Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Niet, nee, niks, nada, noppes.

Donderdag zat ik op werk toen Manlief mij belde: ze moesten stand-by staan voor Indonesië. Er was wat e-mail verkeer geweest en men hield rekening met de mogelijkheid dat USAR.nl zou kunnen worden ingezet. Elke vezel van Repel stond dus ook stand-by. Ik stond er niet bij te juichen; het vooruitzicht dat hij voor 9 of 10 dagen weg zou zijn in een gebied met naschokken midden tussen de half neergestorte gebouwen. Op mijn werk zou het ook bagger uitkomen. Maar die duizenden mensen onder het puin juichen ook niet. En Manlief, die opgeleid is, en klaar staat voor een moment als dit, staat er ook niet bij te juichen als hij niet mag.

Dus toen USAR.nl uiteindelijk niet bleek te gaan was ik gek genoeg niet zuiver opgelucht. Ergens baalde ik voor Manlief. En ik baal voor die duizenden mensen in nood. Maar ik snap het wel: Australië heeft ook hele goede USAR teams en laten we eerlijk wezen; die zitten iets dichter in de buurt.

Ik fietste donderdag dus naar huis in de illusie dat we samen zouden zijn. Maar halverwege de rit kreeg ik een telefoontje dat Manlief was opgepiept voor werk. Grote brand in Repelbuurdorp, of ik even wilde doortrappen. De Repel zat die avond dus enigszins teleurgesteld alleen House te kijken. Repelbuurdorp is dan wel dichterbij dan Indonesië, maar toch.

Vrijdagavond was Manlief stappen. Omdat hij het hele weekend ook weg zou zijn (zie hieronder) had ik er een mening over. Maar hoewel De Repel voor een heleboel dingen kan gaan liggen is 2 oktober niet een van die dingen. Manlief was dus weg. Ik had blijer voor hem kunnen zijn, maar dat was ik niet.

Vandaag was Oudste Pupil van de Week: hij mocht bij heren 1 de bal aftrappen en dribbelen naar doel. Uit honderden pupillen die de vereniging rijk is, was zijn naam uit de Hoge Hoed gekomen. Hij mocht meedoen met de warming-up en hij zou een heuse beker krijgen. En hij mocht de hele wedstrijd volgen vanuit de dugout. Helemaal top dus. Maar het weer was dusdanig dat niemand het zag ziten de twee jongste Daltons te laten verpieteren in dat gure weer….dus ik bleef thuis met die andere twee. We hadden kunnen wisselen, Manlief en ik, ‘tuurlijk, maar voetbal is nu eenmaal toch een beetje een mannending. Toen we nog geen kinderen hadden mijmerde Manlief al dat áls hij ooit een jongen kreeg, dán zou hij…Nou ja, dit was dus zo’n moment. Maar ik heb Oudste niet gezien in zijn moment of glory. En nu zijn ze naar Feyenoord en ik niet. Ik voel me een beetje de oppas, terwijl ik weer alleen achter de compu zit.

Morgen gaan Manlief en de oudste twee naar een pretpark. Er waren 6 vrijkaartjes. En er zijn 2 dochters met elk 3 kinderen waarvan de jongsten van beide kanten te jong zijn voor het pretpark. En omdat Zus en ik op dit moment niet helemaal lekker liggen had Sister Dearest er een mening over dat ik een kaartje voor mezelf bij zou kopen en ook zou gaan. Nou joh, weet je wat, dan ga ik niet. Dan gaat Manlief. Ik ga niet over de ruggen van mijn kinderen mijn gelijk halen. ‘Tuurlijk hadden Manlief en ik kunnen wisselen, maar als ik zou gaan en haar zou zien, zouden de kinderen, noch mijn vader, noch ikzelf een fijne dag hebben. Laat hen in ieder geval lekker lol hebben. Ik ga wel met Jongste naar het bos. Repelbos moet me gemist hebben.

Zennnnnnnn…..en de eer aan mezelf.

Maar het weekend is verdomd stil en alleen. En dit heb ik allemaal moeten missen.

oktober 3, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Party of Five | , ,

13 reacties »

  1. zoek niet verder ik heb 22 komt eraan
    voor iemand die nooit naar de AH gaat heb jij razendsnel 2 puzzels bij elkaar

    Reactie door ilse | oktober 3, 2009

  2. Mmmm, beetje somber logje maar gezien hetgeen je schrijft kan ik het me levendig voorstellen dat je niet heel blij bent met hoe het nu even loopt. Gedoe met zus is niet tof, ik had (of heb, dat weet ik nooit zo goed) ook wel een beetje met m’n broer. Tja, je hebt ze niet voor het uitkiezen.
    Manlief dus naar de feesten in Leiden? Daar ga ik komend weekend met vriendje heen. Nog tips??

    Reactie door Toaske | oktober 3, 2009

  3. Nou weet je, je hebt nu even veel dingen tegelijk – zodat het straks een tijdlang weer rustig zal zijn. (zover je van rustig kunt spreken in jullie leven)
    Zo werkt het meestal he.

