Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Franse beslommeringen op een dimanche

’s Ochtends loop ik naar het winkeltje op het park en haal ik de dagelijkse bestelling brood. Vier croissantjes en een heerlijk soort bruin brood waar ik de naam niet van ken. Het brood is iets dikker dan een baquette en heeft een heerlijke knapperige korst. Als ik het brood haal is het nog warm, zo vers is het.

Het winkeltje wordt gerund door twee oudere Nederlandse heren die zo sjachereinig zijn als ik weet niet wat. Er kan geen goedemorgen vamaf en geglimlacht hebben ze denk ik voor het laatst in de jaren zestig.  Onderling hebben we wel een grappige band. Het is net een stel dat al veertig jaar getrouwd is. Ik noem ze dus Statler en Waldorf, deze mopperkonten.

Vandaag wilden we eens niet starten met het zwembad en we reden naar dorpje in de buurt. Winkeltje in, winkeltje uit, beetje kijken hier en daar en vlak voor de lunch weer terug. Ongeveer tien minuten voordat we arriveren begint Oudste te klagen over zijn keel en buik en hij denkt dat hij moet overgeven. Thuis zakt hij als een dood vogeltje in elkaar. Wij denken dat hij verschrikkelijk wagenziek is en stront- en strontmisselijk is en de gedachte dat hij echt ziek kan worden drukken we heel hard weg. Het enige waar hij zich zorgen om maakt is of hij wel beter genoeg is om voetbal te kijken in de bar vanmiddag.

Langzaam, maar heel gestaag knapt hij op en we gaan zo lekker lunchen…Oudste zal vast opgeknapt zijn tegen de tijd dat voetbal begint.

augustus 16, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons

18 reacties »

  1. Ik help jullie hopen dat hij idd niet echt ziek is…. Heeft hij alweer lekker gegeten?

    Wel even schrikken, weer een andere indeling. Blijkbaar heb jij er wel aardigheid in om alles af en toe eens om te zetten?
    weer gerend/gelopen/gedraafd vanmorgen? Of had je zondagsverlof?

    Reactie door Wieke | augustus 16, 2009

  2. Ik hou van freubelen in derdaad! En ik heb vanmorgen een heel groot rondje gehold: het was gisteren warmer dan 35 graden en vanmorgen hing er een beetje bewolking, dus het was heel goed te doen!

    Oudste is helemaal beter, maar goed om te onthouden dat hij last kan hebben van wagenziekte!

    Reactie door repel | augustus 16, 2009

  3. Wat hebben jullie toch met kinderen-vakantie-ziek Het lijkt haast alsof die 3 onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Maarja met die hitte is wagenziek ook niet ondenkbaar.

    Ik zie ze helemaal voor me, die mopperkonten, zeker te veel citroen gegeten😉

    Lekker fris, dat groene🙂

    Reactie door Barbara | augustus 16, 2009

  4. Andere indeling, maar beter volgens mij. Die oudste is een heerlijk joch vind ik.

    Reactie door marijke | augustus 16, 2009

  5. Leuk opgepimpt ook hier! Ach ja, een mens wil wel eens wat anders…
    Oudste al voetbal gekeken? Dan knapt ie vast weer op…Hoest verder met de poeperij van middelste?

    Reactie door Nicolette | augustus 16, 2009

  6. Zo ik was even helemaal van mijn apropos , hele nieuwe look hier en dat in je vakantie….
    Ik lijk dus helemaal niet op jou kwam ik achter want jij bent een huismus en houdt van sleur…..en ik HAAT sleur, ik word depri in de winter van de sleur. Ik haat de maanden januari en februari omdat er dan geen vakanties zijn en 2 maanden sleur en kou kan mijn gestel niet aan.
    Ik zou zo maar het liefst op wereldreis willen met de kids voor een jaar of 3, heerlijk lijkt me dat.
    De zomer is perfect voor mij, lang licht laat eten, buiten leven, geen sporten, geen school, oh ik hou hier zo van……

    Reactie door ilse | augustus 16, 2009

  7. Zit jij je te vervelen of zo……
    Tovert een heel nieuwe lay uit haar toets en bord hahahahaha

    Beterschap met de oudste Masta D!!!

    Reactie door Joos | augustus 16, 2009

  8. Tsja…..Jongste ligt op bed en de andere drie Daltons zijn naar de bar voetbal kijken….en 32 graden is mij te warm buiten!

    Zo meteen is mijn tijd…..in de tuin, boekje erbij, sigaartje erbij…

    Reactie door repel | augustus 16, 2009

  9. Sigaartje?? Ik wist niet dat je rookt.

    Reactie door Wieke | augustus 16, 2009

  10. Sjemig, nog gewoon layout aangepast op je vakantieadres! En ik zie dat middelste op de wc gepoept heeft!!! JEU!!!

    Reactie door Toaske | augustus 16, 2009

  11. Nou ja, ik ben al jaren gestopt….maar af en toe ‘rook’ ik een dun sigaartje. Heel ouderwets, en dan echt zonder inhaleren…hihi

    Reactie door repel | augustus 16, 2009

  12. Allereerst: beterschap voor je zoon! En dan: mooi, je nieuwe lay out. Jij bent actief in je vakantie. Het is volgens mij helemaal hot om je site te vernieuwen, heel veel blogsters hebben het al gedaan de afgelopen dagen.
    Ik vind dit wat rustiger.

    Reactie door Door | augustus 16, 2009

  13. Als het maar een Olifant of Hajenius is, dan kom ik er een keer een met je meeroken😀

    Reactie door Joos | augustus 16, 2009

  14. Het brood het (foneisch) ‘cereale’, of zoiets…

    @Joos: ik ben met name van de Al Capone, die gedipt zijn in cognac…die ruiken zo lekker!

    Reactie door Repel | augustus 17, 2009

  15. Een fantje met koffie en een bel cognac is nog beter😉
    Nooit van gehoord, maar ga het ook niet proberen, geniet ervan zo af en toe😀

    Reactie door Joos | augustus 17, 2009

  16. Wees blij dat hij geen last had op de heenreis.
    Oh jee , wat zeg ik er komt nog een terugreis, zie de log al voor me.

    Reactie door Leidse Glibber | augustus 18, 2009

  17. Beetje oververmoeid geweest misschien? Zoveel nieuwe indrukken en zo 1000% genieten, daar kun je zomaar van instorten!

    Reactie door Marleen | augustus 20, 2009

  18. […] hoek iets terug van wel dezelfde persoon….en wel van Statler van het sacherijnig- komische Statler en Waldorf duo van het winkeltje van het […]

    Pingback door You reap what you sow….oftewel: wie goed doet… « Repel’s Blog | augustus 22, 2009


Geef een reactie

