Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Kwetsen voor gevorderden

Manlief zegt dat het niet zo is. En rationeel zie ik wel dat hij en punt heeft, maar ik voel het niet zo. Ik heb het niet over ons hoor, geen paniek. Het gaat om iets anders. Ik ben gekwetst, ik voel me gekwetst. En dan doe ik waar ik heel goed in ben. Dan haal ik uit. En hard. Ik hou namelijk niet van me gekwetst voelen, ik weet niet goed hoe ik daarmee moet omgaan. Het is dan een veel beter idee om dan maar uit te halen. Toch? Tsja. En dan maak ik veel kapot. Daar ben ik wel goed in.

En nu, een dag later heb ik bereikt wat ik wilde door uit te halen. Namelijk proberen terug te kwetsen. Het is vast gelukt. And guess what. Ik voel me er niet beter door. Ik voel me nog steeds gekwetst. En dat de ander (waarschijnlijk) niet de intentie had om me te kwetsen maakt niet uit. Mijn intentie was het wel. En het heeft geen sikkepit geholpen. Ik voel me nog steeds gekwetst en heb daarbij verdriet door wat ik heb weggejaagd.

Ondanks alles houdt Manlief van me. Daar begrijp ik niet zoveel van. Maar hij doet het wel. En dat maakt dat ik vandaag niet alleen maar onder de dekens wilde blijven liggen. Hij en de jongens waren een lichtpuntje in deze zwarte dag.

Dat, en het kopen van heel veel kleren. Ik kan namelijk niet zo goed omgaan met me gekwetst voelen. Dan haal ik uit en dan ga ik ook heel veel geld uitgeven. Daar werd ik dan wel weer een klein beetje blij van. Van mijn nieuwe broek en mijn nieuwe jurkje.

Ondanks alles wel genoten van het bowlen vanmiddag. Let even op de schitterende goot-bal mensen. Het is een kunst.

juli 18, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Repel |

13 reacties »

  1. niet fijn! Kwetsen en gekwetst worden is niet fijn. utkomtgoed.

    Reactie door Corine | juli 18, 2009

  2. is wel veel ‘niet fijn’, op deze manier🙂

    Reactie door Corine | juli 18, 2009

  3. Goh, weer een anonieme foto!😦
    Alleen al het feit dat je je van je gedrag bewust bent is al een overwinning op jezelf. Ga je richting die ander nog iets ondernemen, of zit het meer in jezelf?

    Reactie door Toaske | juli 18, 2009

  4. heb je ook nieuwe schoenen gekocht😀

    Reactie door illybilly | juli 18, 2009

  5. heee schat, nu kan iedereen je mooie billen en je nieuwe lens zien hahahahahhaa

    Reactie door manlief | juli 18, 2009

  6. Ik beraad me al weken op hoe ik iemand terug kan kwetsen die mij verschrikkelijk heeft geraakt. Iemand die persoonlijk kende, of meende te kennen. Schreef op haar log een stukje over mij. Hoe lullig is dat.
    Ik denk al weken over de meest vernederende en harde stukjes en iedere keer denk ik “ik verlaag me er niet toe”. Maar ik ben bang dat bij de volgende trigger, Joeltje helemaal los gaat. Dus ik herken het wel. En dan voel ik me daarna wellicht nog rotter maar dat boeit dan even niks.

    En mooie foto van jezelf, die met die lens. Dat jurkje / tuniekje is echt prachtig.

    Reactie door Joeltje | juli 18, 2009

  7. Jij en ik konden zussen zijn denk ik wel eens soms…
    Ik kan ook niet tegen gekwetst zijn en er al helemaal niet mee omgaan , uithalen kan ik ook heel goed en me ontzettend rot voelen erna en ik ga dan ook altijd heel veel geld uitgeven….
    De ergste keer was toen mijn pa in coma lag, het ziekenhuis belde me dat de beste man in coma lag en ik moest meteen komen ik vloog een parfumerie zaak in nadat ik in het zienkenhuis was geweest en kocht voor 750 euro aan zooi die ik niet nodig had , zoooo ontzettend stom was het dat ik het me nu 23 jaar later nog kan herinneren alsof het gisteren was….

