Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Duits, duitser, duitsers

Ik heb iets met Duitsers.

Tsja, ahum. Zo ben ik dus.

Ik heb twee Duitse vriendjes gehad in mijn volwassen leven. Ze waren allebei lief en attent en intellectueel en belezen en slim en uit de academische wereld en ze waren allebei mooi en romantisch. Het zou kunnen wezen dat ik nu nèt die ènige twee Duitsers uit de vollèdige populatie Duitsers heb gepikt die de moeite waard waren….maar…daar twijfel ik aan. Ik weet eigenlijk zeker dat er heul veul leuke Duitse mannen rondlopen zoals ik ze ken. Je moet ze alleen niet zoeken in Katwijk aan Zee in de zomer, zeg maar.

Ik heb niets met rappen.

Tsja, ahum. Zo ben ik dus.

Maar toen ik onderstaand nummer hoorde werd ik blij. Toen ik de clip zag met heel veel mooie negers werd ik nog blijer. Het nummer swingt. En later zag ik dat de zanger een rapper is en zich tot doel had gesteld een nummer in de Duitse taal te maken dat soul had. Omdat niemand dacht dat dat kon.

Cool! Hij heeft gelijk….Duits kan soul hebben. Ik zou zeggen: met vlag en wimpel!

Maar misschien heb ik teveel met Duitse exen en ben ik niet objctief.

juli 30, 2009 - Posted by | Repel |

14 reacties »

  1. Het is een geweldig nummer en een nog betere clip.
    Eindelijk weer eens een frisse wind door Deutsche Moeziekland😉

    Reactie door Joos | juli 30, 2009

  2. Ik heb niks met Duitsers ja zo ben ik , maar wel met negers😉

    Reactie door ilse | juli 30, 2009

  3. Ik heb niks met Duitsers (er zijn hier alleen maar van die stereotype Duitsers, met bierbuiken en veel gebral) en ook niet met negers.
    Doe mij maar een lekkere stoere blonde Fries! (dus dan zit ik hier wel goed, maar het is wel een uitstervend soort hoor. Buiten dat ben ik waarschijnlijk te oud voor de leukste Friezen)

    Reactie door Wieke | juli 31, 2009

  4. Ik vind het een geweldig nummer vanaf het eerste moment dat ik het hoorde. HEt ligt gewoon lekker in het gehoor, zingt makkelijk mee (OK niet om aan te horen maar dat is een detail)

    Hmmm je moet mijn kinderen eens horen, praten gewoon Duits en dat alleen maar door TV😉

    Reactie door Barbara | juli 31, 2009

  5. Mijn gaafste geweldigste meeste romantische vakantieliefde was ook een Duitser… Nou ja, half Duits, half Nederlands. Dus dat compenseerde denk ik een beetje.😉

    Reactie door Cisca | juli 31, 2009

  6. Twee Duitsers nog wel! Ik had drie Spaanse vriendjes haha! Duurde alleen nooit langer dan 3 weken🙂

    Reactie door Door | juli 31, 2009

  7. Hoezo niet in Katwijk/zee? Er loopt heel veel lekkers hoor, maar idd geen Duitsers. Wordt ondertussen steeds nieuwsgieriger in welke plaats jij woont…

    Reactie door Nicolette | juli 31, 2009

  8. Tsja, Duitsers: berlijn is geweldig, vorig jaar was onze vakantie in Dld ook supergoed en ooit had ik twee Duitse vrienden tijdens een werkvakantie (waarvan 1 type blonde Fries). En alle muziek van de Neue Deutsche welle vond ik geweldig.
    Alleen vind ik dit nummer dan weer niet zó; sorry

    Reactie door Corine | juli 31, 2009

  9. en laten we Rammstein natuurlijk niet vergeten: die foute Duitsers die spelen met alle vooroordelen en een geweldige bak herrie maken

    Reactie door Corine | juli 31, 2009

  10. OOooooooh….hoe kon ik ze vergeten: Rammstein!!! Hmmmmmm….een zalige bak herrie! Er glijdt bijna nis zo lekker je oor in als Rammstein…

    Reactie door Repel | juli 31, 2009

  11. Leuk nummer. Hoor het regelmatig en beweeg dan automatisch mee!

    Reactie door Toaske | juli 31, 2009

  12. Ehhhhhhh Katwijk misschien niet, maar kan me herinneren dat ik vroeger in het voorjaar naar Noordwijk ging om Duitse meiden te versieren in de hoop dat je dan in de zomer daar in Duitsland even langs kon hahahah.
    Was nog in de Puch en Tomos tijd hoor hahhahah

    Reactie door Leidse Glibber | augustus 1, 2009

  13. Oh schitterend, zoveel uiteenlopende leuke reacties had ik niet verwacht op dit logje!!

    Reactie door repel | augustus 1, 2009

  14. Dat nummer ken ik, best goed voor een oudje als ik die zelden radio heeft geluisterd de laatste jaren.
    Het is een pakkend rustig nummer.
    Ik heb nooit iets met Duitsland of Duitsers gehad, maar binnenkort zal dat vermoedelijk gaan veranderen.
    (nee, we gaan niet op vakantie)
    Ik leg het je woensdag wel uit;-)
    xxx

    Reactie door Marleen | augustus 2, 2009


Geef een reactie

