Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Moed houden

Ik moet moed houden, maar het is lastig. Het gaat nog steeds niet lekker. Na twee dagen “zakjes”  (de laxeermiddelen) had Middelste nog steeds niet gepoept. Dus toen moesten we naar het ziekenhuis voor een klysma want die darmen moesten leeg. Ik kon geen vrij nemen van werk en zat me op afstand zorgen te maken. Wat doen we hem aan? Een kind van 4 een klysma geven…wat een marteling. Later kwam de poep op gang en bleef het met regelmaat komen. Precies zoals de dokter voorschreef zachte poep die hij niet tegen kan houden. Maar als hij in zijn blootje loopt laat hij het gewoon lopen en als hij een onderbroek aanheeft poept hij in zijn broek zonder iets te zeggen. Hij schreeuwt nog steeds moord en brand als wij hem op de wc zetten. Ik weet dat je na 2 dagen het oude gedrag er nog niet uit kan hebben, maar ik ben zo moedeloos inmiddels. Mijn leven wordt nog steeds gegijzeld door poep. Met vlagen voel ik een verslagenheid opkomen: dit komt nooit goed! Hoe moet dat nou met school?

Dus dan maar focussen op leuke dingen, anders word ik echt gek. Toen zijn we maar cakejes gaan bakken en Middelste koos zelf de versiering uit. Princessenversiering.

augustus 2, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons | ,

18 reacties »

  1. Eigenlijk zou ie schijt moeten hebben aan die poep maarja, da’s makkelijk gezegt natuurlijk😦 Het komt er uit, of op de grond of in de broek maar het komt op gang en dat lijkt me toch een hele geruststelling dat het komt. Dat deponeren op de juiste plek komt vanzelf, eerst maar laten voelen dat het geen pijn hoeft te doen en weer gewoon worden van het gevoel van.

    De cakejes zien er uit om op te eten. Middelste trouwens ook.

    Reactie door Barbara | augustus 2, 2009

  2. Meis ik kan me voorstellen dat je nu wilt dat alles snel goed gaat maar wat je zegt, twee dagen is veel te kort om een ingesleten patroon te veranderen. Moed houden het komt goed.Misschien kun je de po nog van stal halen als de wc te eng is . Zet dat ding ergens neer en zeg dat hij het zelf kan pakken als hij het wil.
    Lekker cakejes lijken me dat. De foto’s van je mennekes zijn ook weer geweldig leuk geworden, het zijn alledrie knapperdjes hoor.

    Reactie door Haba | augustus 2, 2009

  3. Alles is waar wat ik hierboven lees maar ik zou er ook moedeloos van worden, kom op Repel we moeten beide moed houden, ik ook (je weet wel wat ik bedoel) maar het maakt mij ook gek kan ik je zeggen.
    Dikke Knuffel dan maar, dat is altijd fijn toch?

    Reactie door ilse | augustus 2, 2009

  4. PS wat maak jij mooie cupcakes zeg en zo perfect rond, zo komen ze bij mij nooit uit de oven (die ene keer in 3 jaar tijd dat ik ze maak)

    Reactie door ilse | augustus 2, 2009

  5. Dat zijn zware tijden! Houd moed!

    De taartjes zijn in ieder geval prachtig gelukt.

    En wat heb je een leuk plaatje met Johnny Depp als piraat!

    Reactie door Nicole | augustus 2, 2009

  6. Ik bedacht me ook nog wat. Als de wc te eng is en de pot te kinderachtig (je bent al 4 of niet ;)) Dan is het misschien een idee om een ondersteek bij de thuiszorg te halen, die past in de wc, bril er overheen en het is een pot op de wc en doordat het niet plonst ook niet zo eng misschien.

    En idd, je cupcakes zijn perfect, die van mij lijken eerder op vulkanen met hun kraters :s

    Reactie door Barbara | augustus 2, 2009

  7. Iedereen bedankt voor het hart onder de riem….het lukte Middelste vandaag weer om zijn poep op te houden, niet te geloven….dus dan maar weer een zakje extra vandaag.

    Zennnnnnnn….utkomtgoedutkomtgoedutkomtgoedutkomtgoed….

    Reactie door repel | augustus 2, 2009

  8. Hij plast toch wel op de wc? dan komt de rest ook vanzelf… maar het zou wel leuk zijn als ie straks helemaal zindelijk in de auto naar het zuiden gaat én naar school natuurlijk.

    Wat is jouw keuken keurig!

    Reactie door Wieke | augustus 2, 2009

  9. je weet het, he: utkomtgoedutkomtgoedutkomtgoed. dit is een eerste stap en vergeet niet: het ‘foute’ gedrag heeft hij een hele tijd volgehouden, dan is ‘goed’ gedrag niet binnen een dag aangeleerd, hoe frustrerend het ook is. Zou je misschien die pedagoog/psycholoog eens kunnen bellen wat nu de beste manier is om bij Middelste ‘goed’ gedrag te stimuleren?
    Succes!

    Reactie door Corine | augustus 2, 2009

  10. Och Repel toch wat vervelend, of beter, gruwelijk kl*te. Dit is niet wat jij (en middelste) wilt. Hopelijk is hij snel door deze fase heen. Ik duim voor jullie.

    Reactie door Toaske | augustus 2, 2009

  11. Ooooooooooo wat moeilijk. Ik kan momenteel niks anders zeggen dan: heel veel succes!!

    Reactie door Joeltje | augustus 2, 2009

  12. Mini-overwinning: na een middag tegenhouden hebben we drie keer geluk gehad op de pot: hij ging niet uit zichzelf…maar hij ging wel en hij had drie keer poep! En we hebben hem de hemel in geprezen.

    Nog mooier: hij heeft heerlijk gegeten vanavond….

    Reactie door repel | augustus 2, 2009

  13. Zo gaat ie goed! Een goed begin voor de school-training.

    Reactie door Wieke | augustus 2, 2009

  14. De cakejes waren net alleen mooi, ze smaakten ook nog fantastisch. En ik hou van je!

    Reactie door Manlief | augustus 2, 2009

  15. Een stapje tegelijk meid. Je hebt het belangrijkste al gewonnen – hij poept weer!!!
    Volgende stap is om er regelmaat in te brengen en ik vermoed dat de laatste stap pas het op de wc poepen is.
    Ik heb ook ervaring met dit soort ellende.
    We praten wel bij van de week.
    Ik begrijp je wanhoop en je frustratie hoor.
    Desnoods hijs je hem nog even in van die luierbroekjes, als je daarmee wat meer rust en minder was krijgt.
    Het komt goed met je kind!!!

    xxx

    Reactie door Marleen | augustus 2, 2009

  16. Shit zeg! Wat zal Middelste zich ook beroerd voelen, of merk je daar nix aan?
    Even off-topic: het lukt mij niet om mijn meez.com poppetje op m’n log te krijgen. Tips?

    Reactie door Nicolette | augustus 3, 2009

  17. Na de overwinning van gisteren vandaag weer botte elllende….

    Reactie door repel | augustus 3, 2009

  18. Pffffff, ik geef je alleen maar een dikke digitale knuffel en wens je er alle sterkte mee!!!!!
    En die keekjes zijn super😀

    Reactie door Joos | augustus 3, 2009


Geef een reactie