    @Joeltje : wie is het??? Kunnen Repel en ik wel even wraak nemen , wij zijn daar nl goed in …

    Reactie door ilse | juli 18, 2009

  8. Gus, Repel, wat een schattig jurkje! Wat ben je superslank! Brr, nu moet ik toch echt weer aan de Sonja…
    Ligt het aan die Wii, de slowcooker of aan het fietsen?
    Ben nu eindelijk (na 2,5 uur lezen) weer helemaal “bij”, praktisch, als je niet meer om 22:30 op wilt bellen… Krijg ik echter ook weer meer heimwee door… IK MIS DE GESPREKKEN MET JE!
    Mijn manlief is bij een reünie met studiegenoten, dus dat duurt nog wel eventjes tot ie thuis is…, maar.. en dat is echt schattig: hij wil unbedingt thuis slapen en niet in een hotel (en moet daardoor dan om 24:00 nog minstens 2 uur rijden…)).
    OOPS, doordat jij over je trouwdag en 500 weken dag hebt geschreven, heb ik net met schrik bemerkt dat wij binnenkort (over 3 dagen) onze 14e jaardag hebben en dat is 2×7..
    2x geluksgetal of 2x das verflixte siebte?? 7 goede, 7 magere jaren? Deze laatste jaren waren bikkelhard, vooral vorig jaar, maar ik denk dat alle ellende en verdriet onze relatie enorm goed heeft gedaan, dus op naar de 21! (Eigenlijk op naar de 70 jaren samen, maar dat halen we niet meer… manlief wordt zeker geen 102 en ik wil alleen zeker geen 94 worden)..
    Liefs, ook aan manlief en de Daltons (en je weet: als hij/jij/jullie voorbij willen/kunnen komen….).
    Ellen

    Reactie door Ellen | juli 18, 2009

  9. Ja meisje kwetsen en gekwetst worden zijn nare zaken, en je hebt gemerkt dat in het blinde weg terug slaan je niet helpt. Dat is al weer wat geleerd, ik denk dat niemand het leuk vind om te worden gekwetst. Probeer eerder te reageren met iets al : “Wat vind ik dit een kwetsende opmerking van je, dat had ik nu niet van jou verwacht” Misschien dat de ander het helemaal niet zo bedoelde en dan kan het op datzelfde moment worden uitgepraat.

    Trouwens die gootballen was vroeger ook een specialiteit van mij, en niemand waardeerde de moeilijkheidsgraad hiervan, nu heb ik eindelijk een medestander die ziet hoe speciaal gootballen zijn .

    Reactie door Haba | juli 19, 2009

  10. Ooooooooh Ellen wat leuk van je te horen! En al helemaal nu dus…ik ga je deze week eens bellen. Zullen we een telefoon-date voor woensdag maken? Kan ik je rond achten bellen?

    14 jaar: wow!

    Reactie door repel | juli 19, 2009

  11. Doe ik ook: winkelen als ik boos of gekwetst ben. Lucht wel op maar niet voor lang. Ja joh, mensen halen uit en weten vaak niet wat het kan aanrichten. (Hoe durfen ze da trouwens via een log te doen zoals bij Joeltje.)
    Gave broek, ik ben iets minder van de jurkjes. Gewoon niet zo mijn ding, maar heb er ook 1-tje gekocht dit weekend…

    Reactie door Nicolette | juli 19, 2009

  12. Heeft toch weer en leuk jurkje opgeleverd, zo zie je maar het is altijd ergens goed voor ahhahah.
    Off topic, moest manlief vannacht ook nog naar Nauta of had hij geluk en was dus vrij.
    Op zich mogen we blij zijn met zo’n goede en snelle brandweer in Hollands Midden, maar iedereen aan de overkant van het water had liever gehad dat ze iets later waren geweest hahhaahahhahahahhh

    Reactie door Leidse Glibber | juli 19, 2009

  13. Ohhhhhhh wat een mooie lens😀

    Nee dat is ook mijn ding niet. Gekwetst worden, al dan niet bewust, en het dan gauw vergeten. Ik ben van het type olifant. Het kan een poosje duren voor ik je iets voor de voeten gooi maar vergeten zal ik nooit *gaat zich nu in een hoekje zitten schamen*

    Aangezien elluk nadeel een voordeel heeft, heb jij je garderobekast weer bijgevuld. Leuk jurkje, staat je goed🙂

    Reactie door Barbara | juli 20, 2009


Geef een reactie

