Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Mijn huis doet het steeds beter

Het is bijna een half jaar geleden dat Oudste Morse dood aantrof. Een half jaar alweer. En ik kan oprecht zeggen dat ik hem nog steeds mis. Ik mis zijn flubberbuik. Ik mis zijn geprieuw ’s nachts (“aai me nou, wat lig je nou te slapen?”). Ik mis zijn grijze gestalte in de vensterbank. Ik mis zijn geronk (spinnen kon je het ècht niet noemen). En ik mis zijn knipogen naar mij.

De tijd vliegt. Het Illustere Drietal hebben we ook alweer een maandje of 3 (4?) in huis. En inmiddels ben ik zover dat het niet meer ‘de drie nieuwe katten’ zijn, maar drie huisgenoten, elk met een eigen karakter. En alles klopt weer in huis. Morse is er niet meer, maar mijn huis is gevuld met een heleboel kattenpootjes (en een héleboel kattenhaar, al dan niet vast aan een kat). En het is heerlijk. Het is voor mij echt zo dat mijn huis kapot is als er te weinig kat loopt. Mijn huis doet het dan niet. Maar tegenwoordig doet mijn huis het helemaal. De badkamer moge dan twee jaar na plaatsing nog steeds niet afgewerkt zijn; mijn huis is af. Het klopt. Hij doet het. Ik heb vier huisgenoten met een staart. Mijn vier mensen-huisgenoten weten gelukkig hoe ik in elkaar steek.

Even een tukkie doen…een lekkere luie zondagmiddag voor twee van de heren des huizes.

Heus, ik zweer je, zonder dollen. Dit is ècht de lekkerste slaaphouding!

Er zijn vast mensen wier salontafel er netter uitziet dan de onze zonder dat er katten op liggen die speelgoed proberen te slopen. Guess what: I don’t give a hoot!

Je kan veel zeggen over Lewis en de keuze haar te confronteren met drie nieuwe poezenbeesten, maar voor dit plaatje heb ik helemaal geen woorden nodig.

Sherlock is geen kleine kitten meer. Sherlock wordt groot. Hij krijgt al heuse plukjes tussen zijn tenen en zijn snorharen lijken wel een halve meter lang.

Ook voor dit plaatje heb ik weinig woorden nodig.

Het leven is mooi in Casa Repel.

juni 28, 2009 - Posted by | Levende Have | ,

9 reacties »

  1. Het zijn prachtige dieren!En hardstikke gezellig zo bij oudste.
    Maar waarom zitten jullie allemaal binnen?? het was hier zulk lekker weer vandaag, bij jullie blijkbaar niet?

    Reactie door Wieke | juni 28, 2009

  2. gezellige boel bij huize repel….en relaxed!

    Reactie door ilse | juni 28, 2009

  3. Ik ben blij voor je dat alles (weer) klopt!
    Heerlijk toch, als je blij wordt van en in je eigen stek?!
    Wat zitten jullie trouwens binnen met dit prachtige weer?

    Reactie door Door | juni 28, 2009

  4. @iedereen: wij zaten buiten vandaag, net als jullie: de foto’s zijn en verzameling van de afgelopen tijd! (Manlief was er niet eens vandaag!)

    Reactie door repel | juni 28, 2009

  5. Ohh… prachtig zeg die poezenbeesten van jou! Wat voor merk is het? Wij hebben 2 huis-tuin-en-keuken katten en ik vind het enig die eigen karaktertje in huis. Kan er blogs vol schrijven over die 2.

    Reactie door Nicolette | juni 28, 2009

  6. Nu we in het huis van mijn ouders wonen zijn we even poesloos (want Muck laten we maar thuis, hij zou niet echt blij zijn met een tijdelijke verhuizing en mijn ouders evenmin) alhoewel we wel twee waterslakken hebben die oudste pas gevangen heeft en die nu in een bak onder de veranda wonen (en volgens oudste eitjes hebben gelegd).
    Maar goed: ik ben ook zeker van de huisdieren in huis. Dik twee jaar geleden moesten we Puck in laten slapen en dat was verre van tof. Ooit komen er weer kittens, maar nu even niet. De poezen van jullie zien er geweldig uit.

    Reactie door Toaske | juni 28, 2009

  7. Inderdaad heel mooi, ik zou ook niet zonder huisdieren kunnen hoor.
    En ja wat liggen ze er altijd lekker ongegeneerd bij he.

    Off topic, ik denk dat het zijn broer was hahahaha.

    Reactie door Leidse Glibber | juni 28, 2009

  8. Als je zo kunt genieten van je levende have, dan is het leven overal goed.

    Reactie door Carla | juni 29, 2009

  9. @Nicolette: het zijn Maine Coons….en Lewis is een Britse korthaar (volgens Oudste een ;Smerig Korthaar’)

    Reactie door repel | juni 29, 2009


Geef een reactie

