Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Als de brandweer!

Mijn afdeling heeft binnenkort een vergadersessie van een dag lang. (We weigeren het woord brainstorm te gebruiken. Of althans, ik weiger dat.) Het is verplicht. We zien er met frisse tegenzin naar uit. Om het leed enigszins te verzachten, nodigt onze (als ze dit zou lezen zou ze me vermoorden) Matriarch van de afdeling ons na afloop allemaal uit voor een barbekjoe bij haar thuis. Ik werk oprecht op de leukste afdeling van RepelWerkstad en verre omstreken, dus iedereen reageerde heel enthousiast. Mensen zouden spontaan gerechten meenemen, er zouden barbekjoe’s bij elkaar gesprokkeld worden, er werden principiële en hilarische discussies gevoerd over kooltjes versus gas…en ineens leek de dag lang vergaderen mij best goed te doen omdat we een mooie afsluiting in het verschiet hadden.

Op een goede avond zat Manlief voor de buis en ik achter de iMac (je kan ons zó uittekenen) toen Manlief opperde dat wij best de barbekjoe van de brandweer konden lenen, hij kon ‘m ook wel brengen met onze Pausmobiel. De barbekjoe is zelfgemaakt door de ploeg en groot zat voor een mannetje of 20. En geloof me: als het gemaakt is op z’n brandweers, is het groot en solide. Repel heeft er menigmaal zelf van mogen genieten. Op hoogtijdagen mogen partners en familie namelijk komen eten op de kazerne bij de dienstdoende ploeg en de zelfgemaakte barbekjoe is altijd een doorslaand succes. De Repel waagde een sms’je naar Matriarch. Matriarch vond het een geweldig idee, maar zegde uiteindelijk af omdat ze van de slager een groot ding erbij kon krijgen. Het was niet nodig om met zo’n groot ding te gaan zeulen, het hoefde niet. Maar wilde ik alsjeblieft Manlief bedanken voor het lieve aanbod (de arme vent moest dat ding wel eventjes gaan brengen naar Matriarchdorp maar was als partner niet uitgenodigd voor het troost-voor-het-brainstormen-vergaderen-feestje).

Drie dagen later kreeg ik weer een sms: excuses voor de wispelturigheid…maar….kon het niet alsnog? Het leek haar zo’n leuk idee, een barbekjoe van de brandweer.

‘Tuurlijk kon het alsnog! Ik vind het namelijk zelf ook heel leuk om te kunnen pochen met mijn stoere Manlief en hoe lief hij is. Dus ik sms’te terug dat het voor de bakker zou komen. Oh pardon: niet voor de bakker, voor de brandweer.

september 7, 2009 - Posted by | Manlief, Repel |

5 reacties »

  1. Gaan als de brandweer inderdaad hahahah.
    Maar klopt wat die brandweerlieden maken is meestal groot en vooral sloopbestendig.
    Ennuhhh snap helemaal dat je graag wilt pochen , zou ik ook gedaan hebben hoor.

    Reactie door Leidse Glibber | september 7, 2009

  2. nou en als ie dat ding brengt mag ie natuurlijk blijven toch?
    Heb je je high heels al??

    Reactie door ilse | september 7, 2009

  3. Leuk!
    Kan Manlief die bbq dan komende zaterdag even hier afleveren…😉

    Reactie door Cisca | september 8, 2009

  4. Gezelli hoor. Slim om iets leuks te plannen na zo’n hele dag brainstormen. Had ik ook kunnen bedenken, maar ja, ik werk niet bij het op-1-na-leukste-gesticht in Repelstad…

    Reactie door Nicolette | september 8, 2009

  5. oooooh Ilse, ik wil het niet hebben over mijn hakken! De tracking code die ze me hebben gestuurd voor het pakketje klopt niet…ze mailen me dat er niks aan de hand is…maar ja…

    Mijn hakken, snik, mijn hakken!

    Reactie door repel | september 8, 2009


Geef een reactie

