Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Oh-oooooh!!

Toen ik nog geen kinderen had, begreep ik niks van de Teletubbies. Ik vond ze vreselijk irritant en ik kon me absoluut niet voorstellen dat kinderen daar iets aan zouden vinden. Wat een sof vond ik het. Maar toen Oudste een jaar of twee was raakte hij compeet in de ban van die vier figurtjes. Hij communiceerde met die dingen op tv. Hij zat er helemaal in en zoog alles uit het programma op. Hij keek het liefst de hele dag Teletubbies, jarenlang hebben wij als ouders met die vier monsters moeten leven.

Ik begrijp nog steeds niet wat het nou is met dat programma, ik begrijp niet wat het nou is waarom kleine kinderen het zo fantastisch vinden. Hoe kan het nou dat het zó erg aanslaat? Waar zit ‘m dat in?

Maar goed, Middelste had het minder, die was meer van de Dora en de Thomas de Trein. En Jongste? Ja, die keek eigenlijk gedwongen mee naar waar zijn broers naar keken. Hij keek Ernst, Bobbie en de rest en Eredivisie live met Oudste en Thomas de Trein met Middelste.

Vorige week stond Nederland 3 aan en de Teletubbies kwamen voorbij. En het sloeg bij Jongste in als een bom. Met open mond keek hij naar wat ineens zijn vier beste vrienden waren geworden. Hij wees en sprak me aan in het Koeterwaals: “Hoe kan het dat ik dit niet wist? Dit is fantástisch! Dit is een wonder!” En hij ging zijn gesprek verder met de Teletubbies. Het is net alsof het programma interactief is, Jongste communiceert echt met de Teletubbies. Gelukkig hadden we de vier poppen bewaard en daar slaapt, eet en ademt hij nu mee.

En wij zijn weer veroordeeld tot een paar jaar Teletubbies. Eerlijk gezegd heb ik het wel een beetje gehad met die dingen, maar okay, voor zo’n bekkie doe je alles niewaar. Ademloos en volledig in extase kijkt hij naar de televisie.

Oudste kijkt natuurlijk allang niet meer mee. Oudste is naar Feyenoord met papa. En mama heeft echte schmink gekocht.

augustus 30, 2009 - Posted by | De Daltons | ,

20 reacties »

  1. Stom he, dat vier van die irritante poppen zoveel los kan krijgen bij jonge kinderen. Ben blij dat die van mij ze nooit gezien hebben, anders had IK een probleem😉

    Reactie door Joos | augustus 30, 2009

  2. Ik begrijp er ook geen bal van.
    Maar ja kheb dan ook geen kids.
    En voor zo’n snoetje heb je dat inderdaad wel over, dat geloof ik graag!
    Cool zeg, oudste! Mijn lief is ook Feyenoord fan.
    Wie weet zit ie ooit met onze zoon zo!

    Reactie door Nicoleke | augustus 30, 2009

  3. Ik vind het een uitvinding, die Tubbies! 20 minuten ongestoord tijd voor een kopje koffie, heerlijk!

    Reactie door Wieke | augustus 30, 2009

  4. Ik denk dat de herhaling kinderen fascineert, en de simpele altijd dezelfde dingen, veilig, als je weet wat je kunt verwachten. Mijn kleinzoon was er eerst ook helemaal gek op. Nu is hij ze ontgroeid .

    Leuk hoor oudste helemaal geschminkt voor ‘zijn’ Feyenoord. Ik hoop dat hij geniet van de wedstrijd.

    Reactie door Haba | augustus 30, 2009

  5. oei-oei-oei-oei…in de laatste minuut door een penalty gelijk gespeeld, mijn hart zat in mijn keel: wat een wedstrijd!

    Mooi….er komen geen verdrietige Daltons thuis.

    Reactie door repel | augustus 30, 2009

  6. Oh-Oh, ik vind , vond en blijf ze irri vinden.

    Fijn dat de Daltons met blije gezichten huiswaarts kunnen keren.

    Reactie door Barbara | augustus 30, 2009

  7. Toch wel een uitvinding hoor die tering tubbies. Wij zijn lang geleden al gestopt met kijken, nu kijken ze ‘grote-mensen-programma’s’.

