Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Genieten deel 1: Shockeren

Picture it. Werk, hoge heren, 15:00 uur.

Strak in het (mantel)pak meld ik het gezelschap aan tafel dat ik nu echt moet gaan. Ik ben ruim een uur aan het woord geweest en ben ondervraagd over mijn expertise. Men had behoefte aan uitleg en ze hebben het gekregen. Ik haal voldoening uit de voldane gezichten. Wat ik niet aan het gezelschap laat merken is dat mijn ego dit best kan gebruiken. Ik zit tegenover een boel hele slimme hoge heren in pak en ik weet meer dan al die heren bij elkaar. And they know it.

Ik word uitbundig bedankt voor mijn tijd en mijn uitleg. Ik schijn nogal helder te zijn. (Iets wat ik professioneel heel goed kan, maar met privé met emoties bijvoorbeeld dan weer helemaal niet, stom is dat!)

Ik pak haastig mijn spullen in, het is al later dan ik wilde. Ik versnel mijn pas en maak mijn excuses dat ik zo’n haast maak. Terwijl ik op een drafje de grote vergaderzaal verlaat kan ik het niet laten. De heren zitten er nog en ik verklaar terwijl ik omkijk mijn gehaaste aftocht met de woorden: 

“Ik moet nu toch echt gaan, ik moet nu naar een concert: ik ga naar AC/CD!”

Ik blijf net lang genoeg staan om mijn opmerking te zien landen. En hij landt. De heren bulderen. Ze vinden me een leuke, rare professional. Precies zoals ik het graag heb.

juni 24, 2009 - Posted by | Repel | ,

13 reacties »

  1. hahaha geweldig, ik had die mannen wel willen zien 🙂

    en eh.. hoe was het concert

    Reactie door ilse | juni 24, 2009

  2. Whole lotta AC/DC!!

    Reactie door repel | juni 24, 2009

  3. 🙂

    Reactie door Corine | juni 24, 2009

  4. Ik dacht nog aan je toen ik dinsdag over de ring Amsterdam reed en aanwijzingen zag voor het parkeren voor het AC/DC concert.
    Ben heel benieud hoe jij er strak in het pak uitziet, ken je alleen maar met spijkerbroek;)
    Maar goed, jij hebt al met al vast een heel lekkere dag gehad, eerst een ego-boost met je uitleg aan niet-zo-slimme-heren en toen ook nog een concert!
    Weet je het “concert” nog op school met een hardrocker die ik moest zoenen voor een weddenschap?

    Reactie door Wieke | juni 25, 2009

  5. Prachtig! Wat is jouw vakgebied?

    Reactie door Door | juni 25, 2009

  6. @Wieke: er staat me vaag iets van bij, vertel nog ff verder? en, hoe was het concert, Repel?

    Reactie door Corine | juni 25, 2009

  7. De Repel is alchemist 🙂
    Het concert was helemaal top. Mijn oren suizen er nog heerlijk van na. Angus Young moge dan 54 zijn, hij is nog steeds een volkomen malloot!

    Reactie door repel | juni 25, 2009

  8. Ik vind AD/DC op z’n zachtst gezegd niet leuk, ik hoop dat ik je daarmee niet al te veel shockeer ;-).

    Reactie door Carla | juni 25, 2009

  9. Ik zie het helemaal voor me en had graag de blikken van de heren willen zien 😀

    Reactie door Barbara | juni 25, 2009

  10. Topopmerking die vergeten jou niet meer…

    Reactie door ilse | juni 25, 2009

  11. hahahahah geweldig en ik heb begrepen dat AC/DC geweldig was.
    Sprak gisteren mensen in Groningen die er ook geweest waren.

    Reactie door Leidse Glibber | juni 25, 2009

  12. 🙂

    (in je blog staat trouwens AC/CD ipv AC/DC)

    Reactie door Toetje | juni 27, 2009

  13. Ha ha, Toet, best wel grappig dat jij de eerste bent die het noemt…

    Reactie door repel | juni 27, 2009


Geef een reactie

