Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Grote griezels revisited: grote griezeltjes?

Toen we een camera kochten die net iets meer kon dan de standaard digi-camera heb ik een logje gemaakt dat Grote Griezels heette. Ik schreef over de mooie herfst en dat spinnen daar helaas nu eenmaal bij horen en ik had er grote blow-ups van spinnen bij gezet. Inmiddels hebben we een digitale spiegelreflex. En jongens, jullie weten het misschien nog niet, maar ik heb een nieuwe lens! Ja heus! Dus ik vond het tijd voor een logje Grote Griezels revisited. Grote Griezels voor mijn nieuwe lens. En vandaag ging ik erop uit met mijn nieuwe lens.

Maar wat blijkt: spinnen kunnen niet tegen regen. Alle webben die ik zag waren leeg. Ze schuilen. De watjes.
Ik heb drie inimini-spinnetjes gezien, meer niet. Die vallen nauwelijks op te blazen, mooie nieuwe lens of niet. Pokkebeesten. Het nog een beetje voor me vergallen ook. Gelukkig kan mijn nieuwe lens veel voor elkaar krijgen, maar kan je nagaan hoe grote dikke spinnen het gedaan zouden hebben!
Nou ja, toen heb ik maar herfstkiekjes gemaakt met mijn nieuwe lens. Helaas is er niet zoveel groen in Repeldorp, maar dit weekend gaan we naar Repelbos. Wat zal het daar mooi herfstig zijn!

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

september 15, 2009 - Posted by | Repel | ,

16 reacties »

  1. Ehhhh…ik begon je net aardig te vinden, ga je foto’s van spinnen maken! IEEEKKKSS!!!

    ‘k Schrok me een ongeluk bij het openen van je blog😦 Had je al in de gaten dat ik dus HEUL erg bang voor spinnen ben?

    Mijn motto: als het meer dan 6 poten heeft sta ik op een tafel (of hang in de gordijnen, net wat op dat moment dichter in de buurt is). Fijn hoor, dat je een nieuwe lens hebt….😉

    Reactie door Meanannie | september 15, 2009

  2. Mooie foto’s, Repel! Lig je nu elke dag in de struiken?

    Reactie door Door | september 15, 2009

  3. Supermooi! Ik krijg eindelijk zin in een mooie nazomerbeginherfstwandeling. Vond het herfstige eerst maar niets, maar langzaam begint de acceptatie. Dankzij jou!

    Reactie door Lydia | september 15, 2009

  4. @Meanannie: ik ook! het is een soort zelfmarteling wat ik doe. maar ik stond op 2 meter afstand, en de spinnen waren kleiner dan een centimeter. ik vind die huisspinnen het ergste, die geen web maken maar zo heel hard over de grond kunnen rennen. dan vliegt mijn verstand echt uit het raam…

    @Door: dat durf ik niet vanwege de spinnen

    @Lydia: joe-hie! weer iemand omgeturnd🙂

    Reactie door repel | september 15, 2009

  5. Ik verwacht PRACHTIGE herfstfoto’s uit Nederland dit weekend. Ik vind deze ook prachtig. Ik behoor tot het ras dat absoluut niet bang is voor spinnen. Ik heb al voor menige acngstige buurvrouw de spinnen overal vandaan geplukt en buiten gezet.
    Het gekke is dat ik er helemaal niet bij heb stilgestaan dat het in Nederland regent. Je gaat er altijd van uit dat het overal hetzelfde weer is. Hier is het namelijk al dagen stralend weer met een staalblauwe lucht. Dat resulteert in een ochtendtemperatuur van 3 gr. ’s morgens, maar dan loopt het ook op tot 18-19 gr.
    Heb je de foto’s van mijn huis al gezien?

    Reactie door baasbraal | september 15, 2009

  6. Zal ik een paar van die grote zwarte jongens (laten) vangen en naar je opsturen? In het kader van je nieuwe lens? (ehh, hoe lang blijft die lens nog nieuw??)
    Vind die foto van het rode blaadje prachtig!

    Reactie door Wieke | september 15, 2009

  7. Spinnen houden idd niet van regen nee. Alleen die ene die door de stad heen en weer banjoerd kan er een beetje tegen😀
    Mooie foto’s heb je wel weten te maken🙂

    Reactie door Redstar | september 15, 2009

  8. Mooie foto’s zeg. Gelukkig ben ik niet bang voor spinnen, maar zo in close up zijn ze nog best scary…

    Reactie door Cisca | september 15, 2009

  9. Ik hou van alle foto’s behalve die spinnen…ieeeee

    Reactie door ilse | september 15, 2009

  10. heb je een nieuwe lens dan?
    Ik ga binnenkort op cursus met mijn digitale spiegelreflex. Lijkt me tof!

    Reactie door Toaske | september 15, 2009

  11. mooi hoor! en hd je nou een neiuwe lens of las ik dat verkeerd?🙂

    Reactie door Corine | september 15, 2009

  12. Ik houd mijn hart vast hoe je grote griezels eruit gaan zien.
    Maar inderdaad de herfstkleuren beginnen nu te komen he.

    Reactie door Leidse Glibber | september 15, 2009

  13. Kijk, hier maak je mijn zoon blij mee, met deze foto’s!

    En volgende keer iets vrouwvriendelijkers, ja?

    Reactie door Mammalien | september 15, 2009

  14. Ieks!
    Ik ben echt als de dood voor spinnen.
    Maar die kleuren he, die mooie herfstkleuren. Daar word ik wel heel blij van. Ik hartje herfst namelijk…

    Reactie door Nicoleke | september 16, 2009

  15. Die spinnen vind ik wat minder, maar de andere plaatjes zijn prachtig.

    Reactie door Carla | september 16, 2009

  16. Ik als echte spinnenfoob vind die kleine beestjes toch wel hele enge beesten hoor!

    Reactie door Simonatoetje | september 24, 2009


Geef een reactie

