Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Kwijt

Ik ben een aantal dingen kwijtgeraakt.

Mijn logje van gisteravond, bijvoorbeeld. Maar dat is geen probleem want daar komt deze voor in de plaats.

Wat erger is is dat ik mijn geld kwijt ben. Ik doe heel veel dingen via het internet en tsja, dan kan het een keer gebeuren dat je belazerd wordt. You win some, you loose some. Ik heb al vele dealtjes gescoord en deze keer ben ik flink belazerd. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er goed ziek van geweest hoor, en eigenlijk ben ik dat nog steeds en ik had me zoooo verheugd op mijn killer heels. Maar uiteindelijk, na uren balen en zelfs flink wat tranen te hebben gelaten wist Manlief me oprecht te overtuigen: het is maar geld. Het zijn maar spullen. Twee keer een behoorlijke boete en je bent het ook kwijt, zei een collega me. Relativeer, Repel, relativeer, kwak het op je log, krijg wat grappige, wellicht ook stekende maar ook troostende reacties en je kan er weer tegenaan. Ondertussen heb ik alweer killer heels bij de H&M besteld, die zijn wel betrouwbaar met leveren, en 11 cm is bijna net zo hoog als 12 cm.

Ik ben ook een flink aantal kilo’s kwijtgeraakt. Dat is dan weer heel positief. Ik had in 12 jaar niet gelijnd. Toen ik namelijk ooit, in een ander leven, leerde hoe je wel slim moest omgaan met eten en zelfbeeld heb ik dieten de deur uit gegooid, fenomeen non grata. Maar laatst keek ik naar Jongste en zag ik dat hij geen babyvet meer had. En toen keek ik naar mezelf en zag ik dat ik dat van hem nog wel had. Plus dat van zijn twee broers. En omdat het al zo lang geleden was besloot ik de regel die ooit in beton was gegoten aan te passen. Ik ging lijnen en sporten.

En de Repel kan het. De Repel is afgevallen, is superslank, retegespierd en topfit. En bij de fameuse barbekjoe van gisteravond (je weet wel, die met die geleende barbekjoe van de brandweer) heeft ze 5 (VIJF) gemarineerde zalmfilets weg zitten kanen (zo in alu folie gewikkeld van de barbekjoe, hmmmmm). En dat was nog naast de stokbroodjes, de saté’s en de met feta gevulde olijven.

Das een kilo zalm, dames en heren, een kilo. Gewoon omdat het lekker was en omdat ik niet aan de spa rood met een schijfje citroen ging zitten terwijl de rest aan het genieten was van top-eten. Da’s namelijk onzin. En de Repel voelde zich goed. (Een beetje vol, een beetje tjokvol eigenlijk) maar okay. En de Repel voelt zich nog steeds goed. De Repel kan zichzelf recht aankijken in de spiegel.

Geld kwijt is naar. Kilo’s kwijt is okay. Maar het gevoel dat ik het inderdaad op de normale manier kan (ik had in 12 jaar tijd nooit de proef op de som genomen) is fantastisch.

september 11, 2009 - Posted by | Repel | ,

16 reacties »

  1. Stoer!!! Op een gezonde manier afgevallen. Las laatst bij Joeltje (meen ik) een reactie van jou over dat onderwerp. Fijn dat het geen issue meer is. En wij aten vandaag ook zalm. Jammie! Maar geen vijf stukken.

    Ben zo blij dat je mijn cadeautjes mooi vind!

    Reactie door Toaske | september 11, 2009

  2. Inderdaad, het is maar geld. Het ergste vind ik eigenlijk altijd dat je je heb laten belazeren. omdat je niet er van uitgaat DAT mensen je kunnen belazeren. Maar aan de andere kant: zou jij iemand willen zijn die altijd overal achter iedereen zoekt of ze haar belazeren, nou dan! En dat afvallen heb je toch maar mooi op eigen kracht gedaan!!

    Reactie door baasbraal | september 11, 2009

  3. Breek me de toetsenbord niet los van wat ik allemaal ‘gesome loosed’ heb. Waarschijnlijk blijft het beperkt tot onder de 2 nullen maar toch.
    Verder ben ik ‘maar’ 3 kilo kwijt en zalm van de bbq is veels te lekker. Vooral met een klein klontje roomboter en dilletoppen erbij.
    Goed, over op de orde van de dag, doe je lief de groeten😀

    Reactie door Joos | september 11, 2009

  4. WTF???? Ik krijg net een tracking number….mijn pakketje schijnt op een moment de haven van Hong Kong verlaten te hebben…

    zou het dan toch?

    Reactie door repel | september 11, 2009

  5. Goed man, van die kilo’s! Ik was op de goeie weg, maar door alles van de laatste tijd zit het er weer dubbel en dwars aan. Ik heb goede hoop dat de griep z’n werk doet, want ik heb echt nergens zin in.
    En jammer van die High Heels, maar misschien zijn ze er toch (binnenkort? of komen ze per boot? dan kan het wel ff duren!) en kan je ermee schitteren? en mag ik dan bij je op les om te leren op zulke schoenen te lopen? Of, om te beginnen: te blijven staan?