    Joh, dat pretpark en die vrijkaartjes – goed gedaan dat je het hebt laten lopen. Ik moet er niet aan dénken om met mijn zus de dag door te moeten brengen. Je hebt nu iedereen een fijne dag bezorgd. Jij hebt het morgen ook heel fijn in het Repelbos, dat weet ik zeker!

    ’t Is inderdaad heel jammer dat je niet mee kon naar de speciale dag van Oudste. Dat zal ook nog weleens meer gebeuren en er is uiteindelijk maar 1 ding dat écht telt…..dat hij zo’n superdag heeft gehad!! Ik zie hem zó stralen op de foto’s, helemaal geweldig!!

    Ik vind dat je man het eigenlijk dubbel en dwars heeft verdiend dat ie zou mogen helpen in Indonesië. Na alles wat ie heeft doorstaan afgelopen zomer. Jammer dat het niet doorging.

    Die brand……hij is natuurlijk wel brandweerman!! Ik moet een beetje lachen hoor, zo herkenbaar! Het is gewoon heel zwaar die eerste jaren, het zijn echt tropenjaren. Als er dan veel anders loopt dan verwacht is het soms even slikken…..en dan ga je gewoon door!

    Bekijk de dingen positief! Je hebt een rustig weekend, waarin je plenty tijd hebt om tot rust te komen en op te laden. Lekker doen waar je zin in hebt, en voluit genieten zonder dat je om de klipklap gestoord wordt. Heerlijk toch?
    xxx

    Reactie door Marleen | oktober 3, 2009

  4. oooh nee, dat wil je toch niet missen
    shit zeg, dat is echt niet leuk!

    Reactie door illybilly | oktober 3, 2009

  5. Tsja ik kan me voorstellen dat je niet blij bent, zou ik ook niet zijn. Alle leuke dingen gaan je neus voorbij. Ik hoop voor je dat het morgen goed weer is voor het bos, anders krijg je er nog meer de pest in. Lekken pannekoek eten met Jongste?
    Maar zoek je gezelligheid, dan ben je natuurlijk van harte welkom bij ons morgen, mét Jongste! (jammer dat het zo’n eind rijden is)

    Reactie door Wieke | oktober 3, 2009

  6. Shit met je zus is niet leuk. Verstandig dat je thuis blijft anders heb je misschien een rotdag en je kids daardoor ook.
    En als ik een keer door omstandigheden met 1 kind thuis was, probeerde ik even lekker van de rust te genieten, je bent door de week al hardstikke druk!

    Reactie door Madelief | oktober 3, 2009

  7. Gelukkig had manlief de superlens meegenomen. Kun jij nog een beetje meegenieten.

    Reactie door Carla | oktober 3, 2009

  8. Net lang gebabbeld met Buuv…nieuwe perspectieven. De Repel moet er een nachtje over slapen en ze moet eens diep in de mooie bruine ogen van Manlief kijken…

    Reactie door De Repel | oktober 3, 2009

  9. Repeltje meissie, ik kan me voorstellen dat je baalt,om door de omstandigheden steeds alleen thuis te zitten. Maar als je de foto’s ziet van Oudste, dat manneke straalt, die heeft de dag van zijn leven, dan geniet je zelf ook weer wat mee.
    En wat dat pretpark betreft, het zou voor jou geen pretje zijn als je wel was meegegaan. Verstandig dat je gewoon thuis bent gebleven.
    En ja manlief heeft nu eenmaal dat werk dus dan zit je ook weer alleen. Dat weet je van tevoren natuurlijk maar zo alles achter elkaar, daar kun je echt sjagrijnig van worden.

    Heb je al diep in die mooie ogen gekeken nou dan ben je nu vast weer opgeknapt.

    Reactie door Haba | oktober 4, 2009

  10. Wat een mooi en eerlijk logje, Repel!
    Maak er een fijne dag van met jongste in het bos. Hier schijnt de zon, ik hoop bij jou ook!

    Reactie door Door | oktober 4, 2009

  11. Snap je wel, soms is er echt niets aan. Aan je man(’s werk) niet, je kinderen niet, je zus niet. Nix niet. Die tijd heb ik ook gehad dat je moet kiezen tussen wel of niet mee. Vaak gingen wij apart ergens heen, nu ze ouder worden wordt dat makkelijker. Slim dat je niet meegaat naar het pretpark. Had jij geen zin in feesten-in-Leiden? Kunnen we samen volgend jaar…

    Reactie door Nicolette | oktober 4, 2009

  12. Iedereen bedankt voor de lieve reacties! Wat kan ik klagen he….

    Nicolette: die date staat wat mij betreft! Volgend jaar 3 oktober!

    Mijn dag verliep héél anders dan ik dacht! Als de jongens plat liggen ga ik een logje maken.

    Reactie door De Repel | oktober 4, 2009

  13. Repel Meisje,
    Soms is het afzien voor het grote geheel. Je voelt je echt waardeloos als het belangrijkste wat je kan doen thuisblijven is. Ben je een echte soccermom en dan moet je dat op de bank zijn! Je weet ook nooit hoe het geweest zou zijn als je wel……. als je toch……..! Maar ik kijk met spanning uit naar je logje vanavond.

    Reactie door baasbraal | oktober 4, 2009


Geef een reactie

