Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Dom, dom, oliedom

Oh wat ben ik dom. Oliedom. Oerstom. Een stommeling. Een knurft.

 Er was een feestje bij de brandweer. Een BBQ omdat de commandant weg ging. Opa en oma zouden op onze kinderen passen en wij zouden samen naar het feestje gaan. Heerlijk een avondje weg en een gezellige BBQ zonder knoeiende kinderen die alle aandacht opeisen. De collega die niet ging verklaarde ons voor gek. Maar dan ga je toch ergens uit eten? Dan ga je toch niet naar die BBQ? Maar wij waren gek overtuigd van ons gelijk en zeiden dat het hartstikke leuk was. Ook op het feestje vond men ook dat we dan beter ‘echt’ weg hadden kunnen gaan. Wij haalden lachend onze schouders op.

Het vlees was nog niet eens gaar en de eerste speech was nog niet eens gemaakt toen de piepers gingen: grote brand in Buurdorp. En toen de andere post er ook uit moest voor een uitruk was het feest compleet: al het dienstdoende personeel was weg. Dat betekent dat het vrije personeel moest worden opgeroepen om de posten te bemannen voor het geval er nog iets kwam. Maar al het vrije personeel zat op de BBQ aan het bier. Dus er werd snel een rondje gemaakt: hoeveel heb jij op?

Had ik nu maar 6 bier in hem gegoten direct bij aankomst, maar dat had ik niet. En had ik nu maar niet geroepen maar jij hebt toch niet zoveel op, maar dat had ik wel. Dus Manlief ging over op de cola en hij moest blijven. Om half negen ben ik maar naar huis gegaan. Alleen. Ik had er de pee in. Geen idee hoelang hij nog moest blijven. Ik weer met mijn grote mond: maar jij hebt toch niet zoveel op? Ons feestje was in het bluswater gevallen. De enige schrale troost is dat we er overuren voor betaald krijgen.

Gelukkig kwam Manlief niet al te lang daarna ook naar huis dus ging ik niet alleen naar bed. En we gaan over twee weken in de herkansing. En dan gaan de piepers en alle telefoons uit!

juni 21, 2009 - Posted by | Manlief, Repel | ,

11 reacties »

  1. Ja dat is weer balen natuurlijk maar goed daar leer je dus van en over 2 weken ga je dan dubbel genieten.

    Reactie door ilse | juni 21, 2009

  2. Heb je toch weer een goede daad gedaan!

    Reactie door Wieke | juni 21, 2009

  3. Haha, ik zou ook meteen zo reageren. Wel jammer van de avond. Maar bedenk dat je er mensen een plezier mee hebt gedaan!

    Reactie door Door | juni 21, 2009

  4. Goed voor je Karma Repel! 🙂

    Reactie door Toetje | juni 21, 2009

  5. Tja, risico van het vak zullen we maar zeggen. Jij met je eerlijke gedrag, dat doe je goed, wie weet wat er was gebeurd als manlief wel volgegoten was met 6 bier en achterwacht zou hebben 😉

    Jammer van jullie avond maar de volgende keer bind je eerst alle pyromanen van Repeldorp vast, zet je de sprenkels vast aan en de overige brandmelders, die saboteer je om vervolgens van een hardstikke leuke avond te gaan genieten, het was veel jammerder zijn geweest als jullie in een sjiek de friek restaurant hadden gezeten en halverwege het apperitief al om de rekening hadden moeten vragen.

    Reactie door Barbara | juni 21, 2009

  6. Oh je, zeg wat een ongelukkig toeval dit. Succes met de herkansing.

    Reactie door Toaske | juni 21, 2009

  7. Ach dat is inderdaad echt erg en ik zie het voor me dat je spontaan zegt jij hebt toch bijna niets op hahahah.
    Nou ja succes met de herkansing over twee weken.

    Reactie door Leidse Glibber | juni 21, 2009

  8. ja maar het was wel een gezelige avond even bij kletsen en brw mannen ken toch niet veel vrije tijd 😉 die van mij niet ieder geval nu wel even maar noormaal nooit haha

    groetjes en hij is leuk je blog

    Reactie door roxy | juni 22, 2009

  9. Maar waarom ben je zelf dan zo vroeg naar huis gegaan? Is het minder gezellig als manlief niet aan het bier gaat?

    Reactie door Carla | juni 22, 2009

  10. Het zou maar tot 9 uur duren en het was totaal niet duidelijk of en zo ja hoe laat Manlief nar huis kon komen! Daar had ik zo de pee over in.

    Reactie door repel | juni 22, 2009

  11. he getsie, dat is ook niet gezellig
    maar ja, net zoals ik het vaak hoor, je moet wat over hebben voor een man in uniform

    Reactie door ilse | juni 23, 2009


Geef een reactie