    Reactie door Corine | september 11, 2009

  6. Manlief koopt al zijn fotospullen (en geloof me, dat zijn er zeer veel) altijd via internet en hij is ook al eens belazerd geweest. Zonde, maar ’t is zoals je zegt: you win some, you loose some. Maar jij misschien dan toch niet, als ze ondertussen vertrokken zijn in Hong Kong?
    Goed dat je op een gezonde manier je babyvet bent kwijtgeraakt. Ik zou er ook iets aan moeten doen, maar ik ben er precies nogal aan gehecht, aangezien het niet echt lukt😉

    Reactie door prutsen | september 11, 2009

  7. Ondanks dat het maar geld en spullen zijn is het toch knap belazerd inderdaad.
    Maar die 12 kilo maken natuurlijk weer een hoop goed hahahh.
    Off topic, kan me indenken dat bij manlief de 3 octoberkoorts ook weer op komt zetten, bij mij ook al.
    Alleen in de aanloop naar ook al erg drukke tijden voor mij hahahah

    Reactie door Leidse Glibber | september 11, 2009

  8. Haha, ze komen toch nog… Ik hoop het zo… En anders heeft Manlief gelijk, maar dat wist je natuurlijk al.

    Reactie door Cisca | september 12, 2009

  9. Oh ze komen dus toch nog je killerheels, yeah, foto van jou met heels please… Ik ben dus al maanden op dieet maar ik val dan ook niet af zonder een dieet (schildklier is er mee gestopt) en ik zal mijn leven lang dus op moeten letten (KUT) en ik eet zo graag ….en drink zo graag…….enfin ik ben gelukkig nog nooit belazerd op internet en ik bestel er werkelijk ALLES…
    En bij mij word je niet belazerd hoor dus je moet gewoon bij mij komen shoppen😉
    ik wacht met jou op je heels en op de je foto…

    Reactie door ilse | september 12, 2009

  10. Oh, die foto gaat er komen! En trouwens Ilse: ik ga eind dit jaar wat kerstshoppings bij je doen. Ik wil een andere stijl met de kerst🙂

    Reactie door Repel | september 12, 2009

  11. Shit zeg, vooral het gevoel belazerd te zijn doet nog meer pijn dan het verlies van geld. Argh.
    Tja, sporten he, ’t gaat nu weer beter met me, ga vandaag op mn eigen cross-stepper omdat we straks 2 dagen weg gaan. Mannetje heeft mn rug gemasseerd; is ie heeeel goed in!

    Reactie door Nicolette | september 12, 2009

  12. Belazerd, denk dat ik dan toch de winnaar ga worden. een getal wat net in de 3 nullen komt, via een soort van paypall betaald en dus door mij opgestuurd. Hele mails eroverheen van de bank dat alles betaald is aan hun en dat ik het binnen 3 dagen op mijn rekening zou hebben. Helaas bleek dit niet zo te zijn, weg fotokamera en geen geld. De lens die ik wilde bestellen ging dus niet door. Vervolgens wordt ik 4 dagen ook nog eens bestolen van al m’n andere foto apperatuur en had ik dus helemaal niets meer. Dit gebeurde eind maart en ik kan je zeggen dat ik er nog steeds goed ziek van, ook al is het alleen maar geld. Ook de bijverdiensten die ik normaal hiermee zou krijgen gingen dus niet door. Moraal van het verhaal; Het kan altijd erger!😉

    Reactie door daphne | september 12, 2009

  13. Jemig Daphne, dat is echt erg zeg!

    Reactie door repel | september 12, 2009

  14. jammer van de centen, knap van de kilo’s! En helemaal op eigen kracht, dat kan ik niet hoor, ik doe het met Sonja. Maar ook dan moet je het uiteindelijk toch zelf doen….
    Ik ben niet op de hoogte van je eet-verleden, maar hopelijk kun je het zonder al te veel moeite nu goed houden!
    (ik zou het nog niet doen hoor, 5 stukken zalm. Maar een halve ontbijtkoek of kersenvlaai is nog steeds geen enkel probleem!)

    Reactie door Wieke | september 12, 2009

  15. Jammie, zalm van de bbq zo uit het alu-folie.

    Laten we hopen dat het met je heels nog goed gaat aflopen en dat je er zeer binnenkort de show mee kunt stelen.

    Enne babyvet laten zitten, hoe doe je dat?? Ik kan nog wel 2 kg gebruiken maar het blijft er maar niet aan zitten. Sterker nog, ik blijf gewoon afvallen en zit ruimschoots onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ben al bijna toe om voor de tweede keer nadat Kim geboren is, nieuwe broeken te moeten kopen omdat het nog verder aansnoeren van de riem, echt niet lekkerder gaat zitten. Kortom, als jij dè tip hebt om iig op gewicht te blijven, dan hoor ik hem graag

    @Daphne, verschikkelijk wat je is overkomen😮

    Reactie door Barbara | september 12, 2009

  16. Zo in alu folie van de bbq? Dan hoop ik dat je geen vullingen in je kiezen hebt?

    Reactie door Carla | september 12, 2009


Geef een reactie

