Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

“Er brandt een rood lichtje” (Vier woorden die je niet wil horen ‘en route’)

Amper voorbij de helft van de route hoorden wij 4 allarmerende piepjes. Het klonk net alsof TomTom ons wilde waarschuwen voor een flitser, ware het niet dat wij de TomTom doofstom hadden gemaakt. Manlief en ik keken elkaar aan…de auto wil ons wat vertellen! 500 km onderweg waren we, en dus speelden wij de drie aapjes, jullie kennen ze wel: we willen niet zien, we willen niet horen en willen er vooral niet over praten!

Toen wij de piepjes weer hoorden zei Manief dat er een rood lampje brandde. We waren 700 km onderweg. Het rode lampje waarschuwde ons dat iets “HI” was. Maar wat, dat wisten we niet, want het lampje inclusief alarmerende piepjes verdween te snel om te zien wat het was. Dank voor de tegenliggende zon, ook. Wij vreesden de temp van de motor…en dat is…nooit goed nieuws.

Gelukkig is Manlief ook handig met auto’s, dus bij een stop ging de motorkap omhoog en werden er diagnoses gesteld. Ik was ondertussen Oudste aan het geruststellen terwijl ik allerlei knoppen op vol en weer uit moest zetten op verzoek van Manlief….komt goed, we komen we wel, papa weet alles, …

En uiteraard bleek het ook zo te zijn: Manlief stelde de diagnose en heeft het morgen verholpen als hij een sleutel 13 heeft (lees: wij kopen een sleutel 13). Nu doe ik net alsof  ik snap wat hij moet verhelpen, maar het moge duidelijk zijn dat wij op een moment dachten dat sleutel 13 het laatste was dat ons kon helpen! Stiekem was hij ook heel blij met de gunstige uitkomst…want het had ook de waterpomp kunnen zijn. De schrik was idd zo groot.

Maar goed….onze koters hebben 14 uur autorijden overleefd. Zonder ruzie, zonde bleren, zonder klagen, zonder gedoe. Middelste heeft dan wel niet gepoept, maar hij heeft alle plasjes aangekondigd en die zijn ook keurig op elke willekeurige vluchtstrook gedaan! Onze dappere, lieve koters hebben 14 uur in de auto gezeten, inclusief files, autoproblemen en andere vertragingen. En er is geen onvertogen woord gevallen. Ik ben rete-trots op onze Daltons!

We kwamen veeeeeeeel later aan dan verwacht en dus aten we….maccaroni met knakworstjes. Meer tegenpool van culinair kan je haast niet komen. Maar laat nou net die maaltijd precies te zijn waar ze op zaten te wachten! Er zaten drie Daltons te smekken terwijl er twee ouders zaten te knikkebollen…

En dan….ta-taaaaaaaaaa!!!! De beloning is hier! Alleen al onze achtertuin is te groot voor woorden. We hebben een hoektuin: onze mega-giga-grote-voetbal-speeltuin loopt van voor (die staat nog niet op de foto) al Middenveldend langszij, naar de MEGA achtertuin!

En oh-mijn-god de omgeving….ik ga met Oudste de uitdaging aan: wie de meeste koppeltjes kan rollen van de heuvel. Ik denk ik.

Dit worden twee FANTASTISCHE WEKEN!  En oh ja, ik blijf loggen want we hebben bereik aan huis….hihi…

augustus 9, 2009 - Posted by | Party of Five

12 reacties »

  1. ik zie nu groen van jalouzie , 3 kinderen 14 uur in auto en geen ruzie??? jij sliep zeker?? kan dit?? Jeeminee Repel mag ik er 3 brengen als je weer thuis bent en dat jij ze dan eens… zeg, een week of 8 onder je hoede neemt, ze opvoedt zeg maar???
    Mijn god ik ben de straat nog niet uit of die drie van mij maken mekaar al af…
    en dan wil ik graag weten waar je zit in Frankrijk, welk park, plaats etc want dit ziet me er toch een partij rustig uit en daar verlang ik naar RUST.
    en macaroni met knakworst….nou ja voor de kids dan………ikzelf zit dan natuurlijk aan een overheerlijke culinaire franse maaltijd😉

