Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Roze koek

Nou, daar gaat ‘tie dan, de vuile was wordt buiten gehangen.

Manlief en ik zijn het niet met elkaar eens. Wij zijn het niet eens over roze en over prinsessen. Dus, wat is het probleem…

Omdat Middelste zo verknocht was aan zijn prinsessenjurk op onze vakantie ( je weet wel, deze) had ik hem thuis een prinsessenjurk beloofd. Manlief begon echter tegengas te geven. Op zich heeft hij geen probleem met Middelste’s voorliefde voor roze en prinsessen, maar ik moest het niet zo heel erg promoten. Prinsessen-danoon, sois, een DVD van Barbie en de Twaalf Dansende Prinsessen tot daar aan toe…maar een jurk kopen was een brug te ver. Middelste mocht wat hem betreft kiezen: een Feyenoord shirt of een prinsessenjurk. Ik stribbelde tegen en kwam met een stapel valide argumenten. Maar ik wist eigenlijk ook wel dat ik met rationele argumenten, hoe terecht dan ook, een gevoel niet kan veranderen. Gevoelens kan je niet overtuigen met sterke argumenten. Gevoelens zijn er en die moet je respecteren. Yeah right, ik ga voor de hersenspoeling, daar krijg ik het wel mee voor elkaar.

De jurk kwam er derhalve vooralsnog niet, maar daarmee was de kous niet af. Zaterdag trouwde de juf van Oudste en ááááálle kindjes waren uitgenodigd. Middelste ging net als Jongste ook mee en stond er beretrots in zijn lichtroze overhemd. Hij vond het boeket op de trouwauto zo mooi en hij vond de bruidsjurk helemaal het einde. Maar toen spotte hij de prinsessencakejes. Er stond een hele grote dienschaal met wel 50 (100?) roze koeken. (Lees: glacé’s dus.) Hij had er nog nooit eentje gegeten, dus hij wist niet eens of ze te eten waren, maar man oh man, wat waren ze mooi roze! Hij wilde een prinsessencake! Maar toen bleek dat er eerst moest worden gezongen en dat de kindjes eerst kadootjes gingen geven. En tot die tijd mocht hij geen prinsessencake. Middelste kreeg er een mening over. En toen werd de bruidstaart aangesneden en weer moest Middelste wachten. En toen kwamen de tranen: hij wilde geen bruidstaart, hij wilde prinsessencake! Jongste ondertussen lapte de etiquette aan zijn laars en ging vrolijk met zijn knuf en speen in de rij genodigden staan voor een stuk bruidstaart. Tussen de volwassenen stond daar een kleine 2 jarige in zijn uppie te wachten op taart. Het had in de gaten dat er taart was en het had ook in de gaten dat in de rij staan dé manier was om een stuk te bemachtigen. En verdomd als het niet waar was; hij kwam net een groot stuk bruidstaart terug. Toen het groene licht uiteindelijk kwam voor de roze koek, heeft Middelste anderhalve roze koek achterover geslagen. (Vandaag stond het item ‘roze koek’ dus bovenaan mijn boodschappen lijstje.)

Middelste speelde vanmiddag bij Buurmeisje en kwam thuis in haar prinsessenjurk en haar roze prinsessenmuiltjes. En toen ik hem naar bed bracht noemde ik hem een apekoppie. “Nee, ik ben geen apekoppie”, zei hij. “Wat ben je dan”, vroeg ik. “Ik ben een prinsessenkoppie!” “Ja maar, wil je dan een Feyenoord shirt of een prinsessenjurk?” Nou en toen kwam Het Antwoord.

Sorry dear, you’re overruled. Er gaat een prinsessenjurk komen in dit huis.

september 13, 2009 - Posted by | Party of Five

18 reacties »

  1. Geweldig! Ik begrijp dat de communicatie tussen jullie even via je log loopt :-)?

    Reactie door Door | september 13, 2009

  2. hi internet-dinnetje!
    nou, ga ik weer eens het toetsenbord hanteren na lange, lange tijd!
    (and guess what? ik kàn het nog!!!!!!!!)
    Heb idd. lang, heel lang niet gelogd; om meerdere redenen.
    Met manlief ging het psygisch niet zo heel lekker, en dat gooi je natuurlijk niet zo 1,2,3 op de log…
    We zijn nu weer een heel eind verder and the ups and downs verschijnen nu met telkens grotere pauze. fijn!!!

