Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

De ogen uit mijn kop!!

Over schamen en vergeten.

Wat ik in het vorige logje niet vertelde, was dat we in dat barbekjoe-gesprek erachter kwamen dat mijn barbekjoe samenvalt met een tweedaagse buitenlandse reis van hem. We hadden het elkaar wel verteld, ooit, zo van, oh ja ik moet dan-en-dan twee dagen weg, en, oh ja, ik heb dan en dan een barbekjoe, maar niemand had het op de kalander gezet. En dus wisten wij allebei dat we wat hadden, maar dat de ander ook wat had…dat detail waren we vergeten. En toen moesten we ineens in door hoepels springen want geen hond wist wie er op de kinderen ging passen.

Gisteren fietste deze supermoeder, die zó bezorgd is om haar koters, op weg naar huis toen ze dacht…het is de 7e…de 7e…wat was daar ook alweer mee? Er was iets… Het duurde even. Oh ja! Middelste had een controleafspraak bij het ziekenhuis ongeveer 3 uur geleden. Kennen jullie dat gevoel? Het moment dat je je realiseert dat je iets heel belangrijks bent vergeten? Ik ben namelijk zo betrokken bij zijn poepprobleem dat ik gerust een afspraak bij het ziekenhuis vergeet. Gelukkig was een telefoontje snel gemaakt en kunnen we volgende week terecht zonder dat we aan de schandpaal worden genageld.

Vanavond stond lieve Buurvrouw-van-verderop alwéér met een tas vol kleding van haar eerste kleinzoon die een half jaar ouder is dan Jongste op de stoep. Voor de tigste keer. Zo lief, zo trouw, en zó uit een goed hart. Maar de vorige lading staat nog onuitgepakt ergens gestapeld. Met drie zonen is extra kleding heel erg leuk, maar niet echt noodzakelijk als ik eerlijk ben: kleding raakt in deze fase nog nog niet echt versleten en met alle kleertjes die we erbij krijgen van alle opa’s en oma’s en aanverwanten puilen we uit. Dus bij gebrek aan tijd staat het er nog onuitgepakt. Maar goed, rot-egoïsten als we zijn accepteren we wel alles met oh’s en ah’s want anders gaat het in de kledingbak en zij vinden het leuk om ons te ‘helpen’.

Maar…we hadden beloofd iets terug te doen door iets leuks te kopen voor die kleinzoon bij de Intertoys. Maar de tijd vliegt en ineens (ineens is na 5 maanden in dit verhaal) staat ze weer op de stoep en ik heb nog niks gekocht. Ik sta daar te stamelen en zeg dat ik me zo schaam…ik zou wat kopen. Maar ik schaam me ook echt en weet me bij god geen houding te geven. Ik bloos letterlijk.

En de trotse oma zegt met boze emotie: Misschien moet je dat dan maar eens doen!

Och, ze heeft alle gelijk van de wereld.

september 8, 2009 - Posted by | Repel

17 reacties »

  1. Tja, het is wat, hè? Al die attente mensen, al die mensen die nooit wat vergeten, die altijd op tijd zijn…. Het is mij mijn hele leven nog niet gelukt om zo te worden. Nu heb jij nog het excuus dat je een druk gezin hebt met drie kinderen en zo, maar er komt een dag, dan heb je ook dat excuus niet meer en dan staart je schuldgevoel je naakt en meedogenloos aan.
    Geef er een bos bloemen bij als je dat cadeautje hebt gekocht en hoop maar van harte dat ze deze post niet leest!

    Reactie door baasbraal | september 8, 2009

  2. Oh shame on you !!!!
    Aan de schandpaal, afspraken vergeten , mensen geen kadootjes geven , tis me wat met die vrouwen van tegenwoordig…
    ik ben zeer attent al zeg ik het zelf maar ik ben laatst ook gewoon een verjaardag vergeten en nu een week later bedenk ik me dat ik nog steeds niet heb laten horen, ik ga naast je staan aan de schandpaal, shame on me!!

    Reactie door ilse | september 8, 2009

  3. Oeps!
    Ik heb het cadeautje bijna af. het gaat morgen op de post. Voor jou, onattente Repel!!!😉

    Reactie door Toaske | september 8, 2009

  4. Ja, ja Toaske: rub it in! Ik ga alleen maar een kadootje kopen (maken gaat me niet lukken) en zelfs dat moet ik nog doen…maar ik kan er wel een heul lief, heul mooi handgeschreven briefje bij maken!

