Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

De gevaren van alcohol

We staan in de keuken te koken en te kletsen. Er worden groentes gesneden, quiches opgewarmd en salades gemaakt. Er ligt een vleesje klaar voor Manlief en een heerlijke baquette voor erbij. We doen het culinair allemaal reuze op zijn Frans dus, maar dan met de Repelse slag. En natuurlijk staan er overal glazen rode wijn.

Al kletsend pak ik mijn glas, zonder te kijken, en ik zet het aan mijn lippen. En dan ineens…de pijn, de pijn, de pijn, DE PIJN! Vreselijk! Mijn lip voelt alsof hij in brand staat. Razendsnel strek ik mijn arm en ik kijk naar mijn glas. Ik ben snel genoeg om de wesp nog net woedend van de rand van het glas te zien vertrekken.
Even ben ik verbouwereerd: ik ben gestoken door een wesp! In mijn lip!?
Maar dan voel ik mijn lip weer. Ik verga van de pijn. De tranen komen pas later. Ik ben te druk bezig met te bevatten dat ik door een wesp ben gestoken. Ik ben nog nooit door een wesp gestoken, zou ik allergisch zijn? Ik ben namelijk allergisch voor van alles en nog wat, die wesp kan er ook nog wel bij. Ik vraag me af hoe dat voelt, zo’n anafylactische shock en hoe snel een ambulance hier op het park in the middle of nowhere kan zijn.

Manlief bedenkt zich geen moment en trekt een sprintje naar de auto die op de oprit staat. Wij hebben zo’n uitzuigset voor beten (we hebben geen geld, maar jongens, spúllen dat we hebben!) en 10 seconden later trekt hij het gif uit mijn onderlip. Ik sta letterlijk te trappelen met mijn benen onder behandeling want de beet doet pijn, maar een onderlip onder vacuüm ook.

Ik blijk gelukkig niet allergisch, en 3 paracetamollen en 3 glazen rode wijn later is de pijn gezakt tot een acceptabel niveau. Maar tot en met nu doet mijn lip zeer. Het lijkt net alsof mijn lip aan binnenkant moes is geworden.

Mooi land, Frankrijk, alleen jammer dat er Franse wespen wonen.

augustus 14, 2009 - Posted by | Repel

11 reacties »

  1. Auwie auwie auwie!!!!
    Dat is echt een nachtmerrie voor mij.
    Tijdens het festival van afgelopen weekend heb ik lief (en mezelf) er steeds op gehamerd te blijven kijken naar het glas als je wilt drinken.
    Wat eng!
    Hoop dat het gauw over is…

    Reactie door Nicoleke | augustus 14, 2009

  2. Blijkbaar heeft dit avontuur je niet bekeerd tot het drinken van water als je daarna nóg 3 glazen wijn neemt. Dat is puur als medicijn toch?
    Wees voorzichtig verder!
    Overigens stikt het hier ook van de wespen, zijn net gevlucht van de kinderboerderij/speeltuin/ballenbak, veel te gevaarlijk voor de kinderen al die wespen.

    Reactie door Wieke | augustus 14, 2009

  3. Wat naar joh! Goed dat jullie zo’n uitzuigsetje hebben (raar woord trouwens haha). Ik heb het als kind ook gehad, tijdens een feestje hapte ik in een gebakje. Dagenlang met een dikke lip gelopen. Viltjes op de glazen leggen of met een rietje drinken (niet aan te raden bij wijn trouwens).

    Reactie door Door | augustus 14, 2009

  4. Nog een geluk dat ie in je lip stak en niet in je keel… Argh. Wij hebben hier op vakantie bijna geen wespen (Achterhoek) maar het blijft oppassen. Slim om te spoelen met wijn, veel wijn!

    Reactie door Nicolette | augustus 14, 2009

  5. Ik hoop echt dat het snel minder wordt, want het lijkt me echt heel pijnlijk.

    Ik lach me trouwens wel weer rot om de zin: we hebben geen geld, maar jongens, spullen dat we hebben… Hahahaha.😉

    Reactie door Cisca | augustus 14, 2009

  6. Auwa, kusje van manlief helpt nu denk ik niet (of toch wel?)

    Reactie door Barbara | augustus 14, 2009

  7. AUW! de laatste keer dat ik gestoken ben, was ik zes en als mijn opa nog leefde, kon hij haarfijn vertellen hoe hard ik heb gegild. het is ook één van mijn grootste angsten. En als je nooit gestoken bent, is de kans dat je allergisch bent, volgens mij niet zo groot. met name bij insectenallergie bouwt dat zich op; hoe vaker je gestoken wordt, hoe erger het wordt.
    Sterkte met de dikke lip (en kijk uit voor de dikke tong van de wijn😉 )

    Reactie door Corine | augustus 14, 2009

  8. Ik ben één keer gestoken door een wesp in m’n hand en één keer in m’n bil. Pijn dat ’t deed?! Dus in de lip lijkt me helemaal een hel.
    Beterschap.

    Moest erg lachen om je: we hebben geen geld, maar spullen!!

    Reactie door Joeltje | augustus 14, 2009

  9. Zuipschuit ! dat komt er van om zo maar gulzig te zuipen zonder in je glas te kijken…poepoeh
    En gewoon doorgaan met drinken toe maar niks geleerd dus…
    Bonnie !!!😉

    Reactie door ilse | augustus 14, 2009

  10. Goed dat jullie zo’n set hebben, een wespensteek is echt een ellende.
    Heb ooit iemand op het strand gezien die in zijn keel gestoken was, maar goed dat de amulanxe er binne tien minuten was je zag het zo opzwellen.
    Ennuhhhhh, het heeft toch nut gehad die beet in je lip.
    Ik ga morgen gelijk zo’n setje kopen.

    Reactie door Leidse Glibber | augustus 14, 2009

  11. O mijn hemel, terwijl ik het lees voel ik de pijn…. Van de week zat er een wesp in mijn glas drinken en op het laatste moment riep middelste dat er een wesp in mijn glas zat. Anders hadden we waarschijnlijk samen kunnen gillen…. Yek!!

    Reactie door Wondelgijn | augustus 16, 2009


Geef een reactie

