Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Oud en nieuw

Zo. De kop is eraf. (Waarom begin ik een logje nou weer zo, terwijl ik dit soort uitspraken zo irritant vind? Ik weet gewoon niks beters.) We hebben de eerste schoolweek erop zitten en het is net alsof ik vergeten ben hoe druk het is; het werkende-schooljaar-leven. Ik heb niet eens tijd om logjes te makes, tssss! Laat staan reageren bij anderen. Vanavond jongens, vanavond maak ik alles goed: ik log nu en ik ga vanavond al mijn bookmarks een bezoekje brengen. Want Manlief en ik zijn weer allebei alleenstaande ouders en vandaag heb ik het huis en de kinderen en heb ik de avond hééééélemaal voor me, myself and I. (Doe je voorzichtig op je dienst lief?) Maar ik reageer pas als ik mijn schoenen heb besteld….ik heb een andere site gevonden waar ik mijn killer heels kan bestelllen.

Wij zijn gestart aan ons vierde werkende-schooljaar-leven. Dat is een betere start. Het is dus oud en herkenbaar, maar heel veel is nieuw dit jaar.

Oudste zit voor het eerst op de dependance, dus een nieuw gebouw. Middelste gaat voor het eerst naar school, dus een nieuwe routine. Middelste gaat naar het hoofdgebouw, dus we jongleren voor het eerst met twee locaties. (NEE, nee, nee: DRIE locaties want er gaat nog iemand naar de créche!)En onze BuitenSchoolseOma (onze eigen BSO dus) is voor het eerst onze BSO voor twee kinderen. Jongste gaat naar een nieuwe crèche en was vandaag voor het eerst. Middelste is voor het eerst zindelijk, Oudste had zijn eerste voetbaltraining en morgen heeft hij zijn eerste voetbalwedstrijd, ik heb Jongste voor het eerst naar de crèche gebracht zonder dat hij moest huilen bij het afscheid…

Voor de rest voel ik mezelf tegen wil en dank weer vanzelf de routine in glijden. Ik weet zeker dat ik volgende week de draad weer dusdanig heb opgepakt dat ik er ook weer elke dag bij kan loggen, grijns. En dan ook nog met foto’s, ik heb namelijk een nieuwe lens, wisten jullie dat al?

augustus 28, 2009 - Posted by | Party of Five |

9 reacties »

  1. Oh vertel een nieuwe lens? wat voor eentje??
    😉

    Reactie door ilse | augustus 28, 2009

  2. O ja, binnen no time is het weer alsof het nooit anders geweest is. Vakantie?? Wat is dat ook al weer? Ben alweer hard toe aan de volgende.

    Reactie door Wieke | augustus 28, 2009

  3. Nee joh, heb je een nieuwe lens?

    Reactie door Toaske | augustus 28, 2009

  4. Nieuwe lens zeg je? Jij vertelt ook nooit iets…

    Reactie door Buuv | augustus 28, 2009

  5. Je zit zo weer in het ritme. Hier gaan we alweer twee weken naar school. Twéé weken! Omgevlogen!
    Leuk, voetbal. Hier ook alledrie. Hoe vond hij de training?

    Reactie door Door | augustus 28, 2009

  6. Oei, ik lees dit stukje met mijn hakken in het zand. Nee, die highheels in het zand.
    Laat maar, ik lees teveel tussen je regeltjes door.
    Giddie up go!

    Reactie door Joos | augustus 28, 2009

  7. Komende maandag gaan de mannen ein-de-lijk weer naar school. Kanniewachtenie. Wordt wel tijd onderhand.
    Toch ook wel weer lekker om weer dan af en toe even ‘alleen’ te kunnen zijn toch? Ik kan daar tenminste echt van genieten als ik op donderdag vrij ben.

    Reactie door Nicolette | augustus 29, 2009

  8. Ik vind het ook altijd erg wennen hoor, zo na de vakantie.
    Gymkleren 6 weken geleden gewassen en áltijd spoorloos.
    En zoveel dingen meer, de routine van vroeg opstaan en iedereen als de gesmeerde bliksem de deur uit helpen voordat ik zelf op de fiets stap…..zucht.
    Afijn, hier is het nog extra lastig met de introductiedagen. Ze moeten ofwel naar het uiterste eind van het eiland voor een introductie dag of ze moeten naar een ander eiland. Op tijden die nauwelijks zijn te combineren met de tijden die ik moet fietsen……zucht.
    En daarna weer heel snel het huiswerk maken erin zien te krijgen. Ook altijd weer een discipline waar heel veel energie in gaat zitten.
    De ellende van hoofdgebouw en dependance heb ik in het verleden ook gehad. Je staat dus nooit meer relaxed bij school en als de klas dan eens wat later is sta je helemaal op hete kolen!

    Knap hoe jullie dat altijd weer doen, een goed geoliede machine – anders zou het nooit werken.

    Reactie door Marleen | augustus 29, 2009

  9. Tja, de sleur zit er zo weer in. Voor je het weet draai je ’s ochtends grotendeels op de automatische piloot.

    Pfff ook makkelijk 1 school verdeeld over 2 lokaties, is dat nog te doen om ze beiden op tijd op school te krijgen?

    Reactie door Barbara | augustus 29, 2009


Geef een reactie