    Reactie door repel | september 8, 2009

  5. Argh, een afspraak vergeten in dat ziekenhuis kost je geld. Veel geld! Je krijgt zo een rekening van 20 of 40 euri thuis als je daar eens wat vergeet. Hoe ik dat weet? De Chef vergat er ook nogal eens wat, voordat hij helemaal over ging naar het LUMC…
    En ja, jammer van die bon of dat kado… ben ik blij dat ik niet onder jou gereageerd heb bij Ciska… Whahaha.

    Reactie door Nicolette | september 8, 2009

  6. Nou, dat is niet zo fijntjes van die mevrouw.
    Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat je het niet nodig hebt. Ben je er gewoon vanaf…

    Reactie door Door | september 8, 2009

  7. Ja maar, ja maar….ik ga het echt doen hoor. Echt. Heus. Waarom zit Manlief nu zo te grinniken op de achtergrond?

    Reactie door repel | september 8, 2009

  8. Nou neem me niet kwalijk hoor, maar als die ouwe buurvrouw echt boos reageerde dan geeft ze om de verkeerde redenen die kleren weg. Ik heb er zó’n hekel aan als mensen je iets géven maar wel van alles terug verwachten. Geef het dan niet!
    Enne….gelukkig heb ik geduld. Vanwege m’n kadootje, je weet wel…..doe ’t rustig aan en doe eerst maar de dingen die écht moeten, oké?

    Reactie door Madelief | september 8, 2009

  9. auw! ik heb laatstelijk ook een afspraak bij het CB gemist; gelukkig belden ze me niet om dat in te wrijven, maar op te vertellen dat de dokter ziek was en de afspraak niet door kon gaan.
    En had ik al verteld dat ik vorige week me verslapen had toen ik, voor de eerste keer met Sigrid mee zou gaan naar de naschoolse? was ‘even’ gaan liggen…’Ja’, zei de juf,’ze heeft wel gehuild. AUW!!! Over schaamrood gesproken

    Reactie door Corine | september 8, 2009

  10. Ach ik ben ook zo.
    Troost je.
    Ik vind het zo leuk als mensen attent zijn en alles onthouden, maar ikzelf? Ik = zeef.

    Reactie door Nicoleke | september 9, 2009

  11. Ik heb de oorzaak hoor. Het ligt niet aan jou. Gelijk met je kinderen, krijg je namelijk een vergiet. Die wordt, overigens geheel pijnloos en zonder dat je het in de gaten hebt, geimplanteerd in je hersenpan.

    Jammer dat de buuf boos werd, dan moet ze het gewoon niet meer geven als ze er toch iets voor terug verwacht. Ik zou gewoon nog even wachten zodat het niet met schuldgevoel gegeven wordt maar uit dank. Schrijf het op je kalender. 30 oktober, buuf een bloemetje geven en kadootje voor de kleine halen!!!

    Reactie door Barbara | september 9, 2009

  12. Die gele plakbriefjes schijnen heel handig te zijn, zeggen ze. Je kunt er vanalles opschrijven, je weet wel, dingen die je niet moet vergeten…*Gut hoe heten die dingen nou toch*

    Oh ja en ik bewaar ze altijd in….in…de la. Ja. Oh nee toch niet… Keuken dan? Ook niet. Nee..nee…op de slaapkamer dan toch.

    Nouja neem dus vooral geen voorbeeld aan mij. Ik kom net van de supermarkt om vaatwasblokjes te kopen. Ben met van alles thuisgekomen….behalve de vaatwasblokjes😆

    Reactie door Meanannie | september 9, 2009

  13. Ik kom de spanning nog even wat opvoeren. Want stond ik net bij de brievenbus, pas mijn envelop niet door de gleuf!!! Dus, dat wordt morgen op het werk posten.

    Reactie door Toaske | september 9, 2009

  14. Hier soortgelijk: wat ik voor ogen had voor Madelief was uitverkocht! Dus dat wordt morgen een sprintje in mijn lunchpauze…ook Madelief moet geduld hebben!

    Reactie door repel | september 9, 2009

  15. Ik heb tijd zat Repel, ‘k ga nergens heen, dus doe ’t rustig aan hoor! *Sprak ze streng* ;o)

    Reactie door Madelief | september 9, 2009

  16. Als je weinig tijd hebt, kun je bij Intertoys ook online kopen (doen wij ook altijd voor een verjaardag, spaart een hoop kostbare tijd overdag en ’s avonds surfen we toch wel op het web). Kost je alleen wel verzendkosten, maar dat is dan maar je straf voor het vergeten…

    Reactie door Wieke | september 10, 2009

  17. En het gaat maar door, want nu ligt het kadootje alweer drie dagen klaar zonder dat ik de tijd krijg/neem om het te geven!

    Reactie door repel | september 12, 2009


Geef een reactie