    Verder met kindejs superrr!
    mike is eindelijk weer een beetje ‘zichzelf’ (en o, wat herken ik jouw middelste in mike!!!…..alleen heeft Mike het geluk met een grote zus boven zich..dus roze jurken en schoenen met hakken plenty in huis om aan te trekken!!!hahahah); Mandy is al een heuse tiener ondertussen; meestal heeeeeel fijn (niet altijd, ..dat kind wordt me toch bijdehand!) …en Mees…….die is nu al 8 maand…DE LEUKE FASE IS AANGEBROKEN! die lacht, die eist aandacht op, die haalt alle kastjes overhoop , die knuffelt…en heeft al twee tanden!

    heeeeeeeeerlijk! eigenlijk zou ik weer moeten beginnen met loggen; er is zat te vertellen!
    Maargoed,…na zo’n lange tijd is er gewoon een drempel waar je over moet om te loggen!

    Wel lees ik nog met regelmaat jouw logjes (en dat van nog twee anderen) en daar blijft mijn internet gebeuren eigenlijk bij! (shame on me!); als je hyves dan niet mee telt (daar plaats ik nog wel eens zo nu en dan foto’s op).

    Dus ik ben eigenlijk ook zo’n waardeloze lezer geworden die ik zelf zo haat; wel meelezen; maar niet of haast niet reageren!
    sorrrrrrrrrry bij deze!
    en na je berichtje van vandaag dacht ik dus; NU MOET ik toch écht eens in dat toetsenbord klimmen!
    so here i am!!!

    nou, ben je weer ff op de hoogte.
    k geniet nogsteeds van al je logjes en heb des te meer respect voor je dat je het zo trouw volhoudt!
    kussssssss aan je kanjers!

    Reactie door marieke | september 13, 2009

  3. Ha ha zou je onze oudste eens moeten horen, die verafschuwt alles wat met roze en prinsessen te maken heeft (zelfs prinsessenbeschuit!). Hoe onze jongste (ietsjes jonger dan jullie middelste) erover denkt weet ik nog niet.

    Reactie door Carla | september 13, 2009

  4. Wat kàn ik genieten van zulke stukkies! Dilemma’s, dilemma’s. Een van onze kinderen had eens als kleuter een zomerfeest met als thema: Pluk van de petteflet en hij hield bij hoog en laag vol dat hij als Saartje wou. Lachen, want als Ik ergens niet op lijk, is het wel op mevrouw Helderder. Ik heb hem dus in een jurk gehesen en zijn korte haar nog net in een staartje boven op zijn kop gekregen en daar ging hij. De andere moeders (ik woonde in een dorp) keken het geheel met dédain aan en mij met een blik vol meelij. Hij heeft het de hele dag braaf volgehouden en nu hij volwassen is (met vriendin en kind, manlief van Repel!) is alles wat er van die periode is overgebleven zijn voorkeur voor nette en mooie kleding.

    Reactie door baasbraal | september 13, 2009

  5. Nou, en nu komt er mannen-tegengas natuurlijk, ik ben het wel met je man eens. Op zijn minst moet er wel een beetje meer druk uitgeoefend worden om zoonlief aan een Feyenoord shirt te helpen🙂

    Maar het is erg in bij kinderen . Prinsessen hier, prinsessen daar. Trekt wel weer over

    Reactie door Redstar | september 13, 2009

  6. Hhahahahahahaha goed zo een man die zijn vrouwelijke kant durft te laten zien daar kan je als stoere brandweerman en held die anderen redt a la Mc Gyver natuurlijk een beetje moeite mee hebben…maar ja het is nu eenmaal zo.
    Enne misschien moet manlief ook eens een jurk aan ? Om middelste te laten zien dat papa ook een vrouwelijke kant heeft whoehahahahhaha (ik maak vrienden ik voel het)
    O en vuile was, nu we toch bezig zijn, mijn lief wil niet meer lezen bij mij want ik heb het alleen over mezelf en hij doet zoveel in huis maar ik doe net of ik het allemaal alleen doe….dus bij deze lief doet ook heel veel in huis.
    (pfff weer gered)
    Dus middelste die zit deze week in prinsessejurk met roze koeken , ga je hem ook opmaken?😉

    Reactie door ilse | september 14, 2009

  7. Leuk, leuk, leuk! Is de uitdrukking eigenlijk “je blauw lachen”, ik heb me roze gegiecheld.

    Reactie door o.o. | september 14, 2009

  8. Nog eventjes, onze oudste verafschuwt dus alles wat roze is, maar voor de roze koeken zal hij ongetwijfeld een uitzondering maken!

