Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Joepie: we kunnen weer buiten eten! (Update)

De Repel is blij! We kunnen weer buiten eten. We hebben een supergeweldige, heerlijke tuintafel en ik eet graag buiten. Manlief niet: die zit op zich graag buiten, maar niet om te eten. Ik moet hem soms letterlijk naar buiten schoppen als het eten klaar is, en dan nog gaat hij vaak onder formeel protest. Al is het dertig graden buiten en binnen stikbenauwd, hij dekt gerust binnen de tafel.
Nu ben ik degene die het altijd warm heeft. Hij is de salamander (leg hem op een steen en hij warmt vanzelf op). Hij vindt 20 graden dus véél te koud om buiten te eten. Stiekem verdenk ik hem er trouwens ook van het soms teveel gedoe te vinden, dat hele buiten-eten-gebeuren.

Het is trouwens ook heel goed voor het milieu, dat wij buiten eten. Mussen zijn een zeldzaam ras geworden en schijnen zelfs met uitsterven bedreigd te worden. Maar niet in de tuin van de familie Repel: wij hebben vorig jaar, door het hele zomerseizoen buiten te eten, single handedly de volledige mussenpopulatie van Repeldorp weer op peil gebracht. Er lag namelijk altijd genoeg te eten onder en rond de tuintafel.

En dit seizoen eten we dus ook weer buiten. Zonder dat ze het in de gaten had maakte Manlief, in plaats van de kippenpoten uit de oven te halen, een foto van Repel en haar kont toen Overbuurmeisje bij ons at. Ontaarde moeder als ik ben, had ik net de hand van Middelste verbrand bij het opscheppen van de sperziebonen.

Update: Overigens….het was niet in me opgekomen iets te zeggen over de oranje briefjes, tot Toaske me vroeg of we een tafelzetting hadden. En dat was precies wat we hadden. In overleg met Oudste en Overbuurmeisje hebben we dat van te voren gemaakt omdat iedereen naast iedereen wilde zitten. Het was een beetje een gepuzzel, maar met het compromis nieuwe idee “tegenover is leuker wat dan kan je elkaar aankijken” zijn we eruit gekomen. En iedereen was tevree…zelfs Repel en haar kont.


juni 19, 2009 - Posted by | Party of Five | ,

14 reacties »

  1. heerlijk, buiten eten
    geen rotzooi wat je weer op moet ruimen, dat wordt voor je gedaan, ideaal toch
    leuke foto! (wel jammer van het verbrande handje)
    maar eh.. ik zie 2 vreemden aan tafel??

    Reactie door ilse | juni 19, 2009

  2. Ik vind dat je er goed uitziet zo van de achterkant hoor…
    O, sorry.
    Ik vind buiten eten ook altijd heel leuk. Dat wilde ik zeggen 😉

    Reactie door Cisca | juni 19, 2009

  3. Yep Ise, die andere ‘vreemde’ is mijn moeder, a.k.a. Oma Opel

    Reactie door repel | juni 19, 2009

  4. Leuke tuintafel! Praktisch ook als iedereen er omheen kan. Wanneer hebben jullie buiten gegeten? Wij eten ook buiten zodra het kan, maar de afgelopen dagen vond ik het ook te koud en te winderig. We waaien hier “op e romte” zowat uit ons hempie.
    Getsie, spercieboontjes! Eten jouw kinderen dat? De mijne niet hoor, ze zijn er genetisch mee belast dat ze dat niet lusten, kunnen ze ook niets aan doen. Komt goed uit, vragen ze er ook nooit om, hoef ik het niet te maken.

    Wat heb je met je site gedaan? volgens mij staat er wel dezelfde info, maar toch even anders.

    Reactie door Wieke | juni 19, 2009

  5. @Wieke: Ik ben Crea Bea geweest. Ik heb een andere lay-out gekozen. En daarbij heb ik me vreselijk verdiept in HTML en CSS en heb ‘m ‘gefine-tuned’. Je kan hier bij wordpress een lay-out kiezen en die kan je (als je kan prgrammeren) aanpassen. Wees dus niet verbaasd als je kleine veranderingen ziet blijven komen!

    Repel is niet meer grijs en zwart. Repel is wat vrolijker geworden.

    Reactie door repel | juni 19, 2009

  6. Onze tuintafel staat een beetje te ver van het huis af, dus echt heel vaak buiten eten doen we niet. Ik zou wel een keer een foto van Repels voorkant willen trouwens. Kan dat ook?
    Volgens mij is er trouwens sprake van een heuse tafelschikking of lijkt dat maar zo?
    Je nieuwe layout krijg ik niet helemaal goed op het scherm. De foto is veel groter en gaat over de middelste kolom heen en stemmen lukt daardoor ook niet.

    Reactie door Toaske | juni 19, 2009

  7. @Toaske: wat geweldig dat je dat ziet! We hadden in samenwerking met Oudse en Overbuurmeisje idd een tafelschikking gemaakt!

    Ik denk trouwens dat de lay-out gemaat is voor breedbeeld….dat moet het probleem zijn…

    Reactie door repel | juni 19, 2009

  8. Wauw ik wil ook zo’n eettafel buiten 🙂

    Ow, breedbeeld, hmmm chips dan want ik zie alles door elkaar maar ik vind de kleuren wel mooi, heel anders maar zeker niet slecht 😀

    Reactie door Barbara | juni 19, 2009

  9. Dat van die tafelschikking zie ik omdat mijn meiden daar ook altijd zo mee bezig kunnen zijn. Gaan ze restaurantje spelen en daar hoort natuurlijk ook een tafelschikiking en een menukaart bij.
    Mijn e-mailadres staat bij de reactie ingevuld, dus zie zou je moeten kunnen lezen. Is het zo geheim zoals jij er uit ziet dan? Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet vaak met een foto op mijn blog sta, maar ik sta er wel af en toe op!

    Reactie door Toaske | juni 19, 2009

  10. Schat, je heb een mooie kont.
    Groeten vanaf Zuid xxx

    Reactie door manlief | juni 19, 2009

  11. Niks mis met die kont van jou hoor ….
    Heerlijk vind ik het buiten eten en dan het liefst de BBQ aan..
    Mooie nieuwe look hiero.
    Oh zie ik net de reactie van je mannetje, wat een schatje, een stoer schatje…houden zou ik zeggen.

    Reactie door ilse | juni 19, 2009

  12. Mooi die nieuwe lay-out. Lekker zo buiten eten, het is hier vaak óf te koud óf te warm om buiten te eten. Of het is lekker warm en het waait te hard. Ik vroeg me al af wie de volwassen krullenbol was ;-). Gezellig hè zo’n mee-eter.

    Reactie door Carla | juni 20, 2009

  13. Heerlijk hoor, dat buiten eten. Wij doen het ook graag, hoewel we dus geen tafel hebben. Hier zitten de(klein) kinderen met bord op schoot op de rand van de tramp.
    Ook heel gezellig trouwens.

    En je kont, die is echt niet dik hoor!! Al zou het wel zo zijn, dan was je in de mode want sinds JL is het nogal modieus om met een uitstekend achterkantje rond te lopen.

    Fijn weekend en liefs, Marleen xxx

    Reactie door Marleen | juni 20, 2009

  14. Op zich ben ik ook best tevreden met mijn kont, en vind ik ‘m niet dik, maar om er dan zo pontificaal mee op de foto te staan is weer een beetje teveel van het goede!

    Reactie door repel | juni 20, 2009


Geef een reactie

