Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Familiedrama

Mensen, als jullie morgen in de krant lezen dat er weer een familiedrama heeft plaatsgevonden, dan was ik het. Ik ben de moeder die haar kinderen rücksichtslos achter het behang heeft geplakt. 

Als ze leren praten kan je niet wachten tot ze het woordje ‘mama’ zeggen. Maar bij onze koters was dat woordje nou net dát ene woordje dat ze steevast níet als eerste tweede, derde, vierde, vijfde, zesde zeiden. In tegenstelling tot papa en bal, en zo. Bij Jongste hoorde zelfs ‘feyenoord’  tot zijn dagelijkse vocabulaire voordat ‘mama’ eruit kwam. De krengen. Alsof ze het weten.

Maar dan worden ze ouder en met de leeftijd neemt ook het gebruik van het woordje ‘mama’ toe. En dan wordt het al iets minder aangenaam dat woordje te horen uit die mondjes. En er komt een punt dat de mama-dichtheid zo hoog is dat ik het niet meer kan horen.

Mag mama alsjeblieft tien seconden doorkomen zonder het woordje mama te horen? Al dan niet in de gebiedende wijs?

juni 22, 2009 - Posted by | De Daltons, Repel | ,

8 reacties »

  1. It could happen to all of us!
    Wij hebben geen behang, maar ik stop ze in de gang. Er zijn dagen dat je nog geen 10 minuten hebt voor een rustige kop koffie. Op je werk wel gelukkig, daar kun je uitrusten;)

    Reactie door Wieke | juni 22, 2009

  2. Ik ben nog niet in die fase.
    Maar…
    Let op.
    Hij komt eraan.
    Want vandaag volgde mevrouw mij voor het eerst naar de wc. En dat is denk ik het begin. Van het einde.

    Reactie door Cisca | juni 23, 2009

  3. Pfff vertel mij wat, en als je niet reageert dan blijft de plaat hangen..mama….mama….mama….maaaaaaammaaaaaaaaaaaaaaaaaaa….nou ja ik stop hier you get the picture , gek word je ervan.
    Ik heb zelfs op de wc of in bad geen rust.
    Ik ben voor internaten!!! 😉 (grapje??)

    Reactie door ilse | juni 23, 2009

  4. Ha ha heel herkenbaar, om gek van te worden!

    Reactie door Carla | juni 23, 2009

  5. nou ja zeg, dat heb ik hier nou nooit

    NOT!!

    ik ben altijd blij als het 19.30 uur is… BEDTIJD!!

    Reactie door ilse | juni 23, 2009

  6. Hou op en schei uit! Same here…

    Reactie door Door | juni 23, 2009

  7. Meer dan herkenbaar. Soms helpt het om de rollen om te draaien.

    *zet een zeurstemmetje op*

    kind, kihind, KIHIHIHIHIND, ah toe nou, laat mama nou met rust, pleeeeeeease, ahhhh alsjeblieft, toenou kind mag heèeèèèt aaaah toe nou, ik ben toch liehief

    *zet zeurstemmetje weer af*

    Kelder, kruipruimte en zolder is ook effectief, helemaal als je de boel isoleerd met eierdoosjes 😛

    Reactie door Barbara | juni 25, 2009

  8. Repeat untill …..
    Ik gaf altijd meteen een reactie:
    – mama
    – Bas
    – mama
    – Bas
    – mamaaaahhh
    – Bahaaas

    Ben toch zeker niet doof!

    Reactie door Joos | juni 27, 2009


Geef een reactie

