Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Jij poetst zeker niet?

Picture it: Nieuwe collega. Een schat van een vrouwke. In de vijftig, geen kinderen. Belezen. Slim. Haar leven verloopt in een ander universum dan het mijne. Een parallel universum.

Ik ben een orakel voor haar: 1 echtgenoot, 3 kinderen, 4 katten, en 10 nagels die kunnen doden.

Het zijn mijn eigen nagels, mind you. Er zit alleen een hard laagje overheen zodat ze niet sneuvelen in mijn drukke huishouden.

Maar zij begrijpt er geen sikkepit van. Ze zei me letterlijk:

“Jij poetst zeker niet thuis.”

Ik heb heel erg hard, verschrikkelijk hard, mijn best moeten doen om haar niet in haar gezicht uit te lachen. Mensen: ik ruim katten-diaree op met deze nagels, ik boen mijn vloeren met deze nagels en ik schuur verf van de muren met deze nagels….en ze zien er altijd tip-top-super-de-fancy-shmancy uit! Natuurlijk heb ik als werkende moeder ook een superhulp in huis: super-duper-oma, hebben wij! En het leuke is dat super-duper helpende oma dezelfde lange nagels heeft als ik!

Dat is mijn en oma’s verdienste. Wij poetsen en wij hebben nagels to kill for….

Toch? Oma Klok?

juli 21, 2009 - Posted by | Repel

15 reacties »

  1. Ik vind het knap!Je hoeft maar naar mijn nagels te wijzen of ze scheuren af. Nu is eea ook wel het gevolg van jarenlang bijten, maar toch. maar ik ben niet jaloers, hoor, nee… echt niet, niet…

    Reactie door Corine | juli 21, 2009

  2. Zo lang als je jouwe zijn, zo kort zijn de mijne. Ik zou knotsknettergek worden van zulke nagels. Ben dus ook niet sjaloers, maar je nagellak is toppie😀

    Reactie door Joos | juli 21, 2009

  3. ik heb ook nagels, gelnagels, en ik kan niet zonder, en ik poets er mee , wat ik doe er alles mee dus dat gezeur van poets jij wel ?? lekker laten lullen zijn gewoon jaloers…
    Hoe oud ben jij Repel?
    Je hebt zo jonge handen …..of heb ik oude ?? hmmm

    Reactie door ilse | juli 21, 2009

  4. 38 ben ik….maar ik houd mijn hand hier omhoog, dan lijken ze jonger, als ze gewoon omlaag hangen heb ik van die aderen en zo…

    Reactie door repel | juli 22, 2009

  5. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo’n rare vraag van je nieuwe collega. Ik vraag me ook altijd af hoe je ook maar iets kunt doen met zulke nagels. Maar mooi is het zeker!

    Reactie door Wieke | juli 22, 2009

  6. Mooie handen en nagels! En ik heb dan wel geen opgeplakte nagels (of hoe dat ook heet), maar ze zijn wel heel lang en mooi.

    Reactie door Toaske | juli 22, 2009

  7. Vroeger beet ik nagels, tot mijn 23e ofzo. Toen ik niet meer beet ontdekte ik dat ik hele mooie nagels kan hebben. Ze breken niet snel en groeien goed. En omdat ik lang nagels heb gebeten, heb ik ze ook heel lang, lang gehouden. Zelfs op kantoor met typen had ik er geen last van. Maar sinds ik kinderen heb houd ik ze toch het liefst kort.

    Maar nagels of niet, poetsen doe ik maar heel weinig.

    Reactie door Carla | juli 22, 2009

  8. Even off-topic: hoe zet jij je twitter op je log?

    Reactie door Carla | juli 22, 2009

  9. Ik vind het knap om met die nagels te kunnen werken. Ik word al crazy als ze het topje van mijn vingers bereiken, dan komt accut de nagelknipper tevoorschijn. En op het lab vind ik het ook niks, zit niet lekker in de handschoenen om het typen nog maar niet te noemen. Zal vast een kwestie van wennen zijn.

    Ik laat deze foto bewust niet aan dochterlief zien, die val spontaan als een blok aan mijn been om te zeuren om zulke mooie nagels🙂 Heb je die glinsters er in gestrooit of zitten die al in het flesje nagellak?

    Reactie door Barbara | juli 22, 2009

  10. Repel, het kan nog erger http://www.telegraaf.nl/video/opmerkelijk/article4443292.ece

    LOL

    Reactie door Joos | juli 22, 2009

  11. Ik wil ook steeds van die gelnagels maar het komt er nooit van. Was ook “bang” dat ik er niks mee zou kunnen, al zou stront ruimen best mooi zijn als dat niet meer zou lukken. Maar ik neem aan dat je die collega mooi in haar gezicht gekrabt hebt? Tss…

    Reactie door Joeltje | juli 22, 2009

  12. Ik vind dat altijd geweldig, die lange nagels! Soms… heel soms, als ik lekker in mijn vel zit, kan ik het opbrengen om mijn nagels zo mooi lang te laten groeien. Maar ja, dan scheuren/breken ze ook altijd weer af…😦
    En dat je hier niet mee kunt poetsen is echt klinklare onzin! Zo! Zeg dat maar tegen je collega!! Wahahahahaha

    Reactie door Wondelgijn | juli 22, 2009

  13. Vrouwe Repel,
    Gelukkig hoeven wij mannen ons niet al te veel bezig te houden met het verzorgen van onze nagels. Ik zie mij al rondlopen met zukke nagels!
    Eigenlijk wel een vreemd instrument zo’n mensenhand. Volgens mij is het een van de redenen van ons succes hier op aarde. Kijk maar naar de vogels; die moeten alles vastpakken met hun bekje. Die zie ik niet meteen horloges herstellen. Of de olifanten… Voor zo’n slurf, daar bedank ik ook voor. Je zal als olifant maar een sms’je moeten versturen! De octopus daarentegen, daar ben ik dan wel weer een beetje jaloers op. Maar die zijn dan weer niet zo slim als wij mensen.
    Ja, U hebt mooie handen; ik zou zelfs durven zeggen dat U verleidelijke handen hebt, doch dit uiteraard geheel terzijde.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | juli 22, 2009

  14. oooooooh…..bloos!!

    Reactie door repel | juli 22, 2009

  15. Knap dat he blijft zitten bij je. Ik zou die van mij zo kwijt zijn en begin er dus maar niet aan. Wel een beetje rare opmerking: sop je nooit? Nou, ik heb korte nagels en sop ook nooit. Of in ieder geval: te weinig… Whahaha.

    Reactie door Nicolette | juli 22, 2009


Geef een reactie

