Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Ren, mama, ren!

Ongeveer een jaar voor de geboorte van Middelste ben ik gaan hollen lopen. Als je een loper bent, mag je geen hollen zeggen. Hollen is voor amateurtjes, lopen is hollen voor gevorderden. Mijn doel was destijds de 10 kilometer binnen een uur te lopen bij de maraton van Buurdorp. Maar toen we gingen proberen voor een Jongste, ben ik na mijn miskraam nummer zoveel gestopt met hollen. Ik was namelijk bang dat als ik zwanger zou zijn, ik de vrucht er met mijn gedreun op het asfalt uit zou trillen. Tsja, logische redenering, niet? Voor de rest ben ik volkomen rationeel hoor, heus.

Maar goed, hollen rennen lopen dus.

Na de geboorte van Jongste was lopen een beetje een utopie geworden. Mijn bekken had er een mening over. Mijn bekkenbodem had er een mening over. Mijn lijf zonder slaap had er een mening over. En het drukke huishouden had er een mening over.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en daarom had ik mijn loopschoenen stiekem ingepakt voor deze vakantie. Zou het lukken? Kan mijn bekken het aan?

Het park blijkt ideaal. Ik kan allerlei rondjes uitstippelen en mijn loopje zo kort en zo lang maken als ik zelf wil en ik kan overal onderweg nog van mening veranderen.

Dus sinds maandag loop ik ’s ochtends na het ontbijt, voor het echt heet wordt, een rondje van een 15 minuten. Veel is het nog niet, maar ik doe het verdorie wel! En mijn lijf kan het na drie bevallingen nog steeds. Vanmorgen plakte ik er een klein rondje aan vast en holde liep ik wel 20 minuten. Heuveltje op, heuveltje af. Nog hardstikke zwaar ook.

Zou ik die 10 kilometer binnen een uur dan toch ooit nog een keer gaan hollen lopen?

augustus 14, 2009 - Posted by | Repel, sport | ,

14 reacties »

  1. Alweer herkenbaar, van bekken en -bodem! Daarom ga ik naar de fysiotherapeut (al 5 jaar elke week) en naar de sportschool (sinds een half jaar) om de spieren beter te krijgen. En het werkt wel!
    Schijnt heel fijn te zijn om te lopen, maar mijn ding is het niet… Geniet er maar lekker van.
    Ben benieuwd of je het straks thuis vol kunt houden.

    Reactie door Wieke | augustus 14, 2009

  2. Wat goed zeg, je loopt! Heb even je logjes bijgelezen. Hahaha, we hebben geen geld, maar spullen. Humor! Wel wat minder last van je lip inmiddels? En dat verkleedkasteel. Geweldig.

    Reactie door Toaske | augustus 14, 2009

  3. Iedereen is aan het harlopen lijkt het wel in blogland, is dit een hype of zo? Of zijn jullie aan het samen spannen om mij het gevoel te geven dat ik een a-sportief varken ben? Nou dat is gelukt , ik voel me behoorlijk a-sportief als ik steeds maar lees hoe actief iedereen is met hardlopen.
    Het voelt alsof ik niet achter kan blijven …….hmmm

    Reactie door ilse | augustus 14, 2009

  4. Gewoon heel voorzichtig aan opbouwen.
    En vooral niet forceren, maar kanp van je dat je het weer oppakt.

    Reactie door Leidse Glibber | augustus 14, 2009

  5. Goed van je! Complimenten hoor. Heb je meteen die Franse calorieen van dat witte stokbrood er weer af🙂

    Reactie door Door | augustus 15, 2009

  6. Knap hoor, dat je het doet!
    Ga zo door!

    Reactie door Nicoleke | augustus 15, 2009

  7. BTW: waarom kijken al die hardlopers altijd zo moeilijk? Het lijkt helemaal niet leuk te zijn!
    Er lopen er hier dagelijks ook wel wat voorbij, dus ik kan het goed bestuderen.
    Ben vanmorgen naar de sportschool geweest, heerlijk getraind en lekker gezweet. Dat is toch meer mijn ding.

    Reactie door Wieke | augustus 15, 2009

  8. Haha, het is mega-inspannend. Maar ik kijk niet moeilijk geloof ik, ik heb mijn iPod op mijn hoofd met mijn lijstje favboriete nummers. Heerlijk! Maar weet je, ik zij bij de sportschool ook mensen die moeilijk kijken hoor, vooral als ze aan het steppen zijn. Het enige is dat je bij de sportschool een spiegel voor je snufferd hebt waardoor je je uitrukking wel een beetje inde toom moet houden, bij rennen heb je niet zo goed in de gaten hoe je kijkt😉

    Reactie door repel | augustus 15, 2009

  9. Knap hoor dat je er in je vakantie mee gaat beginnen. Ook logisch nu er iemand is om de daltons in bedwang te houden zodat jij je rondje lopen kunt.

    Mij trouwens niet gezien, vind mijn kunstknakker vast niet goed😛😉 Ik ga lekker buiten zitten lezen, da’s veel meer mijn ding😀

    Reactie door Barbara | augustus 15, 2009

  10. goeoeoeoeod! mijn ding zal het ook wel niet worden, lopen, maar ik vind het helemaal dapper dat je op vakantie gaat lopen! petje af. op vakantie doe ik voortal één ding: niets!

    Reactie door Corine | augustus 15, 2009

  11. Vanmorgen een groooot rondje gelopen en ik heb geen last van mijn spieren! Heerlijk. Binnenkort kan ik met droge ogen zeggen dat ik een echt strak bikinilijf heb😉

    Reactie door repel | augustus 16, 2009

  12. Heel goed van je. Maar loop je meteen 15 minuten achter elkaar? Ik wissel het af, want anders breek ik af bij mn enkels. Ben wel blij dat ik ook begonnen ben en ik vind juist de vakantie een prima tijd om ermee te beginnen!

    Reactie door Nicolette | augustus 16, 2009

  13. @Nicolette: ik heb van het fietsen al een redelijke conditie opgebouwd. En ik merk dat mijn lijf het hollen niet vergeten is, ik kwam er vrij snel alweer in!

    Reactie door repel | augustus 16, 2009

  14. Morgen komt een foto-update…..

    Reactie door repel | augustus 19, 2009


Geef een reactie

