Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Kouwe kleren en glad ijs en een ei kwijtraken

Da’s een leuke titel voor een logje in de zomer. Maar de inhoud is niet zo leuk. Er zijn dingen gebeurd die me niet in de kouwe kleren zijn blijven zitten. Of moet je zeggen dat ze me niet in de kouwe kleren zijn gaan zitten? Nou ja, hoe dan ook, er zijn een aantal zaken gebeurd die me uit mijn evenwicht hebben gebracht. Flink. En er over loggen is me op glad ijs begeven. Hier kan ik inhoudelijk mijn ei niet echt kwijt. Dus ik blijf zitten met een naar gevoel in mijn onderbuik.

Gisteren ben ik voor mijn gevoel schandalig behandeld. Maar ja, het is voor de tweede keer in heel korte tijd dat ik dat gevoel heb. Moet de conclusie dan niet zijn dat het aan mij ligt en niet aan de rest van de wereld? Vreselijk. In tegenstelling tot de eerste keer heb ik het gisteren niet laten oplopen en niet laten klappen. De uitstroom wordt anders een beetje te hoog. Maar mijn onzekere gevoel begon me meer en meer parten te spelen.

Maar gisteren kreeg ik gelukkig ook van een aantal mensen de bevestiging dat ik niet gek ben. Mensen observeren zelf ook en ik kreeg van hen die ertoe doen de bevestiging dat mijn kompas goed staat. Ik ben niet gek. En ik ben ook niet ’s Werelds Vreselijkste Mensch. En om de boel een beetje te verwerken heb ik gisteren een liedje opgezet en al grienend een potje staan slowdansen met Manlief.

En mijn onderbuik voelt zich een stuk beter kan ik zeggen! Ik hou van dansen met mijn lief. En al helemaal op een van de mooiste oude liedjes die ik ken.

juli 26, 2009 - Posted by | Manlief, Repel | ,

7 reacties »

  1. Nou meis als lekker slowen je oppept dan heb je vandaag nog een hele dag om samen lekker te dansen, gewoon doen.
    En pep je gevoel van eigenwaarde eens op laat je oren niet hangen naar wat anderen vinden, jouw beslissingen zijn goed voor jou en je gezin, wees daar nu maar zeker van.

    Mijn geluid is niet geweldig dus ik draai je liedje niet af.
    Ik zag dat je weer kon reageren bij mij, dus de spamfilter doet zijn werk. Jammer dat ik niet-punters een code moet vragen maar al die spamtoestanden nee dat wil ik niet meer.

    Reactie door Haba | juli 26, 2009

  2. Ohhhhh wat lief ….trek je toch niks van die lui aan .
    Je weet wat Sartre zei: L’enfer c’est les autres…
    Lekker in je eigen energie blijven met je gezin en negatieve vermijden!

    Reactie door ilse | juli 26, 2009

  3. Wat zeg je nou?
    Ben jij niet ’s Werelds Vreselijkste Mensch?
    Weet je dat wel zeker?😉

    Reactie door Cisca | juli 26, 2009

  4. Oh, wat leuk dat jullie dan gaan dansen! Ga ik ook eens proberen als ik een rotgevoel heb. Kost minder… wat nu ga ik altijd shoppen haha!
    Maar serieus, het is niet fijn als je niet lekker in je vel zit. Knuffel!!

    Reactie door Door | juli 26, 2009

  5. He repel,

    kop op! Je hebt een geweldig gezin, met leuke, lieve kids en een wereldvent. Laat degenen die je dwars zitten! Geniet van de mooie dingen en je bent zeker niet de vreselijkste mensch! Ik heb soms ook van die buien, maar dan ook een wederhelft die de zaken nuchter op een rijtje zet en dan kom ik altijd tot deze conclusie (zie boven dus!)Sterkte ermee! en geniet van elkaar

    Reactie door Ellen | juli 26, 2009

  6. Alweer zo’n herkenbaar logje! Ook ik voel me regelmatig zeer gekwetst (en vaak door dezelfde persoon), maar ook volgens mijn manlief moet ik dat relativeren want zo is het vast niet bedoeld…. enzo… maar ondertussen moet ik huilen en ben ik triest… en dat kan best even duren…
    vooral als ik bijna ongesteld moet worden… nog even extra labiel…

    Nu weer alles goed?

    Reactie door Wieke | juli 26, 2009

  7. Het lijkt soms of ik naar mijzelf kijk als ik jouw verhalen lees. Ergens moet altijd iemand zijn waar tegenaan geschopt kan worden. Ik was dat en jij bent het. Hoe het komt dat je zo kwetsbaar bent? Ik weet het niet, ook niet waarom het mij steeds overkwam.
    Afijn, je weet wat de consequenties zijn in deze voor mij en mijn gezin. We praten er volgende week wel over.
    Hou je sterk meid, dat is je kracht!
    xxx

    Reactie door Marleen | juli 27, 2009


Geef een reactie

