Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Genieten deel 3: NOT!!!!!!!!

Ik ben een OV’er. (Iedereen begrijpt dat we het hebben over Openbaar Vervoer?)

Niet van huis uit hoor, ik hou niet echt van het OV, maar feit is dat mijn werk met het OV beter te bereiken is dan met de auto. Het verschil is minimaal 20 minuten per reis. Repel = druk = geen tijd over voor 20 minuten maal twee per dag, dus Repel werd haar auto uit gejaagd.

Ik fiets naar het OV en neem daar de trein/bus/wat ik dan ook nodig heb. En inmiddels ben ik redelijk ‘om’. Wat begon als een straf, werd herbezien als noodzakelijk en nu ben ik compleet bekeerd want ik zie veel bijkomende voordelen. (‘Geen parkeerschade meer’ scoort hoog op mijn lijstje, evenals ‘met Middelste naar Schiphol om vliegtuigen te kijken gewoon omdat het leuk is en het kost geen cent’.)

Ik heb een paar collega’s die wonen in Repeldorp die fietsen naar werk. Anderhalf jaar lang werd er op me ingepraat: moet je ook doen! En nu, anderhalf jaar later durfde ik het pas eindelijk. En inderdaad: de heenweg was heerlijk. Het is helemaal niet te veel of te lang en je ziet heel veel leuks onderweg en je kan eindelijk de hele CD op je iPod afluisteren.

Inmiddels volkomen overtuigd van het nut en de noodzak van het fietsen besloot ik in mijn overmoed en jubelstemming spontaan de middag vrij te nemen en dat niet te verklappen aan het thuisfront. Ik zou zomaar plots voor hun neus verschijnen. Ta-daaaaa! Verrassing!

Ik was 15 minuten onderweg (van de 45) toen, precies in the middle of nowhere, mijn buitenband buiten de velgen trad en de binnenband dankbaar volgde. Het wiel kon niet meer draaien. Een en ander speelde zich af binnen twee omwentelingen, dus het moge een godswonder heten dat ik hier nu zit zonder derdegraads asfalt-verbrandingen over 60% van mijn lijf want ik had nogal een vaartje.

Op elk willekeurig ander tijdstip zou Manlief niet in staat geweest zijn mij te halen, maar nu kon ik hem bellen. “De verrassing is er een beetje vanaf, maar….”

Manlief zou er binnen 20 minuten hebben kunnen wezen, ware het niet dat hij hopeloos vast stond in opstoppingen op plekken waar bus en fiets langs zouden hebben kunnen sjezen. Hij was er dus pas na ruim 45 minuten. (Lees: Repel heeft 45 minuten staan wachten naast een fiets die geen centimeter voor- of achteruit wilde.) Dit betoog is ondanks mijn sores nog steeds niet pro-auto!

Toen hadden de boodschappen haast en de peutergym van Middelste en eten en….kortom…het relaxte vrije middagje was in één klap omgetoverd tot een normale ‘we hebben het druk’ -dag.

Het heeft eventjes tijd gekost om ons beider humeur weer op te krikken…maar dankzij Manlief’s houding is dat wel gelukt en dus zit hij relaxed achter de tv en ik achter de compu. Matig romantisch, eigenlijk.

juni 26, 2009 - Posted by | Manlief, Repel, sport | ,

10 reacties »

  1. Zonde van je middag he, ennuhhh nog steeds fietsenthousiast hahahaha

    Reactie door Leidse Glibber | juni 26, 2009

  2. Da’s dus gewoon balen. Maar nu is het weekend. En nog wel met zon. En dat is natuurlijk gewoon heel fijn!

    Reactie door Door | juni 26, 2009

  3. Leuke verrassingen heb jij😉

    Reactie door ilse | juni 27, 2009

  4. En, ga je de volgende keer weer op de fiets (die inmiddels natuurlijk meteen gemaakt is)? En neem je dan een reparatiesetje mee?

    Reactie door Carla | juni 27, 2009

  5. Wat heb jij toch een lieve vent als ie jouw humeur weer op kan vijzelen!

    Reactie door Wieke | juni 27, 2009

  6. Van die typische ‘heb-ik-weer!’-acties. Rete-irritant. Gelukkig dat het nu weer beter gaat.

    Reactie door Corine | juni 27, 2009

  7. Matig romantisch. Hahaha, wat een opmerking. Ik zit nu achter de pc en vriendje is naar zijn ouders. Dat is pas matig romantisch!
    Ik fiets trouwens altijd naar mijn werk (als het ’s ochtends droog is) en heb tot nu toe (even afkloppen) nog maar één keer een slappe band gehad.

    Reactie door Toaske | juni 27, 2009

  8. BTW: hoe ga je het oplossen als manlief niet beschikbaar is voor hulp?? Lopen?

    Reactie door Wieke | juni 27, 2009

  9. Nou Wieke, ik ga alleen maar sporadisch fietsen als Manlief @home is! De andere dagen is OV zekerder dan de banden van mijn fietsje!

    Reactie door repel | juni 27, 2009

  10. […] mevrouwtje en het boertje Sinds mijn fiets fiasco heb ik een nieuwe achterband. Zo mevrouwtje, zei de fietsenmaker triomfantelijk, een sportief […]

    Pingback door Het mevrouwtje en het boertje « Repel’s Blog | juli 13, 2009


Geef een reactie

