Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

De uitslag van de poll vereist: mijn nieuwe tattoo in beeld

Toen ik ooit in een ander leven een moeilijke periode afsloot heb ik een tattoo laten zetten.
Op een plek die je alleen maar kan zien als ik een bikini aan heb, of bloot ben.
En aangezien ik geen bikini’s draag, zijn Manlief en de kinderen de enigen die die tatto zien.
Die tattoo is inmiddels 12 jaar oud en ik draag hem nog steeds met trots, want hij staat er met reden.

Toen Middelste werd geboren heb ik een tattoo laten plaatsen van een moeder met twee kindjes.
Na twee zwangerschappen was mijn buik een ruïne en mijn lijf een ravage.
Ik wilde mijn lijf versieren omdat ik met liefde leven had gegeven tot twee maal toe
en mijn lijf mocht daar best de sporen van dragen.

Toen Jongste werd geboren wilde ik nog ‘iets’.
De tattoo die ik had stond dan wel symbolisch voor ‘kinderen meervoud’,
maar ik ben zes keer zwanger geweest.
Drie keer een miskraam en drie keer een schitterend kindje.

En langzaam groeide in mijn hoofd het ontwerp hoe ik eer kon doen aan de kindjes die kwamen…
…maar ook aan de drie kindjes die geen kindjes mochten worden.
Ik ben drie keer de belofte van een kindje dat zou komen kwijtgeraakt.

Het is iets heel persoonlijks geworden.
Het is een tijdslijn en de tijdslijn loopt om het symbool van moeder met kinderen heen.

Ik ben er zó trots op!

juli 20, 2009 - Posted by | Repel |

19 reacties »

  1. Hij is echt heel erg mooi, vooral met de betekenis erbij.

    Reactie door Toaske | juli 20, 2009

  2. wauw, mooi hoor zowel de tatoo als de betekenis er achter

    Reactie door Barbara | juli 20, 2009

  3. Vrouwe Repel,
    Eigenlijk ben ik niet zo’n voorstander van tatoeages, maar dit vind ik wel heel speciaal. Als ik het goed begrijp, staan die sterretjes voor de kindjes die meteen naar de hemel mochten en die hartjes voor die die hier nog even op aarde moeten rondhuppelen.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | juli 20, 2009

  4. Nou, hoewel ik ook echt niet van tattoo’s hou, vind ik deze wel erg mooi hoor. Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!
    (lijkt me alleen zo’n pijn doen, om het te laten zetten…..)

    Zien we jullie vrijdag???

    Reactie door Ellen | juli 20, 2009

  5. Hele mooie tattoo. En als je het verhaal erachter kent, wordt hij nog mooier.

    Reactie door prutsen | juli 20, 2009

  6. Wow! Ik ben wél een enorme voorstander van Tatoo’s en zeker als ze een verhaal hebben. I’m Flabbergasted (en krijg weer een béétje de kriebels om er ook eentje bij te laten zetten….)

    Reactie door Corine | juli 20, 2009

  7. Ik ben geen tattoo voorstander maar deze vind ik (zeker met de uitleg erbij) erg mooi en toepasselijk.

    Reactie door Leidse Glibber | juli 20, 2009

  8. Ik vind hem mooi! (Wat een geweldig orginele reactie vind je ook niet?)

    Reactie door Cisca | juli 21, 2009

  9. Heel mooi en het verhaal erachter …
    morgen die andere dan ?

    Reactie door ilse | juli 21, 2009

  10. Prachtig!

    Ehh, doet dat zeer, zo’n tattoo zetten?

    Reactie door Wieke | juli 21, 2009

  11. Wat mooi Repel, een heel ‘verhaal’ verwerkt in deze tattoo. Ik heb er 2 ook met ’n betekenis anders vind ik het geen nut hebben. Maar dat is mijn mening. En ik zeg altijd maar: bevallen doet meer pijn!

    Reactie door Nicolette | juli 21, 2009

  12. Ik vind ‘m mooi!

    Reactie door Carla | juli 21, 2009

  13. Prachtig en heel kwetsbaar.

    Reactie door Joos | juli 21, 2009

  14. Ik vind dit dus supermooi!! De gedachte erachter maakt dat ik even slikken moet… Ook ik ben 4 keer zwanger geweest en heb 3 kinderen geboren gekregen. Gek, dat je die 4e ook nooit vergeet dus eigenlijk….

    Reactie door Wondelgijn | juli 22, 2009

  15. wat een mooie gedachte.. tranen in mijn ogen ervan

    Reactie door illybilly | juli 25, 2009

  16. Nu begrijp ik je tattoo… en ik kan niet anders zeggen dan dat ik ontroerd ben. Jij snapt als geen ander waarom…
    Mooi gedaan, Repel.

    Reactie door Door | augustus 12, 2009

  17. Prachtig, werkelijk prachtig.
    Ik wil er al jaren eentje, op m’n enkel. Het gaat ook gebeuren, heel binnenkort. Iets persoonlijks ook.

    Ben wel bang dat het idd verslavend zal zijn, want dat waren de piercings ook. Maar … die kon ik nog uitdoen. Nu zal de kaasschaaf er aan te pas moeten komen🙂

    Reactie door Joeltje | september 12, 2009

  18. […] 9, 2009 — De Repel Zelfs de buurman weet dat ik een tattoo op mijn billen heb. En sinds dit logje weet heel Repel-bezoekend-logland dat mijn bil niet de enige plek is waar ik een tattoo […]

    Pingback door Rock Chick Momma « Repel's Blog | oktober 9, 2009

  19. prachtig!!
    Ben zelf ook op zoek naar iets wat mijn moederliefde uitdraagt…

    Reactie door Anoniem | mei 30, 2011


Geef een reactie

