Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Ik raak zelfs ontroerd van mezelf op die leeftijd: met bewijsstuk uit den oudheid!

Taxibedrijf Repel en Co. had het druk vandaag. Topdrukte was het. En Manlief zit twee dagen in Duitsland lekker te niksen/een beetje stoer te doen te oefenen met de USAR.nl.
Socker mom Repel was ondertussen op een van de véééééle tussenstops van haar taxi op het voetbalveld beland en ze zat te kwebbelen met de andere socker moms. En we zijn allemaal hetzelfde. Alle ouders met kinderen vanaf 7 (plusminus 1 jaar) runnen een taxibedrijf. Voor die leeftijd had je ‘alleen maar’ zwemles en partijtjes. Maar vanaf het moment dat ze op een sport gaan is het serieus ‘beurd met de meester. Alle moeders keken op hun horloge en rekenden: als ik nu even snel naar de Hoogvliet ga, ben ik op tijd om kind x van andere sport y te halen en dan ben ik hier op tijd terug om dit kind na de voetbaltraining op te halen. Every single one of them. Ik had besloten helemaal nergens naartoe te gaan: het uur training was het enige uur dat ik had deze dag om op mijn gat te zitten, dus dat was wat ik deed.

(Geduld, geduld, ik werk echt toe naar mezelf op die leeftijd.)
Wat ik al veel langer wist, is dat alle ouders ook in andere opzichten hetzelfde zijn. We houden tot op het bot van onze kinderen. We kunnen ze af en toe achter het behang plakken, maar we zijn altijd trots op ze. Trots op wat ze zij en hoe ze zijn. En we kunnen zó blij worden van kleine ontwikkelingen en prestaties, van kleine lieve en leuke opmerkingen. Soms kan je daar zelfs lyrisch van worden. Ja, je eigen kinderen mogen dan bij wijze van spreken dertien in een dozijn zijn, voor onszelf zijn ze zo uniek en zo heel bijzonder. En zo hoort het ook. En we vervloeken diegene die onze kinderen pijn doen. En zo hoort het ook.

(Ik ben er bijna, bijna. Eerst de foto’s! Het zijn er maar 3…)
Vandaag was ik bijvoorbeeld ontroerd door Oudste, die zo opgaat in de training, die zo alle woorden van de trainer opzuigt, die zo zijn best doet. En daarbij zo heel gelukkig is. Kijk hem gaan! Met zijn schitterende lange haren. God, wat wordt hij groot.

En Middelste vermaakte zich ook op het veld. Al geloof ik niet dat het hem uitmaakte waar hij was. Kijk hem eens bedreven zijn met dat ding. Hij speelt het ene na het andere veld vrij. Koud 4 jaar oud en hij is net (voor de oudere jongeren onder ons die weten wie The Who waren en de musical kennen) The Pinball Wizzard The Next Generation.
Peutergym is overigens geen optie meer op de vrijdag: logistiek kan ons taxibedrijf het niet meer aan. Dus meneer begint dinsdag aan judo! (Lees: judoschool ligt op 2 minuten lopen en eerlijk gezegd was de uitdaging van de peutergym voor onze acrobaat er wel een beetje vanaf.) Net als zijn grote broer destijds gaat hij aan de introductiecursus beginnen. Hij heeft er bereveel zin in. En ik dus ook.

(Laatste foto, dan komt ‘tie.)
Jongste had zijn derde dag op de nieuwe crèche en hij liep naar binnen alsof het een feestje was, en toen ik hem ophaalde zag hij eruit alsof hij van een feestje kwam. De keuze om te switchen was niet zozeer vanwege hem, maar het pakt voor hem in ieder geval erg goed uit. Hij is gelukkig daar.

Och, en als je een kindje uit de créche haalt is het moe, zooooo moe. Dan wil het alleen maar Nick Jr kijken. Onbereikbaar voor zijn omgeving laat hij zich meevoeren door de avonturen van Dora. Ik heb een paar minuten naar hem zitten kijken terwijl hij naar de tv aan het kijken was en ik genoot. Ik vond het een schitterend plaatje.

(Nou hèhè, daar komt ‘tie!)
Laatst kreeg ik onderstaand briefje van mijn moeder. Ik denk dat ik in de eerste klas moet hebben gezeten. (Voor de jonge blommen onder ons: dat is groep 3). Jemig, wat was ik vreselijk schattig en wat probeerde ik mijn moeder te paaien! Als ik mijn moeder zou zijn geweest zou het zijn gelukt. Zeker weten.

