Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Nog één dagje

Morgen is het ‘onze’ laatste schooldag. En wij zijn einde-schooljaar-moe.

De kinderen zijn moe en steeds lastiger hun bed uit te timmeren ’s ochtends*. Het schooljaar was lang en de kleine lijfjes en hoofdjes hebben duidelijk behoefte aan vakantie. Aan lummelen in het gras en aan vervelen. Aan ijsjes en aan buiten voetballen tot laat.
*Dat geldt overigens niet voor Jongste, die is nog steeds voor half 6 wakker elke dag, en ik dus ook.

Wij zijn ook moe. Einde-schooljaar-moe. Een schooljaar met geregel, logistiek gejongleer en een ingewikkelde planning om weer alles in elkaar gepuzzeld te krijgen met opvang en werk. Ik weet niet beter, maar onregelmatige 24-uurs diensten blijven toch echt ingewikkeld te combineren met die andere baan en schoolgaande kinderen. We hebben daarbij allebei buitenlandreizen gehad en we hebben ziektes gehad, doktersbezoeken en (kleine) operaties.

Onze vakantie begint met Het Beruchte Vakantierooster van Manlief. Oh gruwel. Dat is het rooster dat hij nóg meer moet werken om op te vangen dat anderen met vakantie zijn. En ik heb dan nog geen vakantie. En de school is dicht. Die periode is dus echt ‘feest’. Gelukkig is de volgorde dit jaar éérst vakantierooster, dán vakantie.

Maar.

We zijn het schooljaar zonder al te grote kleerscheuren doorgekomen. Hier een daar een flinke blauwe plek, maar ook die vervagen. No scar tissue.

Manlief en ik kibbelen en doen en het is druk. Maar we zijn nog steeds meer dan papa en mama. We zijn Manlief en Repel en hij houdt meer van mij en ik stuur hem lieve sms’jes.
Oudste is over naar groep 4 en hij functioneert nu al op het niveau van einde groep 4. Belangrijker is dat hij in augustus e.i.n.d.e.l.i.j.k. gaat voetballen!
Met Middelste is helemaal, maar dan ook helemaal niks mis. Hij is gewoon pienter. Net als zijn broer. En dat is precies zoals hij graag door het leven wil: net als zijn broer.
Jongste is een draak, maar wel een met humor en een vermommingslaagje schattig. Dit schooljaar ging het nog wel, komend schooljaar komen de zogenaamde The Terrible Two’s. Mijn log kan grimmig worden komend schooljaar.

Mijn moeder zou zeggen: “Niet slecht voor een amateurtje.”

juli 8, 2009 - Posted by | Party of Five | ,

6 reacties »

  1. Middelste lijkt meer op een draak met humor, met die grote grijns van ‘m! Geweldige foto’s.
    Hier nog 2 dagen (nou ja, anderhalf), en we zijn echt allemaal aan vakantie toe. Nog 6 weken en dan gaan ze over een paar dagen weer naar school. Spreek me dan nog maar eens, dan ben ik daar waarschijnlijk weer heel erg aan toe.

    Reactie door Carla | juli 9, 2009

  2. Oh, wat ben ik blij dat ik ‘schooltijden’ werk, als ik om me heen alle perikelen rondom opvang hoor. Maar ja, soms is het niet anders. Je hebt een lekker stel knullen, wees er trots op! En straks lekker in de relax stand!
    Hier genieten we van de schoolvakantie.

    Reactie door Door | juli 9, 2009

  3. Hahaha wat een heerlijk logje. Nou, veel succes met het vakantierooster van manlief.

    Reactie door Toaske | juli 9, 2009

  4. Wij zijn al vrij, dat wil zeggen, het gespuis hoeft 6 weken niet naar school, 6 weken geen gerace tegen de klok om dochterlief op tijd klaar te krijgen, 6 weken geen wekker die ons wakker blèrt. Mijn vakantie laat nog 4 weken op zich wachten maar het is al heerlijk om de overige dagen van de week niet te hoeven racen.

    Sterkte met het komende schooljaar, jullie hebben 6 weken om je op voor te bereiden.

    Reactie door Barbara | juli 9, 2009

  5. Op zich heerlijk idee alleen het feit dat jij nog werkt en je man extra diensten moet draaien vanwege de vaknties is natuurlijk minder.
    Maar ja des te meer genieten jullie als jullie zelf ook vakantie hebben.

    Reactie door Leidse Glibber | juli 9, 2009

  6. wat een heerlijke foto’s
    en wij waren zo vlak voor de vakantie ook echt schooljaarmoe
    hier zit er al weer 1 week vakantie op, helaas met heel veel regen (net zoals voorgaande jaren)
    maar nu hebben jullie vakantie en ik vertrouw op erop dat jullie voor mooi weer gezorgd hebben

    Reactie door illybilly | juli 11, 2009


Geef een reactie