    Reactie door ilse | augustus 9, 2009

  2. applaus voor de kinders

    Reactie door louisa | augustus 9, 2009

  3. O jee, ik ken het gevoel van “als er nu maar niks ernstigs is…” en zeker ook van ” Ja schat…. gelukkig hè?” (en ondertussen geen bal snappen van wat hij zegt! Wahahaha)
    Wat een luxe zeg, dat jullie internet hebben! Dat is dan weer het nadeel van een rugzakken vakantie…. geen internet, maar ook zeker geen plaats voor een laptop!😉 Hihihihi
    Wij zijn weer thuis van een geweldige vakantie! Jullie wens ik ongelooflijk veel plezier, en…. kom zonder brokken terug!!

    Reactie door Wondelgijn | augustus 9, 2009

  4. Het ziet er geweldig uit! Wat een ruimte!
    Hoe hebben jullie in godsnaam je kinderen opgevoed dat het zó geweldig gaat in de auto? Of hebben jullie een of andere énorm grote bak met allemaal zitplaatsen achter elkaar??
    Vertel mij het geheim!! Dat wil ik ook…..

    Ik mis alleen nog een foto van die volgeladen pausmobiel van jullie, had ik graag gezien met bagage tot aan de nok.

    Gezellig dat je blijft loggen!

    Reactie door Wieke | augustus 9, 2009

  5. Dat wordt keten, 3 daltons zij aan zij in hun eigen bedje. En applaus hoor 14 uur zonder 1 onvertogen woord. Ik stuur die van mij voor de herfstvakantie ook even na je toe zodat je ze vast kunt inwerken hoe dat moet. Honderden km’s rijden zonder ruzie te maken😉

    Geniet!!!!!!!!!!

    Reactie door Barbara | augustus 9, 2009

  6. Ow enne ik zie je twitterding. GOEEEEEEEEEEEEEEEEEEED hè van middelste, dat worden 4 duimen omhoog😀

    Reactie door Barbara | augustus 9, 2009

  7. Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn.
    Inderdaad een geweldige tuin heerlijk toch zo’n groot stuk voor jezelf.
    Ik weet zeker het gaan twee geweldige weken worden, en weet je wat nog leuker is.
    Als jullie terugkomen mag ik gaan rijden om ook twee weken zo te gaan genieten hahahaha

    Reactie door Leidse Glibber | augustus 9, 2009

  8. Het ziet er super rustig uit, heerlijk! Geniet er lekker van. Onze jongens kunnen ook rustig 14 uur achter elkaar in de auto zitten, geen centje pijn, maar ze zijn het wel gewend; wij doen het vaak! Enjoy en ik kijk uit naar je logjes!!

    Reactie door Door | augustus 9, 2009

  9. Gelukkig een goede reis gehad ondanks rood lampje. Ziet er hartstikke goed uit dat vakantieverlijf van jullie. heel veel plezier!

    Reactie door Toaske | augustus 9, 2009

  10. Welk woord van “Er brandt een rood lichtje” wilde je wel horen?

    Reactie door ddries | augustus 10, 2009

  11. Nou, dat zit namelijk zo: ik heb niet zoveel problemen met het woordje ‘er’.

    Wat stom dat ik niet vijf zei! En wat gek dat niemand eerder dan reactie nummer 10 het opviel! Hihi.

    Reactie door repel | augustus 10, 2009

  12. Goh, ik dacht er vandaag pas aan om te kijken of je al online was geweest. Ja dus, hihihi. Fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen. ’t Is me een verschrikkelijk end rijden hoor, maar fijn dat het zo goed is verlopen.
    Is het mankement inmiddels verholpen met sleutel 13?

    Reactie door Marleen | augustus 11, 2009


Geef een reactie