Alle moeders zijn hetzelfde. Mijn moeder heeft dit briefje al die jaren bewaard omdat het haar zo ontroerd heeft.

lieve mama
ik ben nog lang
niet jareg maar
ik wilde wel nu mei
n
horloge mag
dat te ja of te nee
als het niet mag
dan zal ik dat
heel naar vinden
want het duu
rd
heel lang voo
r
ik deze brief
he hed af
geschenen
veel kesjes
nan ******
daaag

september 9, 2009 - Posted by | De Daltons, Repel |

18 reacties »

  1. Oh wat een geweldig briefje! Super dat dat bewaard is gebleven! En heerlijke mannen heb je!

    Reactie door Toaske | september 9, 2009

  2. Leuk man! over briefjes gesproken; ergens heb ik in de krochten van onze ark nog die 100 briefjes bewaard die wij elkaar toespeelden tijdens Engels
    en wiskunde
    en scheikunde
    en Nederlands
    maar vooral tijdens Engels.
    zal kijken of ze nog leven en of ik ze boven water kan halen (letterlijk dan🙂

    en wat een heerlijke foto’s weer van je Daltons!

    Reactie door Corine | september 9, 2009

  3. zien! zien! zien!

    Reactie door repel | september 9, 2009

  4. Er heeft altijd al een schrijfster in je gezeten…….. Maar chanteren doe je nu niet meer hè? Nee hè?

    Reactie door baasbraal | september 9, 2009

  5. Ja heb regelmatig te doen met alle taximoeders hahahah.
    Geweldig he dat briefje, leuk om het nu weer te krijgen.
    Mijn moeder komt ook regelmatig met dit soort dingen aan, oude opstellen etc echt heerlijk.

    Reactie door Leidse Glibber | september 9, 2009

  6. hahahahahha geweldig die kids van je en dat briefje hoe schattig ik zou je meteen dat horloge hebben gegeven , wat ? twee .
    En jij bent zo blij met dat rijden en die voetbal , ik snap dat niet ik heb dat helemaal niet vind er geen zak aan aan rijden en al helemaal niet op het hockeyveld staan….slechte moeder ben ik hè?

    Reactie door ilse | september 9, 2009

  7. De zwemlessen deed ik meestal maar de Chef doet de voetbal, incl trainen en begeleiden. En dat terwijl hij niets met voetbal heeft! Alles voor de kids! Tafeltennis voor jongste doen we om de beurt. Lekker dat ze ouder worden, kunnen ze lekker zelf nu naar de training. Tja dat briefje… geweldig!

    Reactie door Nicolette | september 10, 2009

  8. Geweldig dat briefje! Toen onze oudste in groep 3 zat kon hij nog niet zulke briefjes schrijven, dus het is nog erg knap ook.

    Die lange haren van je oudste passen wel erg goed in het ‘voetbalplaatje’.

    Reactie door Carla | september 10, 2009

  9. heerlijk he ik heb ze ook nog van mijn kinderen,ja zo oud ben ik al,(of mijn kinderen dus)dat ik dat soort briefjes van vroeger nog heb…ontroerend…

    Reactie door karin | september 10, 2009

  10. Mooi!!! Alles eigenlijk…

    Mijn moeder heeft al die briefjes van mij (en dat waren er heel wat) bewaard. Zal er eens wat over schrijven.

    Reactie door Nicoleke | september 10, 2009

  11. Gelukkig maar dat ik bij je oudste stevige beenbeschermers zie onder z’n kousen, dat scheelt weer een dubbele open beenbreuk voor het geval hij onderuit geschoffeld wordt door een over-enthousiaste tegenspeler!
    En dat briefje dan! Ge.wel.dig!

    Reactie door Madelief | september 10, 2009

  12. Heerlijk, die foto’s! Mooi dat het briefje er nog is.
    Maarre… zitten bij de voetbal? Hebben ze bankjes of zo langs de lijn. Ik moet altijd een uur staan!

    Reactie door Door | september 10, 2009

  13. Dat je trouwens op zo’n afstand (vanaf de zijlijn) nog zo’n mooie foto kan maken, heb je soms een nieuwe lens ofzo?

    Reactie door Carla | september 10, 2009

  14. Toffe foto’s! En wat geweldig dat je moeder dat briefje heeft bewaard.

    Reactie door prutsen | september 10, 2009

  15. Met zo’n trainer is het inderdaad niet zo erg om langs de kant te staan….🙂 Hahahaha… Wat leuk, dat briefje van vroeger trouwens! Ik denk dat mijn moeder ook nog wel wat van die briefjes heeft van mij…. En ik van onze kinderen!!

    Reactie door Wondelgijn | september 11, 2009

  16. Toen was je dus al een logster in de dop!

    Reactie door Cisca | september 11, 2009

  17. Nou Carla: dat je dat ziet! Ik heb inderdaad een nieuwe lens! Whahahahahha….

    Maar alle gekheid op en stokje; het is wel zo. Mijn (inmiddels niet meer zo’n nieuwe) lens kan zooooooooooooooomen :-)))

    Reactie door repel | september 11, 2009

  18. ps dank iedereen voor het spotten van mijn talent🙂

    Reactie door repel | september 11, 2009


Geef een reactie

