Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Herfststemming

Ik ben ooit in het noorden van Amerika en in Canada geweest in de herfst. Daar heb ik de mooiste kleur rood gezien die er bestaat. Het rood van herfstbladeren. De bomen daar in de herfst zijn te mooi voor woorden. Allerlei tinten rood, oranje en geel. Hele warme kleuren in een prachtige herfstzon. Zo mooi worden de bomen hier niet, maar ook hier houd ik van herfstkleuren.
Note to self: als je tijd hebt binnenkort de kleuren van je log aanpassen aan de herfst.

Het moge duidelijk zijn: ik ben dol op de herfst. Het is mijn favoriete seizoen. De bladeren, de stormen, de regen. Het is hét seizoen om naar Repelbos te gaan en te schoppen door de herfstbladeren. Om de herfstgeuren op te snuiven. Om je helemaal nat te laten regenen en dan een kop warme chocolademelk te gaan drinken en lekker op te warmen bij de verwarming.

Vandaag is een echte herfstdag en ik voel me een beetje dubbel. Vandaag ga ik naar een begrafenis en op de een of andere manier is herfstweer dan ook weer meedogenloos triest.

september 3, 2009 - Posted by | Repel |

9 reacties »

  1. Aan het eind van de zomer verlang ik naar de herfst.
    Aan het eind van de herfst verlang ik naar de winter.
    Aan het eind van de winter verlang ik naar de lente.
    Aan het eind van de lente verlang ik naar de zomer.
    Ieder jaar maar weer.
    Indian summer noemen ze dat in Amerika en Canada, een prachtig jaarlijks terugkerend natuurspektakel.

    Maar nu eerst: heel veel sterkte vandaag!

    Reactie door Joos | september 3, 2009

  2. Alleen jammer dat er dan ook weer meer spinnen zijn, toch Repel?

    Reactie door Wieke | september 3, 2009

  3. Het was een indrukwekkende dienst. Maar ik was blij dat ik er was voor mijn vriendin.

    Spinnen….brrrrr! Maar zolang ik Lewis heb wordt alles met huid en poot en haar opgegeten!

    Reactie door repel | september 3, 2009

  4. Spinnen? Dan ben ik al weg hoor, als ik ze zie!
    En tja…de herfst doet me altijd weer beseffen dat de zomer alweer voorbij is, jammer genoeg. Maar het mooie aan de herfst is idd dat de bossen dan zó mooi zijn en zo heerlijk ruiken!

    Reactie door Madelief | september 3, 2009

  5. dank je wel dat je er was! en mijn moeder had een mooie dag uitgekozen: veel wind en regen, met op de juiste momenten een plukje zon.
    Ik hou sws ook erg van de herfst; deze zomer was prachtig en ik heb er van genoten, maar de melancholie van de herfst past beter bij me

    Reactie door Corine | september 3, 2009

  6. En met de herfst komen de spinnen en de hooiwagens. Maar verder vind ik ook dat de herfst zeker zijn charmes heeft.

    Reactie door Toaske | september 3, 2009

  7. Je omschrijft precies wat ik de voorbije dagen heb gedacht over de herfst, toen ik iedereen rondom mij maar hoorde klagen over de omslag van het weer. Ieder seizoen heeft zijn charmes en nu de herfst er weer aankomt is deze weer mijn favoriet😉

    Reactie door prutsen | september 3, 2009

  8. Vroeger zag ik herfst als voorloper van de winter.
    En de winter is lang, koud en somber (vond ik toen)
    Nu zie ik de herfst als einde van de zomer.
    Met haar prachtige kleuren in het zachte licht van de herfstzon.
    Met haar woeste wind waar ik zo graag in sta, liefst bovenop de dijk met minimaal windkracht 6.
    Afscheid nemen van iemand die is overleden, is in elk seizoen naar. Ik vind het nog het meest verdrietig aan het einde van de winter. De wetenschap dat de persoon die je moet missen nooit meer het verse groen en de lentebloemen zal zien.
    xxx

    Reactie door Marleen | september 4, 2009

  9. De herfst is inderdaad mooi, lekker kleurig en divers van weer maar het liefst heb ik toch de zomer. Dan ben ik op m’n best. Nee geen 30 graden, 25 is genoeg. Maarja, dat hebben we niet voor het zeggen en dus ga ik weer genieten van de mooie donkere luchten waar de zon tegen schijnt, het verkleuren van de eiken hier langs het kanaal en van de geur van de herfst. Gezellig kaarsjes aan en als we een maandje verder zijn, de gordijnen weer dicht. Da’s dan ook wel weer knus🙂

    Reactie door Barbara | september 5, 2009


Geef een reactie

