Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Runners high: Surfing with the Alien

Nu de dagen korter worden en mijn rondjes groter, was het tijd een andere route uit te stippelen. In mijn donkere loopkleding vind ik het uiterst unheimisch op wegen en paden zonder lantarenpalen en in afgelegen bosparkjes. Ik had mijn nieuwe rondje nu uitgestippeld naar Buurdorp. Door de winkelstraat en via een drukke weg weer terug. Minder groen en idyllisch, maar wel veiliger. Vanavond ben ik ‘m gaan testen.

Zoals altijd verdwenen mijn astmatische klachten na een kilometer of 3 en ook ongeveer rond die afstand werd ik meegevoerd op de runners high. En tijdens mijn rondje van 8 kilometer begon het te schemeren. Ik zag het zonlicht langzaam verdwijnen en vervolgens gingen overal de lampen en lantarenpalen aan. En toen bedacht ik me dat het dan wel niet groen en idyllisch is, maar dat in de winter de sfeerverlichting weer overal wordt opgehangen. De kerstverlichting in de winkelstraten en de lampjes in sommige bomen. Oh, wat heb ik een leuk rondje gevonden. Een sfeervol winterrondje en ik heb al mogelijkheden gezien om hem uit te breiden om verder te trainen voor de 10 kilometer. Tegen de tijd dat ik bijna terug ben van mijn rondje heb ik het gevoel dat ik kan blijven rennen en ik geniet van de upbeat-liedjes van mijn speciale ren-playlist. Maar ik stop, want dat is beter voor mijn spieren.

Nadat ik thuis even ben uitgestoomd stap ik onder de douche en merk ik zoals altijd dat ik in mijn rondje de meeste gedachten ben kwijtgeraakt en de dag op orde heb. Ik krijg zoveel rust in mijn kop van dat rennen.

Met mijn Nike+iPod kan ik een powernummer instellen. Als je even een boost nodig hebt, druk je één keer op de knop en hij selecteert je powernummer. En voor mij is dat Surfin with the Alien. Oh, ik ben zo blij dat ik weer ren. Ren, mama, ren!

september 22, 2009 - Posted by | Repel, sport | , ,

10 reacties »

  1. Blijf jij alsjeblieft ALTIJD rennen!!! Heb je middelste de kleur van mijn kardinaalsmuts nog laten benoemen?

    Reactie door baasbraal | september 22, 2009

  2. jij liever dan ik, maar ik vind het knap! Die ‘runners high’ heb ik met 2 jaar lang lopen nooit bereikt, maar ik had dan ook niet de geavanceerde technologie die jij tot je beschikking hebt.
    ga zo door!

    Reactie door Corine | september 22, 2009

  3. Runners high……wanneer komt die dan? Ik heb hem nog nooit mogen ervaren…….hoe voelt dat?????

    Reactie door ilse | september 22, 2009

  4. je kunt een soortgelijke status (volgens mij) bereiken op de roeimachine in de sportschool. Stukje veiliger misschien?
    Maar idd, ik kan nu al niet wachten op de kerstverlichting. Heb gisteren Patrick gevraagd wanneer hij de lampjes buiten aan de dakrand gaat hangen. Hij dacht dat het een grapje was, maar eigenlijk was ik serieus…. Het staat altijd zo leuk.

    Reactie door Wieke | september 22, 2009

  5. Ik snap je.
    En ik mag komende week weer!
    Ik begin wel helemaal weer vanaf nul, maar dat boeit me niet. Ik mag weer.
    Jeej!

    Reactie door Nicoleke | september 23, 2009

  6. Al kom ik ongeveer 300 meter ver in een half uurtje, het gaat vooruit en het voelt inderdaad machtig als het weer zover is!

    Reactie door mammalien | september 23, 2009

  7. Mijn lief loopt sinds vorige week bij de loopschool. Gaat hartstikke goed en het doel is 10km in januari tijdens de Slangenbeekloop (evenement hier in de wijk).
    Heb je niet zo’n hesje, of loop ’s morgens?

    Reactie door Door | september 23, 2009

  8. Het is me ook wel een powersong!!😉 Hahahahaa…. Mijn powersong (op dit moment) is: Let me entertain you, van Robbie Williams. Maar het is ook een tijdje iets van Queen geweest, en daarvoor van the Peppers…. het wisselt dus nogal eens!

    Reactie door Wondelgijn | september 23, 2009

  9. He leuk, let me entertain you is ook een powersong van me geweest!

    En joepie Nikoleke dat je weer mag!

    Reactie door repel | september 23, 2009

  10. […] oh man: de Repel rent 10 kilometer binnen het uur. Lang leve de power song van de […]

    Pingback door Blijft leuk! « Repel's Blog | september 27, 2009


Geef een reactie