    Reactie door Carla | september 14, 2009

  9. Repel, wat ik me afvroeg : in het kader van mannenmoeder vind je het niet stiekem heel erg leuk dat je meisjes dingen kan kopen??

    Reactie door ilse | september 14, 2009

  10. Die roze jurk zou er hier dus echt niet inkomen (voor een jongen dan). Maar goed, er IS hier wel een roze jurk maar dan van Tessa. Is toch anders als er toch al meisjes in huis zijn, dat ligt wel even anders met 3 jongens natuurlijk. Dat soort dilemma’s hebben wij hier een stuk minder.
    Roze koeken worden door iedereen heel graag gegeten, ikzelf incluis. Weet je hoeveel kcal er in zo’n ding zitten? 230!! Zakt bij mij zo naar mijn kont en blijft daar vrolijk hangen…

    Reactie door Wieke | september 14, 2009

  11. Manlief zou er hier ook moeite mee hebben hoor, met Mister T. in een roze jurk. Ik denk zelf: gewoon in mee gaan. Waait of over of niet, allebei is prima, toch?
    En geef ‘m ook ’s ongelijk: roze koeken zijn ook helemaal super!

    Reactie door Joeltje | september 14, 2009

  12. Prinsessejurk of niet: I don’t care! Maar die onderste foto: SMELT! Inpakken, strikje erom en meenemen!

    nee joh, gewoon doen, die prinsessejurk. groeit-ie wel overheen en als-ie er niet overheen groeit is er ook geen man overboord. Hier heb ik een meisje dat er echt totaal niet in is geinteresseerd en meer into Cars ed is, maar dat is sociaal wat meer geaccepteerd.

    Reactie door Corine | september 14, 2009

  13. Gewoon doen. Ik heb geen van mijn kinderen ooit tegengehouden in iets mooi vinden wat volgens de norm bij ‘het andere geslacht’ thuishoort. Hoe natuurlijker je ermee omgaat, hoe vanzelfsprekender het wordt beleefd en niet al iets wat ‘eigenlijk niet hoort’. Het hoort bij het leven. Als een meid persee de ridder uit wilt hangen dan heeft daar volgens mij niemand moeite mee, dus wat is het verschil…….. (Oh ja, de trots van een man hahahahahahahahahhaa) (sorry lief van Repel…..)

    Reactie door Joos | september 14, 2009

  14. Je ontkomt gewoon tegenwoordig niet aan een prinsessenjurk.
    (net zoals schoenen uit Hong Kong ??? hahahahahha)

    Reactie door Leidse Glibber | september 14, 2009

  15. @Ilse: haha! op zich niet, maar ik vind het wel jammer dat ik het haar van Oudste niet mag invlechten🙂

    Reactie door repel | september 15, 2009

  16. Was er geen compromis mogelijk?? Een prinsesfeyenoord-jurk ofzo😛

    Trouwens, mijn dochter leeft al in een roze fase sinds ze roze kan zeggen, ze is nu bijna 7 dus tel maar uit met nog lang geen zicht op exit roze😮

    Vind het wel een lekker ding om te zien hoor🙂

    Reactie door Barbara | september 15, 2009

  17. ik vind het echt fantastisch dat jou middelste zoon een jurk aanmag.
    ikzelf heb het op het einde van het eerste leerjaar (lager onderwijs) ook moeten (lees mogen) meemaken.
    de laatste twee dagen van het schooljaar (op de laatste dag was het een toneelstukje opvoeren door de leerlingen) dan MOEST ik van de school in die jurk naar school komen. want omkleden in de school mocht niet. op de dag van de uitvoering van het stukje, waar dan ook alle ouders naar toe kwamen, toen kreeg ik ook nog een witte pruik met twee dikke, knielange vlechten opgezet.
    ik was de enige die de rol van een prinses wilde spelen. de andere jongens die wilde ook wel, maar wilden niet in die jurk over straat. (ik dus wel)
    ik was toen 7 jaar en 3 maanden.

    Reactie door ikke | juli 14, 2011

  18. Ik vind het echt fijn dat je zoontje die jurk aanmag. Het staat hem nog vrij goed ook. Meestal is het maar een periode die na een tijdje meestal wel overgaat.
    En als hij op dit moment absoluut geen shirt van één of ander voetbalploeg wil dragen, en hij er toch toe verplicht wordt, dan is de kans héél groot dat die voor de rest van zijn leven er een doodshekel aan overhoud.

    Reactie door sisse | april 4, 2014


Geef een reactie

