Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Dag drie…hierna nog zes te gaan

Er wordt veel televisie gekeken in huize Repel. Ik red me prima, maar druk is het wel. Ik wil nog wel eens roepen tegen Manlief dat ik altijd al het denk- en planwerk moet doen, maar dat is natuurlijk eigenlijk helemaal niet waar. En dat blijkt nu maar weer eens nu ik negen dagen lang alleen ben.

Boodschappen, vuilcontainer een dag eerder aan de weg zetten vanwege hemelvaart, administratie, brengen naar sport hier, halen van sport daar, schoolreisje betalen, inschrijfformulier avondvierdaagse invullen en inleveren, kattenbakken scheppen, APK afspraak maken, kattenvoer kopen, telefoontje zus, niet vergeten zo, stofzuigen, wassen draaien, ik schijn ook nog te werken, opvang regelen tijdens werk, niet vergeten vaatwasser aan te zetten, ….

En vanmorgen was het zo goed als letterlijk dauwtrappen op Hemelvaartsdag. We zaten om kwart over zes beneden. Jongste had genoeg geslapen. Het is dat we geen echt gras hebben met dauw erop, maar van de limo-spetters op het laminaat werden mijn voeten net zo nat. De nachten zijn draconisch en ik kan niet even zeggen: “schat, neem jij ‘m even.”

Kortom: er wordt meer televisie gekeken in huize Repel dan normaal. (En daar zijn we normaal al niet zuinig mee.) En Middelste zit veel achter Youtube filmpjes van Thomas de Trein te kijken. Wel heb ik de jongens beloofd dat we elke dag dat papa er niet is iets leuks gaan doen. Wat dat “iets” is kan variëren van MacDonalds eten tot bioscoop. Van laat naar bed en bij elkaar logeren tot het bos en bowlen.

Manlief werkt ondertussen ook heel hard, maar dan aan de andere kant van de wereld in de verzengende hitte. We missen elkaar en de Daltons missen hun papa en hij de Daltons. Het lukt ons nog altijd wel elkaar elke dag te bellen, zoals we al bijna tien jaar doen. Gaat het daar goed, ja? Ja, hier ook hoor schat. Doe voorzichtig he.

Ik ga de juf van Oudste zeggen dat Oudste een ochtendje gaat spijbelen, dan kunnen we de avond van te voren samen papa ophalen van het vliegveld aan de andere kant van het land.  Maar dat weet Oudste nog niet. En het is pas volgende week. Na vandaag nog zes dagen te gaan.

mei 21, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Party of Five | ,

6 reacties »

  1. Het valt niet mee, maar je bent al op een derde.

    Reactie door Carla | mei 21, 2009

  2. Fijn dat het in elk geval lukt om dagelijks te bellen. Leuk dat de Oudste mee mag papa ophalen.

    Enne dat consternatiebureau krijgt nog wel wat te horen van mij. Is niet de eerste keer dat ze me in de kou laten staan en zit er ernstig over te denken om de volgende afspraak pas te plannen tegen prikjestijd…….. Over 4 maanden dus pas ofzo stelletjes $@#^^ Maar het doet erg pijn hoewel de ergste pijn over z’n hoogtepunt heen is. de zalf en ab doet z’n werk, kim drinkt weer wat rustiger en tijdens de eerste voeding konden mijn tenen in de relaxstand blijven ipv in de verkrampmodus.

    Reactie door Barbara | mei 21, 2009

  3. Ik mag duidelijk niet mopperen met ‘slechts’ drie dagen weg en ‘maar’ twee kinderen…. Bloody hell: het klinkt allemaal heul vermoeiend! Alleen werkt manlief niet, maar scheurt-ie op de motor door Duitsland. Hij wel….

    Reactie door Corine | mei 21, 2009

  4. Dan is het opeens druk he zo in je eentje.
    Maar rustig verder gaan met aftellen nog maar 6 daagjes, succes.

    Reactie door Leidse Glibber | mei 21, 2009

  5. af en toe is dit ook nodig
    zo besef je weer dat je elkaar écht nodig hebt en mist
    volgende week zijn wij weer een week zonder elkaar

    Reactie door ilse | mei 22, 2009

  6. Ik kan het me helemaal voorstellen!! Ik begin al aardig te flippen als ik er 1 dag alleen voor sta. Over de nachten zal ik het helemaal niet hebben, want slapen doe ik niet als mijn sterke vent er niet is, zo in the middle of nowhere.

    Mag jij straks een weekendje naar een beautyfarm ofzo om bij te komen?

    Reactie door Wieke | mei 24, 2009


Geef een reactie