    Reactie door Nicolette | augustus 30, 2009

  8. Gelukkig vindt jongste zich inmiddels te groot voor die vier monstertjes! Ohoh!

    Reactie door Toaske | augustus 30, 2009

  9. Haalo, ik kom even bij je lezen vanwege een reactie bij Toaske over de PVV. We zijn het met elkaar eens, geloof ik. En dan herken ik ook nog de teletubbie-liefde. Oudste dochter vond het wel aardig; jongste dochter heeft er weinig mee maar ‘gedoogt’ het als haar tweelingbroer kijkt. Hij leeft moemnteel voor de teletubbies; hij is inmiddels 3 maar het lijkt nog iedere dag erger te worden. Alles wat met teletubbies te maken heeft, brengt hem volledig in extase. Zelf heb ik het ook wel gehad met de fleecetrui-heren, maar inderdaad, om hem zo in extase te zien maakt erg veel goed!

    Reactie door Yvonn | augustus 30, 2009

  10. Oh enne… zoonlief wordt daarnaast ook opgeleid tot Feyenoord-fan….

    Reactie door Yvonn | augustus 30, 2009

  11. Ik wou dat ik de bedenker was geweest van de Teringtubbies dan zat ik nu onder een palmboom aan een cocktail te lurken met 4 grote negers die me met grote palmbladeren wind toe waaien😉

    Reactie door ilse | augustus 30, 2009

  12. Herkenbaar. Onze oudste was ook gek met de Teletubbies, zelfs met een jaar of 5 keek hij er nog naar. Onze jongste was veel minder een tv kijker dan de oudste, na 5 minuten had hij alles alweer gezien. Nu kijkt hij vaak wel wat langer, en inderdaad ook weer Teletubbies. Ach, ik vind het niet echt irritant.

    Over die foto van oudste: als je een schilderij op de muur kan maken, kan het natuurlijk ook op het gezicht van je kind😉.

    Reactie door Carla | augustus 31, 2009

  13. Ik vind de uitdrukking ‘Teringtubbies’ trouwens veel en veel irritanter dan de Teletubbies zelf.

    Reactie door Carla | augustus 31, 2009

  14. Oh, long time ago…die Lala, Po en weet ik veel hoe ze ook weer heten. Ik had die rose thuis, ooit gekocht voor oudste nadat hij een prik had gekregen!
    En wat een leuke foto’s. Hier FC Twente fans🙂

    Reactie door Door | augustus 31, 2009

  15. Lief bekkie, inderdaad. Daar heb je wel weer wat uurtje Tinkie Winkie voor over. Zucht… En als je het geluid uit zet? Scheelt in de stress voor mama, maar misschien pikt je kind het niet?

    Hier hebben we de “baby-tv” rage gehad toen ze 3 en 5 waren… veel te groot dus. Zooo stompzinnig! Maar ze vonden het super..

    Reactie door Mammalien | augustus 31, 2009

  16. Ik ben zowel een fan van de Teletubbies als van Teletubbieland, en houd al jaren de huizenprijzen daar scherp in de gaten.

    Het is er zo heerlijk rustig, en vrijwel altijd zonnig.

    Reactie door nicoleorriens | augustus 31, 2009

  17. Kobus mag dus nooit, ik herhaal: nooit, naar de Teletubbies kijken.

    Dus ik spreek je wel weer over een jaar. En dan zal ik vertellen hoe leuk ze het vindt…😉

    Reactie door Cisca | augustus 31, 2009

  18. Jongste is ziek…en niemand kan hem troosten…behalve…nou ja je weet wel….

    Reactie door repel | september 1, 2009

  19. Is ie alweer wat opgeknapt Repel? Ook bij ons waren ze gek op de tubbies. Geloof dat ik ze zelfs al op de bbc keek met de jongens (of was het met Jen?) In ieder geval kenden wij ze al toen ze hier op tv kwamen. Voordeel was wel dat we toen die poppen in de speelgoedwinkel konden kopen.
    Jen en Mel hadden er beiden een.

    Dylan was als klein mannetje al gek op de thunderbirds, daar kon hij uren naar kijken, met al zijn thunderbirdjes op een rij naast hem op de bank. Kon ie meespelen.

    Van Julian weet ik het niet meer zo goed. Zal eens aan hem vragen wat hij zich herinnert!

    Reactie door Marleen | september 3, 2009

  20. die teletubbies kon ik niet luchten of zien
    rutger was er ook helemaal idolaat van
    dyon was meer van nick jr
    dora, diego, fifi, shawn..
    en ik was daar zooo blij mee
    oudste ziet er gaaf uit zeg!
    Rutger heeft in januari een spreekbeurt en dat wij hij over voetbal en/of feyenoord gaan houden
    ik denk dat ik hem dan ook zo ga schminken🙂

    Reactie door illybilly | september 5, 2009


Geef een reactie

