Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Taxibedrijf Repel en Co

Zo ben je zelfverklaard femme fatale, een moment later ben je een socker mom en sta je op zaterdagochtend langs de lijn. Ja jongens, het is zover: Oudste had vanmorgen zijn eerste voetbalwedstrijd en mijn zaterdagen zullen nooit meer hetzelfde zijn. Ik stond in die kantine en keek om me heen. Hier zal ik nog héél, héééél veel zijn de komende jaren, dacht ik bij mezelf, en dit is pas de eerste zoon van de drie.

We rijden wat af, zo gingen mijn gedachten verder. Op woensdag halen we Oudste op van de judo en rijden direct door naar de voetbaltraining. Op vrijdag rijden we Middelste heen en weer naar de peutergym en op zaterdag is daar dus de voetbal. En terwijl ik naar de voetbalvelden keek, bedacht ik me dat we ook nog uitwedstrijden krijgen. En wellicht nog keepertraining. En Middelste is opgegeven voor zwemles, nog een tijdslot dat gevuld gaat worden. We zijn net een taxibedrijf. Taxibedrijf Repel en Co.

En daar stond ik dus, voor het eerst langs de lijn en ik moedigde trots mijn kind aan. En bij elk doelpunt juichte ik net zo hard als de kinderen en de andere ouders. Zeven keer hebben we zo hard gejuigd, ze wonnen met 7-2. Dat is het leuke van kindervoetbal: er wordt zoveel gescoord.

Ja. Taxibedrijf Repel en Co wordt gerund door een socker mom. Want man, wat is dat leuk eigenlijk, dat voetbal! Zestien kleine jongetjes die als een kluwen over dat veld rond die bal bewegen. Schattig is het. En achteraf zaten we in de kantine een tosti te eten en ik keek naar mijn Oudste en dacht trots, ja, ik ben een socker mom. En ik zal nog heel veel tosti’s eten in die kantine. En ik ben zo socker mom dat ik een weblog heb gemaakt voor de F’jes. Mijn zaterdagen gaan ook gevuld worden met het uploaden van de foto’s van de wedstijden voor de andere socker moms en dads.

augustus 29, 2009 - Posted by | De Daltons, Repel, sport | ,

12 reacties »

  1. Hij heeft wel hele grote handschoenen aan! Staat ie lekker op het doel of rent de benen onder zn gat vandaan?
    Wellicht kom je ook nog eens in mijn ‘achtertuin’ spelen bij een uitwedstrijd tegen Quick Boys!

    Reactie door Nicolette | augustus 29, 2009

  2. Ja bemoedigend aanmoedigen langs de lijn mag, het zijn tenslotte nog Fjes. Maar wacht maar tot ie bij de Etjes of Dtjes zit: als je dan maar niet zo aso gaat staan schreeuwen daar: ‘schop ‘m neer!’ Maar dat zal wel niet, wij moeders zijn zo beschaafd….toch?

    Reactie door Madelief | augustus 29, 2009

  3. Fijn dat jij het ook leuk vind om een socker mom te zijn. Je zult er tenslotte heel wat tijd aan kwijt zijn. Hoe doen jullie dat als manlief moet werken? Dan neem je middelste en jongste ook mee?

    Reactie door Wieke | augustus 29, 2009

  4. Welkom bij de club! (zie mijn laatste logje…)
    Hier: maandag: tennis en voetbal, woensdag: voetbal (2x), donderdag: voetbal (1x), zaterdag: voetbal (2x)
    Leuk he, drie zonen?!

    Reactie door Door | augustus 29, 2009

  5. Het leven van een voetbalmam, denk dat dat gezien de reactie van zoonlief een wordt-vervolg-verhaal gaat worden🙂

    Reactie door Barbara | augustus 29, 2009

  6. @Nicolette: wie weet! ik ga het uitzoeken,
    @Wieke: Tsja, dan sta ik er met drie…2 van de drie keer ben ik d’r an….maar Manlief odet vaak de woensdagen allen, met van-hot-naar-her-van-judo-en-voetbal. We weten niet beter.
    @Door: leuk, zoveel voetballogjes op 1 dag! Ik hb er al 4 gelezen!
    @Barbara: ik knik heel hard: ah-hum, yep….wordt vervolgd!

    Reactie door Repel | augustus 29, 2009

  7. Schop m neer, madelief madelief toch…doe jij dat?
    Hmmm lijkt me een stuk gezelliger dan het hockeyveld, alleen maar kouwe kak.

    Reactie door ilse | augustus 29, 2009

  8. Nu daar ben je de eerste jaren wel zoet mee, maar dat ligt niet alleen bij zonen hoor, ik heb ook voor mijn dochter veel getaxied, paardrijden, tennis , uitwedstrijden daarvan en speciale tournooien. Voor zoonlief dus ook voetbal en tennis, voor beiden natuurlijk ook naar zwemmen . . . .jarenlang.
    En aangezien we op een klein dorp wonen waar alleen een voetbalveld (zonder club) en een tennisbaan (met club) is, was het heel veel rijden.
    Maar ik heb het meestal wel leuk gevonden en soms kon je om en om rijden met andere ouders dat is dan ook wel eens makkelijk.
    Ik weet wel dat bij de voetbalclub van mijn zoon, destijds ouders, die stonden te schreeuwen, werden verzocht zich in te houden en als dat niet lukte moesten ze het veld verlaten. Natuurlijk mocht er wel worden gejuicht of ‘goed zo’ maar bij ‘schop hem neer’ werden de ouders verwijderd

    Reactie door Haba | augustus 30, 2009

  9. Bij ons zat iedereen op 3 sporten en zelf deed ik 3x per week fitness. Ik reed dus elke dag naar de sportschool. Meerdere keren zelfs.
    Later veranderde dat in ballet, toneel en striptekenen. Maar het bleef heen en weer rijden.
    Blij dat dit nu zo goed als over is. Alleen nog met Mel naar zwemmen.

    Goed gedaan van de F-jes, 7 doelpunten!

    Reactie door Marleen | augustus 30, 2009

  10. Lachen he, dat het voor iedereen zo herkenbaar is!

    Reactie door repel | augustus 30, 2009

  11. Oudste hier gaat ook op voetbal. Omdat ze echter te veel meisjes hebben, gaat er eerst een jaar meegetraind worden. Kan ze alvast oefenen. En dan, word ik misschien ook wel zo’n mama!

    Reactie door Toaske | augustus 30, 2009

  12. Heel, heel cool Toaske!

    Reactie door repel | augustus 30, 2009


Geef een reactie

