Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Daar ga je dan, grote jongen van me

En alsof het niets is zijn er weer (bijna) vier jaren voorbij gevlogen en staat er weer een mannetje van ons met zijn rugzakje klaar om naar school te gan.

Daar ga je dan vent…waar zijn vier jaar gebleven? Alsof het gisteren was…

denk er even het liedje van Barbara Streisand bij, je weet wel
…”Memories, like the corners of my mind”….

De camera was er ook klaar voor want de batterij was de avond tevoren opgeladen, speciaal voor de gelegenheid…

…dat we waren vergeten de volgeladen acuu ’s morgens terug te stoppen in de camera was erg sneu, want nu stond Manlief met een camera zonder batterijen op de eerste schooldag van Middelste.

mei 18, 2009 - Posted by | De Daltons

11 reacties »

  1. Wat gaat de tijd dan snel he besef je je opeens.
    Zonde van de batterijen.

    Reactie door Leidse Glibber | mei 18, 2009

  2. onde hoor! Maar gaat Middelste nu dan al wennen? Duurt toch nog 2 maandjes?

    Reactie door Corine | mei 18, 2009

  3. Weer een mijlpaal, weer een moment van reflectie….
    Het gaat zo verschrikkelijk hard!!

    Ik zag eerst alleen de bovenste foto en dacht al dat je er nog eentje bij had gekregen (terwijl ik best weet dat dat niet jullie plan is).
    Krijg meteen weer last van rammelende eierstokken, vind het zó leuk zo’n heel kleintje…

    Reactie door Wieke | mei 19, 2009

  4. Wat gaat dat snel inderdaad, en jammer dat het niet vastgelegd heeft kunnen zijn op de film. Maar je foto’s zijn ook erg leuk.

    Pas heb ik de film ‘Mama-mia’ gekeken, en daar kwam een liedje in voor van Abba dat ik niet kende (verbaasde me zeer): ‘Slipping through my fingers’, over de kindertijd die zo snel voorbij gaat. Moeders ziet haar dochter nog zo naar school gaan met haar rugzakje op, en voor je het weet is ze volwassen en hebben ze al die leuke dingen nooit gedaan die ze van plan was. Heel mooi nummer en dit doet me daar aan denken.

    Ik herinner me ook nog goed de eerste schooldag van onze oudste. Ik moest die dag werken en kon hem niet wegbrengen, dat werd aan oma over gelaten. Er zijn daar 2 scholen naast elkaar en ja, je raad het al, ze bracht hem naar de verkeerde. Gelukkig had haar kleinzoon wel door dat het niet de school was waar hij was wezen wennen.

    Reactie door Carla | mei 19, 2009

  5. mijlpaal!!
    ook zonder foto’s is het een belangrijke dag

    Reactie door ilse | mei 19, 2009

  6. Ach gossie, die eerst foto… smelt…
    Veel plezier op de grote school!

    Reactie door Door | mei 19, 2009

  7. Goh, ik maak overal foto’s van, maar van de eerste schooldag, daar denk ik dan weer niet aan!
    Mooie foto’s zo op een rij!

    Reactie door Toaske | mei 19, 2009

  8. Ohh dat is wel jammer dat die eerste foto niet gemaakt is. Maar wat een droppie is het. Ze lijken alle 3 wel veel op elkaar of lijkt dat alleen zo op foto’s voor een buitenstaander?

    Reactie door Barbara | mei 19, 2009

  9. ja, zonde hoor…..van de batterijen.
    Maar hoe vond deze grote jongen ‘de grote school?’

    Reactie door marieke | mei 19, 2009

  10. Ik kan me tegenwoordig zo goed voorstellen dat de tijd voor bij vliegt…

    Reactie door Cisca | mei 20, 2009

  11. Hij vond het schitterend, op school. Met name dat er een jongens-wc was vond hij prachtig. Haha!

    Reactie door Repel | mei 20, 2009


Geef een reactie

