later nog iemand zo uit dat ding zien komen. Hij is inderdaad heel heftig….je moet ertegen kunnen. Arme oma. Haar dag was behoorlijk naar de knoppen. Jongste sloeg haar nog geen seconde na het nemen van deze foto even heel hard in haar gezicht, daar moest ze vast om lachen, dacht hij.

Hmmmmmmmijn…mijn vader, mijn Manlief en mijn twee oudste zonen. Hier staan zomaar vier mannen op de foto waar ik heel veel van houd. Jammer dat Jongste bezig was oma te slaan, anders had hij er ook op gekund.

En zelfs als Manlief voor die ene keer zijn gezicht vertrekt op de waterglijbaan (druppeltje in zijn oog of zo), dan nog staat het gezicht van Middelste onverstoorbaar in standje GENIETEN.

Als we het park uitlopen ben ik ondersteboven, binnenstebuiten en achterstevoren gekeerd. Mijn ingewanden proberen hun oorspronkelijke plek weer te hervinden. Ik ben geschud, gekeerd, geklopt en gehusseld. Ik voel me opgeklopte slagroom.

Een paar uur later loop ik mijn rondje van 10.3 kilometer en het loopt zalig. Blijkbaar zijn rollarcoasters een hele goede warming up.

oktober 4, 2009 - Posted by | Party of Five | , , ,

16 reacties »

  1. LEUK!!
    En helemaal niet druk en prachtig weer. Het is toch geweldig!
    Fijn dat je zo’n leuke dag hebt gehad, kun je er weer een (werk)week tegen.

    Reactie door Wieke | oktober 4, 2009

  2. WOW!! Ik weet precies wat je bedoelt. Ik was ook niet misselijk of bang te krijgen. Zo’n vijf jaar geleden ging ik in Las Vegas voor het laatst met een achtbaan mee. Ik stond daar te wachten in de rij en ik kijk eens om me heen: iedereen behalve ik is tussen de 15 en 22 jaar! De achtbaan vertrekt en ik ben bang bij het omhoogtakelen(dat is mijn angstigste moment vn de hele achtbaan) Ik denk:”Waarom doe ik dit eigenlijk in godsnaam? Ik vind het helemaal niet leuk”. Het was eigenlijk meer de herinnering. Daarna ben ik niet meer geweest. Maar jij kan en moet er nog een hele poos van genieten! Heerlijk verhaal!

    Reactie door baasbraal | oktober 4, 2009

  3. Wat sneu voor je moeder zeg… Maar verder ziet het er echt uit als een heerlijk dagje!

    Reactie door Cisca | oktober 5, 2009

  4. Leuk gelukkig had je dus toch nog een leuke dag…
    en die foto waar je op staat in die achtbaan doe even een kloosupje voor de mensen … ik weet toch al hoe je eruit ziet…ja mensen ik weet het, jaloers?? goed zo.

    Reactie door ilse | oktober 5, 2009

  5. Die jongste weet precies hoe die zich geliefd moet maken bij de vrouwen hahah gewoon een klap in het gezicht whoehahahhaha ik moet er echt om lachen, lig je daar half dood krijg je nog een klap ook hahahaha, die zus van je komt dat niet meer goed?, waar is dit park eigenlijk?

    Reactie door ilse | oktober 5, 2009

  6. Je had mijn ingewanden tussen die Octodinges uit kunnen krabben hoor als ik dat zo zie. Mèn, wat een ellende voor de gemiddelde Nederlander! En je arme moeder die ligt bij te komen en dan een mep krijgt!… Trok ze er een leuk gezicht bij ofzo dat je zoon zich niet kon inhouden? ;o)

    Reactie door Madelief | oktober 5, 2009

  7. Wat een TOP dag!!!
    Leuke foto’s zeg…

    Hoest met je ma?

    Reactie door Nicoleke | oktober 5, 2009

  8. Ik geef het niet graag toe, maar hier ben ik echt te oud voor. Eerlijk waar, toen ik een jaar of 16 was vond ik het nog geweldig, maar nu….. Laatst waren we in Hellendoorn, waar ze een huis hebben waarbinnen alles scheef staat. Daar werd ik al misselijk van, kun je nagaan.

    De foto van jongste die op het punt staat Oma een klap te geven, vind ik de mooiste!

    En oja, pssst, volgens mij is gebeiteld met een korte ei?

    Reactie door Carla | oktober 5, 2009

  9. Hihi, dank je wel Carla, ik ga het meteen veranderen: Nederlands is mijn goedste vak!

    Enneh, iedereen: ze is dan wel oma, maar ze is niet mijn mams! Mijn moeder is die krullenbol van de foto op dit logje:

    https://repel.wordpress.com/2009/06/19/joepie-we-kunnen-weer-buiten-eten/

    Reactie door De Repel | oktober 5, 2009

  10. Wat een heerlijke foto’s! Prachtige kleuren en dynamiek. Zei zij die er geen verstand van heeft🙂

    Reactie door Door | oktober 5, 2009

  11. goh, heeft zus je toch nog een geweldige dag bezorgd. Volgende keer graag close-ups van jezelf. OK?

    Reactie door Toaske | oktober 5, 2009

  12. En ik heb met een LOEP gekeken! Ik zag alleen maar ruitjes, maar volgens mij lijkt oudste op jou!

    Reactie door baasbraal | oktober 5, 2009

  13. jij liever dan ik, maar dat is dan ook gebeurd! ik denk dat ik er net zo bij gelegen zou hebben als oma.
    Maar fijn dat de dag nog zo’n mooie wending kreeg!

    PS voetbalpuzzels zijn op de bus; hoop niet dat je strafport krijgt, want de postzegels waren op en volgens mij moest er meer op.

    Reactie door Corine | oktober 5, 2009

  14. @Toaske: grijns!
    @Baasbral: innerlijk ja, compleet…,jij kan goed kijken
    @Corine: voor zo’n lieve actie betaal ik heel erg graag!

    Reactie door De Repel | oktober 5, 2009

  15. Hihihihihi ik weet lekker ook hoe Repeltje er in het echhie uitziet🙂
    Meis jij liever dan ik, die machinerie is aan mij niet besteed, ik ben altijd bang dat er een heel belangrijk boutje afbreekt bij zo’n apparaat, waardoor Haba zo de ruimte ingeslingerd wordt

    Reactie door Haba | oktober 6, 2009

  16. wat dapper!!
    ik krijg mijn kinderen nergens in
    en eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg hihi

    maar eh…geen hakken onder je puma’s??

    Reactie door eu mesmo | oktober 6, 2009


Geef een reactie

