Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Heet!

Gisteravond bleef het nog heel lang heet. Er was geen zuchtje wind en de hitte bleef in het huisje hangen. Wij zweetten weg op de veranda en de kinderen werden zachtjes gaar gestoomd in hun slaapkamer.

Toen ze om negen uur nog wakker waren van de hitte (en niet, zoals gewoonlijk, van het keten) realiseerden we ons dat het onmenselijk was. We hebben ze uit bed gehaald om even lekker af te koelen met een waterijsje op de veranda.

Nou, dat ging erin als waterijs!

augustus 17, 2009 - Posted by | Party of Five |

13 reacties »

  1. Och, het manneke heeft ook nog een slaapzak aan! Heerlijk zo’n ijsje als je eigenlijk moet slapen. Daar is het vakantie voor! Ik heb mijn eerste werkdag er bijna op zitten…

    Reactie door Door | augustus 17, 2009

  2. Tja, als het zo heet is, kun je ze er maar beter uithalen, zijn ze daarna wel gaan slapen??

    Reactie door Barbara | augustus 17, 2009

  3. Ach, op vakantie moet het ook kunnen, niet dan? Wat is oudste lekker bruin zeg!

    Reactie door Nicoleke | augustus 17, 2009

  4. Wat fijn dat jullie zulk goed weer hebben! (al is dit misschien een beetje teveel van het goede).
    Hier schijnt het ook warm te gaan worden woensdag en donderdag. Maar dan moet ik werken. Het lijkt wel of het altijd op woensdag en donderdag mooi weer is en weer slechter in het weekend…

    Reactie door Wieke | augustus 17, 2009

  5. Ja Door, het is een ding zo dun als een lakentje….maar zonder is hij niet in slaap te knuppelen! Hihi.

    Reactie door repel | augustus 17, 2009

  6. Ziet er gezellig uit. En die ijsjes zijn ook spotgoedkoop. Ik herinner me dat ik daar als kind zorvuldig alle smaak-, geur- en kleurstoffen uitzoog en dan trots het witte ijsklontje liet zien.

    Reactie door Nicole | augustus 17, 2009

  7. Ja, zo deed ik dat ook vroeger!

    En ja, ze kunnen goedkoop zijn…maar deze zijn dan weer van Dismey (ik gaf weer eens toe aan Middelste) dus verre van goedkoop!

    Maar goed, speciaal voor mama zit er 3 in de smaak ‘menthe’ tussen, dat is elke 269 eurocenten waard!! Waarom hebben wij die niet thuis?

    ps buuv, ik heb ook een pak voor R, F en L meegenomen hoor!

    Reactie door Repel | augustus 17, 2009

  8. Ja, lak aan alle regels, gewoon uit je bed en ijs eten. Dat is vakantie!

    Reactie door Toaske | augustus 17, 2009

  9. moet kunnen idd, als het o warm is! ziet er erg gezellig uit zo. veel plezier nog ff.

    Reactie door Corine | augustus 17, 2009

  10. 9 uur in bed , man het is vakantie weg met de sleur miepie die zet je toch niet voort op vakantie hè???
    En die waterijsjes zien er heerlijk uit.
    Die man van jou is toch niet normaal hoe bruin (zwart) die is zeg. mijn god ik ben jaloers, lijkt Hans van Willigenburg wel …😉

    Reactie door ilse | augustus 17, 2009

  11. Wat kan het Franse leven toch heerlijk zijn, je bed uitgehaald worden voor een ijsje, daar kan je toch alleen maar van dromen.
    Nou ja, ik hoop dat het dromen later die avond toch nog gelukt is.

    Reactie door Leidse Glibber | augustus 18, 2009

  12. Wat een heerlijke logjes Repel. Ik ben dan wel niet op vakantie maar ik zou bijna vakantiegevoel krijgen van jouw logjes!

    Reactie door Cisca | augustus 18, 2009

  13. In de zuidelijke landen zie je de kids altijd nog ’s avonds laat buiten. Die doen ’s middags een stevige siesta-dut en dan kunnen ze ’s avonds nog wat genieten van de zwoele avond lucht.

    Reactie door Marleen | augustus 20, 2009


Geef een reactie

