Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

De memmenpletter revisited

Hier bij wordpress heb ik een ingebakken bezoekers-bijhouder-ding. Hij houdt voor me bij wie er komt, hoeveel mensen er komen kijken en daar maakt hij dan ook hele mooie grafiekjes en staatjes van. Bere-interessant. Op het moment dat ik log over de buurman en de tattoo op mijn billen zie ik een week lang mijn bezoekersaantallen pieken. Als ik een heel spitsvondig logje maak over mijn bloedjes van kinderen dropt het aantal bezoekers tot een minimum. De Repel is desondanks eigenwijs en blijft bloggen over haar kinderen en niet over de buurman of haar billen.

Ik bezoek mijn eigen logjes ook regelmatig, al was het maar om de reacties te lezen, maar mijn bezoekers-bijhouder-ding is onverbiddelijk: mijn bezoekjes aan mijn eigen site worden niet meegeteld in de statistieken. Dat zou namelijk niet eerlijk wezen. Hmpf, dat was bij puntpuntnl wel anders!

Desondanks heb ik een logje dat al 358 keer is bezocht. (En dat is dan zonder mijn eigen 600 bezoekjes mee te tellen he!) Dat logje heet de memmenpletter; de mammografie. Het is eigenlijk een heel serieuze log over borstkanker, maar met het woord memmenpletter lijkt het minder serieus te zijn dan het werkelijk is.

Omdat controle op borstkanker voor mij een bijna vanzelfsprekelijk aspect van mijn leven (is) gaat worden, maar voor een heleboel andere vrouwen onterecht helemaal niet,  besteed ik er maar weer eens aandacht aan. En met een woord als memmenpletter zou het zomaar kunnen dat mijn log door meer vrouwen wordt bezocht dan met een andere bravere titel. Dus dan maar weer eens praten over mijn tieten in plaats van over mijn bloedjes van kinderen voor het goede doel.

Vandaag las ik dat Sylvie van der Vaart borstkanker heeft. Ze zal zelfs chemo moeten ondergaan. Ze is 31. Ik ben al een heleboel jaren geen 31 meer. 31 is jong.

Voorheen was Sylvie voor mij alleen maar een veel te magere hupel-trut-irritante-voetbal-vrouw. Vandaag is Sylvie een vrouw die de nachtmerrie van iedere vrouw leeft. Ze leeft mijn nachtmerrie: borstkanker krijgen. Borstkanker krijgen als je jong bent, (of in mijn geval niet heel jong maar wel) als je nog kleine kinderen hebt. Dan nog….ik ben al klaar, wij hebben besloten dat ons gezin compleet is. Van Sylvie weet ik niks, maar ze heeft ‘nog maar’ 1 kindje. Van chemo kan je onvruchtbaar worden. Maar goed, speculatie. Ze heeft hoe dan ook een klein kindje waar ze voor moet zorgen terwijl ze wellicht binnenkort kotsend boven de pot gaat hangen van de chemo terwijl haar haren uitvallen. Dat is haar realiteit.

Onze realiteit: een kans van 1 op 9 (en voor sommigen onder ons hoger, of veel hoger).

Mensen:

pinkribbon

juni 16, 2009 - Posted by | Repel | ,

9 reacties »

  1. Dat is een stevig begin van de dag, zo vroeg al zoiets lezen. Ik heb nog geeneens koffie gehad..
    Maar je hebt gelijk, het is wel iets waar je op moet letten.
    Maar struisvogelpolitiek is zoveel makkelijker al kan ik me dat eigenlijk niet veroorloven. Bedankt dat je me weer eens met mijn neus op de feiten drukt.

    Reactie door Wieke | juni 17, 2009

  2. Raar he ik vond die Sylvie ook maar een huppeltrutje maar nu vind ik het ineens heel erg voor haar en idd je moet er niet aan denken het is een nachtmerrie. Ik moet dan vaak aan Guusje Nederhorst denken die zo vroeg jong en met net een baby stierf dat heeft zo’n ongelooflijke indruk op me gemaakt ben er weken door van slag geweest.
    Gelukkig was Sylvie er op tijd bij en genezen steeds meer vrouwen van borstkanker.
    En ik ben altijd heel alert moet ik zeggen , ik controleer mezelf regelmatig en elke 5 jaar laat ik een mammografie doen. Helaas ik dat niet de enige kanker waar je alert op moet zijn…..

    Reactie door ilse | juni 17, 2009

  3. Verschrikkelijke ziekte inderdaad. Ga nu je memmenpletterlogje even lezen.

    Reactie door Toaske | juni 17, 2009

  4. Ik heb op dit moment twee mensen in mijn omgeving met de diagnose borstkanker.
    En mijn moeder blijft het maar uitstellen…. pisnijdig wordt ik ervan. Mooi geschreven!

    Reactie door Kuikentje | juni 17, 2009

  5. Repel, ik heb altijd tranen als het hierover gaat. Ik heb er iets teveel van meegemaakt.
    Mijn vriendin is nog herstellende van borstkanker, maar ik heb er ook twee verloren. Of het nu Sylvia is of ‘Mien uit Assen’, het is verschrikkelijk en zou niet mogen gebeuren.
    Jij sterkte met het leven met dit gegeven!

    Reactie door Door | juni 18, 2009

  6. Sylvie van der Vaart? Dat meen je niet?? Jeetje…. ik krijg spontaan allerlei visioenen van Guusje Nederhorst… een collega van mij… (oud collega dus eigenlijk…😦 )… Getver, hier ben ik dus even stil van….
    Ik denk er inderdaad ook wel eens aan… en blijf trouw controleren, iedere maand weer. Stel je toch voor dat jij de volgende bent… Brrrr

    Reactie door Wondelgijn | juni 18, 2009

  7. ik vond silvie ook altijd zo’n huppeltrutje die toevallig een leuk koppie had en daarmee een leuke voetballer aan de haak had geslagen
    maar nu..
    zulk nieuws gun je niemand

    Reactie door ilse | juni 19, 2009

  8. Tja, Silvie, kan niet zeggen dat ik haar nou bewonder maar dit is echt slecht nieuws, dat gun je niemand.

    Goed hoor dat je de memmenpletter nog een keer onder de aandacht brengt. Niet dat ik er momenteel wat aan heb, die van mij gaan vrees ik ernstig voor melkoverlast zorgen in zo’n apparaat dus nèh niet doen. Ik hou ze gewoon zo in de gaten die aanhangsels.

    Reactie door Barbara | juni 19, 2009

  9. Ik ga je memmenpletter log nog even lezen en ja het is belachelijk dat sommige (sexuele) zoektermen zo hoog scoren.
    Maar ik houd het ook maar op gewoon gezellige Leidse dingen is veel leuker.
    Over aantal keren bekenen ik schrok van de week over de log van de peurbakken van vorig jaar, wilde even een doorlink maken dus zocht hem op bleek hij in de loop van het jaar ruim 1500 keer bekeken te zijn.

    Reactie door Leidse Glibber | juni 19, 2009


Geef een reactie

