Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

ADRENALINE…de Sacksioni methode

Gisteren was ze pas heel laat thuis. Het was zelfs zo laat dat haar fiets bijna in een pompoen veranderde. En nu, bijna een etmaal later, stuitert de Repel nog door de kamer, ondanks het slaaptekort. De Repel is namelijk naar een optreden van Harry Sacksioni geweest. Volgens mij was dit de derde keer dat ik hem zag. Ik ben geen groupie (ik ben denk ik überhaupt te oud om iets dergelijks te wezen) en ik ben geen die-hard-fan want ik heb zijn laatste paar drie? vier? zestien? ik weet niet hoeveel albums gemist, maar ik vind hem potdrie wel een van de beste componisten/gitaristen/performers die ik ken.

De Repel weet trouwens waar ze het over heeft. Ze kon namelijk vroeger zelf ook een beetje pingelen. Nou ja, een beetje heel erg goed, eigenlijk. Repel kon vroeger precies reproduceren wat Harry Sacksioni kan creëren. Daarom zoog ik gisteren elke noot van dit optreden op.

Sinds ik zo kon spelen zijn er een heleboel dingen gebeurd in mijn leven. Er zijn beslissingen genomen en gevallen en het is minstens 15 jaar geleden dat ik serieus mijn gitaar heb aangeraakt. De gitaar ligt ergens op zolder. Ergens tussen alle zooi. Tussen alle zooi van een gelukkig leven van twee mensen en drie kinderen en vier katten en twee carrières en tien hele lange gemanicuurde nagels.

Harry Sacksioni heeft mijn hart sneller doen kloppen gisteravond. Nou ja, niet Harry zelf, maar zijn gitaarspel. Dit kon ik ook, ooit. Nu allang niet meer. Maar..als ik het zou proberen…zou het dan weer lukken? Harry’s nieuwe album gaat adrenaline heten. En dat is precies wat weer door mijn aderen stroomt. Het blijft kriebelen ergens, muziek maken.

Het zal er wel weer niet van komen. Ik sta wel vaker op dit punt. Maar het is te druk, er zijn teveel excuses om door te zetten. Het is net als zeggen “morgen ga ik lijnen”. Maar voor nu geniet ik van de gedachte “zou ik?” zal ik?”

oktober 1, 2009 - Posted by | Repel | ,

8 reacties »

  1. Hé , als je de 10 km. binnen een uur kan lopen, dan kan je dit zeker ook weer op een professioneel niveau krijgen! . Je moet er voor trainen, dat wel, maar ik twijfel er geen moment aan. Dan ga je nu gewoon stiekem trainen en dan op een gegeven moment zet je een masker op en dan speel je een stukkie voor al ons bloggers.
    Moet kunnen, moet gewoon kunnen.

    Reactie door baasbraal | oktober 1, 2009

  2. Doen, er is niets heerlijkers dan zelf muziek te kunnen maken.

    Reactie door Carla | oktober 1, 2009

  3. Ik kom net van Boudewijn de Groot en zijn begeleidingsband (met onder andere Ernst Janz en Jan Hendicx) is ook zo goed. Prachtig!

    Reactie door Toaske | oktober 1, 2009

  4. DOEN !!! Je kunt het , jij kan ook hardlopen dan kan je dit ook…

    Reactie door ilse | oktober 1, 2009

  5. Volgens mij hebben wij nog wel iets in de kast liggen van hem….

    Reactie door Wondelgijn | oktober 2, 2009

  6. Ik heb hem ook een keer live gezien en de twee lp’s die ik had ben ik kwijt. Op een stond ‘Telganger’ maar hoe die heette…
    En mijn gitaar ligt ergens in Zaltbommel bij een ex-collega waar ik alleen de voornaam nog van ken, balen.
    Had hem in 1973 op Ibiza gekocht.
    Binnenkort heb ik die van wijlen mijn opa te leen en dan ga ik maar eens aan de slag(gitaar). Heb er zin in en mijn nagels zijn kort genoeg😛

    Reactie door Joos | oktober 2, 2009

  7. Oh, wat herken ik me hierin. Zeven jaar geleden legde ik mijn viool in de kast en sindsdien heb ik niet meer echt gespeeld. Maar wat kriebelt het om weer te beginnen, zeker als ik anderen zie spelen. Maar vind jij het ook zo’n grote stap om het effectief te doen? ’t Is nochtans niet moeilijk. Gewoon die kist open doen en spelen. Maar toch… wat als ik nu niet meer zo goed ben? Weet je wat? Als jij het doet volg ik je. Kunnen we misschien samen eens iets doen😉

    Reactie door prutsen | oktober 4, 2009

  8. Hmmmm…verleidelijk!

    Reactie door De Repel | oktober 5, 2009


Geef een reactie

