Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Genieten deel 2: De Daltons

Oudste is bijna klaar met groep 3. Dit voorjaar vertelde hij me sip dat hij (zijn mening) het slechtste kon lezen van de hele klas. Hij was getest en hij zat toen in “AVI 1, echt bijna 2”. Tijdens het 10-minuten gesprek vertelde Juf me echter dat dat compleet prima was, maar het zinde Oudste nul.Ik kwam er door zelfstudie achter dat  “AVI 1, bijna 2” in het voorjaar van groep 3 helemaal niet slecht is, sterker nog: dat is helemaal prima! Maar het zinde Oudste niks. 

Oudste werd deze week weer getest omdat we leven aan het eind van het schooljaar: een belangrijk toetsmoment. Ik wist inmiddels dat hij AVI 2 moest halen. En ik hoopte voor hem op AVI 3. Toen ik gisteren thuis kwam mocht ik drie keer raden welke niveau hij had.

En ik zat drie keer fout. (Eerst even zelf rekenen…) 2? Nee. 3? Nee. 4? Nee.

Casa Repel proudly presents: Mister AVI 5!

Middelste had vandaag zijn LAATSTE crèchedag OOIT en hoeft dus nooit, nee nooit, nee nee nooit, maar dan ook echt NOOIT (zei je nu nooit?) meer naar de créche.

NOOIT meer! NOOIT!
Nou ja, volgende week komt de fotograaf: ze gaan het me niet flikken dat hij dan niet op de foto mag! 

Jongste houdt van aardbeien en van in het zand spelen en gelukkig ook van schoonbadderen….

 

Had ik al gezegd dat Middelste afscheid nam en nooit meer hoeft?

juni 25, 2009 - Posted by | De Daltons | , ,

10 reacties »

  1. ohhhhhhhhhhhhhh…….wat een prachtige plaatjes!!!!!!!!

    en wat fijn dat middelste echt noooooooooooit meer naar de creche hoeft!!!!

    wat zijn het toch een mooie kinders!!!! (en allemaal hun eigen uitdrukking/ gezicht…..prachtig om onder elkaar zo te zien!!!)

    Reactie door marieke | juni 25, 2009

  2. Knap hoor van oudste kan ie niet eens met mijn dochter praten?? Mijn middelste?? En een beetje van dat streberige aan haar overdoen?
    Haar besmetten met zijn virus…
    Mooie kids en leuke foto’s
    En hoeft middelste nu nooit meer naar de creche?😉

    Reactie door ilse | juni 25, 2009

  3. Mooie foto’s en geweldig resultaat van oudste.

    Reactie door Leidse Glibber | juni 25, 2009

  4. Wat een lekker stelletje!

    Hopelijk vindt Middelste het op school leuker dan op de creche, want daar zit ie voorlopig nog wel aan vast. Heeft ie getrakteerd voor het afscheid?
    Waar gaat ie in de vakantie dan naar toe voor opvang? Al met oudste naar BSO?

    Reactie door Wieke | juni 26, 2009

  5. Allemaal goed nieuws dus! Heerlijk, Repel!

    Reactie door Door | juni 26, 2009

  6. wow avi 5
    ik kreeg gisteren een brief dat het lezen van rutger niet goed gaat
    volgend jaar (groep 5) gaan ze extra tijd hieraan besteden, elke dag 25 minuten
    en thuis moet hij nu verplicht elke dag een stuk lezen
    het arme kind, hij haat lezen

    Reactie door ilse | juni 26, 2009

  7. Knappe kerels hoor, en hoeft middelst nu echt helemaal nooit meer naar de crèche, niet te geloven zeg, wat worden ze allemaal al snel groot.
    Die jongste met de aardbeien heerlijk zo’n kereltje, meis geniet maar van je drietal, voor je het weet zijn ze de deur uit en hebben ze mams ingruild voor een onbekende jonge dame🙂

    Reactie door Haba | juni 26, 2009

  8. Goed man, AVI 5! En fijn dat middelste niet meer naar de creche hoeft; weer een strijd minder (en hopenlijk gaat het op school dan wél goed) en wat een heerlijke kereltjes zijn het toch!

    Reactie door Corine | juni 26, 2009

  9. Nou, wat supergoed zeg AVI5. Ik dacht trouwens dat AVI vervangen was door een nieuw systeem?
    Goh, hoeft middelste nooit meer naar de creche?😉

    Reactie door Toaske | juni 26, 2009

  10. Wat heb je toch een prachtige kinderen! En AVI5 is echt hartstikke goed aan het eind van groep 3! Onze oudste begint nu aan AVI8 aan het eind van groep 4, en hij is één van de betere met lezen.

    Begrijp ik nu goed dat middelste wellicht niet meer naar de creche hoeft?😉

    Reactie door Carla | juni 27, 2009


Geef een reactie

