Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Zaterdag koffiemijmeren

Image Hosted by ImageShack.us

Helaas was dit niet mijn ontbijtje op zaterdagochtend. Ik had het graag uitgeslapen op bed genuttigd, met Manlief als toetje.

Maar nee, ik ben een socker mom dus Oudste stond om kwart over 6 aan mijn bed. Nee schat, 7 uur hoeven we er pas uit, mompelde ik slaapdronken. En om 7 uur stond ik ineens in de derde versnelling een kind in voetbalkleding te heisen en een tas klaar te maken. Pokke-voetbal. Manlief kwam er speciaal vroeger voor uit werk en om half 8 waren ze weg.

Dus nu zit ik hier met de jongste twee en ik zit aan mijn tweede bak koffie. (Zojuist heb ik mijn schrijfproces even onderbroken om Jongste heel hard te knuffelen, gewoon omdat peutervet zo lekker knuffelt.) Mijn lange haren zitten in de klit, mijn mascara die ik er gisteren niet af heb gehaald is uitgelopen tot mijn wangen en ik mijmer over mijn weekend. Zometeen komen de twee oudste Daltons thuis en ga ik met oooh’s en aaah’s het verhaal van de wedstrijd aanhoren. En dan moet ik de volgende tasjes weer inpakken: de oudste twee gaan uit logeren. Dan hebben we maar één kind over, wat een luxe, wat relaxed zal dat zijn. Maar goed, zo relaxed is het ook weer niet want er staat voor vandaag een Grote Klus op de agenda: de kledingkasten van de Daltons. Te kleine maat eruit, goede maat erin. Zomer eruit, najaar erin. Dozen van zolder en sorteren op maat en seizoen. Jippie, leuk voor de zaterdag. En terwijl mijn tweede bak koffie (maatje sloot) ook alweer bijna leeg is vraag ik me af of ik die klus nietnaar zondag kan schuiven.

Het water staat op voor mijn derde sloot koffie. Ik ga stoppen met schrijven; er komen vast nog betere momenten dit weekend om iets zinnigs over te schrijven. (Of niet: zullen we een oppas voor Jongste regelen en uit eten gaan?) Nu ga ik naar afstandmeten.nl een nieuw rondje uitstippelen. Mijn huidige rondje heeft geen lantarenpalen en het wordt zo vroeg donker nu het najaar vordert. Ik zit al aan de 9 kilometer en mijn rondjes worden groter en groter. En dan ga ik mijn teennagels lakken, informatie waar echt iedereen op zit te wachten.

Hm, de geur die Jongste verspreidt doet mij vermoeden dat ik eerst een luier moet verschonen…en zo kom ik mijn zaterdagochtend als (socker) mom wel door.

september 19, 2009 - Posted by | Repel |

10 reacties »

  1. Geweldig toch he die sporten die zo vroeg beginnen , ik heb het hier ook en snap niet dat het niet gewoon om 9 of 10 uur kan. Kleren uitzoeken o jee ik stel het al een week uit , ik heb echt ZOVEEL kleren met 7 en daar ben ik dan zo’n 2 dagen zoet mee burk. Ik ga nu eerst naar mijn zus kijken die moet paardrijden voor de selectie (landelijke) maar eerst nog een koffie…

    Reactie door ilse | september 19, 2009

  2. Regel een oppas voor Jongste, doe die kasten-klus en dan toch nog lekker uit eten!
    Alles in 1 zaterdag gepropt!

    Reactie door Wieke | september 19, 2009

  3. Je weet dat als je de zomerkleren opruimt, dat het dan prompt heeeerlijk weer wordt, hè? Net als aan het einde van de winter, maar dan andersom! Ik heb het gisteren gedaan en vandaag liep ik te puffen in het stralend warme weer van Linköping. Ik ga er straks een postje over maken.

    Reactie door baasbraal | september 19, 2009

  4. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar….ik heb nog niks gedaan! Nou ja, aan de was niks gedaan, we hebben met de luxe van 1 kind wel genoten.

    En Oudste heeft twee keer gescoord…dat dan weer wel🙂

    Reactie door repel | september 19, 2009

  5. Ik zit net even achter de pc uit te hijgen van kasten-dag; kleine maat er uit; grote maat er in / zomer er uit; najaar er in.
    Ik zag er als een berg tegenop maar ik ben zo blij dat nu weer allemaal ‘klopt’! Alleen jammer dat Marc niet even ergens een tafeltje heeft gereserveerd…..

    Reactie door Yvonn | september 19, 2009

  6. Ik moet even diep zuchten als ik dit lees en herinner me mijn vroege voetbalperikelen weer met middelste…. Brrrr…. gelukkig gaat hij nu helemaal zelf naar de voetbal en is het wegbrengen, aanmoedigen en ‘thuis’ brengen aan zijn vriendinnetje toegewezen!!😉

    Reactie door Wondelgijn | september 19, 2009

  7. Het leven van een sockermum gaat niet over rozen hahahah

    Reactie door Leidse Glibber | september 19, 2009

  8. Ja, zeg! Een sockermom die gewoon thuis aan de koffie zit! Terwijl ik dus wel op het fietsje naar de voetbal reed. Dus. Wie is hier de sockermom🙂

    Lieve Repel, laat die kasten voor wat ze zijn, ga naar buiten en geniet van het prachtige weer. Wat kan jou die kleren nou schelen, dat kan volgende week ook nog wel.
    Fijn weekend!

    Reactie door Door | september 19, 2009

  9. Haha Door….nee, inderdaad: baas boven baas!

    En de kasten zijn inderdaad nog steeds niet gedaan. Maar wij gaan nu eerst naar het Repelbos!

    Reactie door repel | september 20, 2009

  10. Joehoe!! Kasten klaar!

    Reactie door repel | september 20, 2009


Geef een reactie

