Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Je suis la reine du chateau

Châteaux dat ze hier hebben jongens, niet normaal. De een nog mooier dan de ander. Je zou bijna zeggen dat als je er eentje hebt gezien, je ze allemaal hebt gezien, maar…

…deze had iets heel bijzonders…

Op de tweede verdieping was een hele grote ruimte vrijgemaakt waar vijf enorme kledingrekken stonden vol met ‘kasteelkleding’. Een ieder die het wilde zich kon verkleden tot ridder of prinses! En er waren ridderhelmen en zwaarden en te veel om op te noemen. Dat en een antieke kast met passpiegel maakte het feest compleet. Iedereen ging loβ (pardonnez mon Allemand)!

Ik heb nul foto’s van Oudste, want hij wilde zich niet verkleden. Want daar ben je met 7 natuurlijk veuls te oud voor! Blijbaar moet je jong genoeg zijn, of oud genoeg. Oudste valt net in die leeftijdszone waarbij het niet cool is.

Jongste heeft iets weg van de Scarlet Pimpernel, vind je niet? (They seek him here, they seek him there…those Frenchies seek him everywhere! Is he in heaven or is he in hell?  That Damned illusive…Pimpernel!)


Manlief leeft zich h.e.l.e.m.a.a.l. uit en weet niet hoe snel hij zich in een volgend outfit moet hijsen.

Ik probeer een ridderhelm. Staat me niet slecht, vind ik.


Middelste wilde als prinses en hij vond zijn roze jurk. En hij droeg hem met waardigheid. Het kostte uiteindelijk 6 man en 10 paarden om die jurk weer uit te krijgen en terug te hangen. En tot en met maintenant is hij reuze sip en boos dat hij die jurk ‘nooit meer zal zien’.

Alleen de belofte dat ik bij thuiskomst bij de Intertoys een roze prinsessenjurk voor hem ga kopen is wat hem nog op de been houdt.

Manlief ging ondertussen vrolijk door en wist oma zo gek te krijgen mee te doen….ze mag een beetje gek doen vandaag, het is haar verjaardag…

Et moi? Je suis la reine du château!

augustus 13, 2009 - Posted by | Party of Five

10 reacties »

  1. Dat is leuk zeg! Dat hebben ze niet bij kasteel Hoensbroek…
    Enig die foto van jongste en die van middelste in een jurk! (overigens: het zoontje van Patrick’s schoonzus heeft ook eens een jurk gekregen en wil die eigenlijk altijd maar aan. Wil liever een meisje zijn. Dus wees gewaarschuwd)
    Als papa zich verkleed, is het toch hardstikke cool, dan kan oudste toch ook wel?
    Prachtige reportage!

    Reactie door Wieke | augustus 13, 2009

  2. wil ik óók! ooooooo, I love those dresses! en lachen dat manlief ook zo dol op verkleedpartijtes is. en als middelste wat groter is, heb ik hier nog wel een soort van roze prinsessejurk voor hem liggen!

    Reactie door Corine | augustus 13, 2009

  3. Hé, hier is Yvon ook geweest! Lees je haar blog? Lachen zeg!!

    Reactie door Door | augustus 13, 2009

  4. @Door: Ik ken Yvon niet….linkje????

    Reactie door repel | augustus 13, 2009

  5. Huh ik heb pas nog een blog gelezen van iemand die daar ook is geweest met foto en al van de verkleedpartij…….wie was dat nou?
    Gevonden: http://novylooptover.blogspot.com/2009/08/gewoon-wat-vakantiefotos-verder-niets.html
    Lachen zeg …ik wil ook….

    Reactie door ilse | augustus 13, 2009

  6. Hee, lachen zeg! Ja, het was een populair kasteel daar in de buurt (‘zijn jullie al in het verkleedkasteel geweest?’ klonk het dagelijks her en der op de camping).🙂.

    Reactie door Yvon | augustus 14, 2009

  7. Kijk, dat is nou een keer verkleden op stand🙂

    Reactie door Barbara | augustus 14, 2009

  8. […] Middelste zo verknocht was aan zijn prinsessenjurk op onze vakantie ( je weet wel, deze) had ik hem thuis een prinsessenjurk beloofd. Manlief begon echter tegengas te geven. Op zich heeft […]

    Pingback door Roze koek « Repel’s Blog | september 13, 2009

  9. […] repel De verwijtende woorden van Middelste staan nog in mijn ziel gebrandmerkt. Hij moest zijn roze jurkje inleveren toen we weggingen uit het verkleedkasteel. Hij keek me aan en zei: “En nu zie ik […]

    Pingback door Prins(essen)heerlijk « Repel's Blog | september 29, 2009

  10. deze jurk staat hem prachtig, ik vind dat ook jongens zich een jurk mogen aanmeten. is het geen seksediscriminatie dat enkel meisjes zich een jongensoutfit mogen aanmeten?
    bewaar deze foto goed, kan later nog eens van pas komen.
    op het einde van het eerste leerjaar heb ik gedurende 14 dagen in een jurk naar school geweest, (elke dag was er repetitie voor het toneelstukje, en één van de personages was een meisje, en in school omkleden mocht niet, dus ging ik dan maar verkleed als meisje naar school en was daar héél gelukkig mee)

    Reactie door francis | maart 12, 2011


Geef een reactie

