Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Leaving on a jet plane

Over een paar dagen vertrekt Manlief naar Dubai voor negen dagen. Ik heb daar een heleboel uiteenlopende emoties bij, maar je kan sowieso stellen dat ik not amused ben dat onze trouwdag tijdens die trip valt. Ik heb wat met data; ik ben een nostalgisch mens. Maar ik geef toe dat acht jaar op zich geen bijzonder getal is. Ik heb in mijn agenda de dag al gemarkeerd deze zomer dat we 500 weken samen zijn. Dat zijn pas jubilea!

Maar goed.

Gisteravond hadden we een bruiloft. Zij hebben dus een mei-bruiloft, net als wij. Maar wij hadden beter weer, wij hadden een leukere bruidegom en onze bruid had een véél mooiere jurk. Zij hebben ook de schoonmoeder from hell, Manlief en ik hadden allebei allerlei gevoelens van plaatsvervangende schaamte. Ze hadden wel de über-coole Big Band, die hadden wij dan weer niet.

We hebben erg veel lol gehad met die zotte collega’s van Manlief. Brandweerhumor blijft iets aparts. Elke collega die binnenkwam liep linea recta op mij af en feliciteerde me uitgebreid “nu alvast” met mijn huwelijksdag, want ja, Manlief was er niet op de dag zelf. En De Jongste Collega stond tevreden met een duivels glimlachje achter zijn biertje.
(Het klinkt op zich niet heel grappig, maar wel als je bedenkt dat die grote stoere botte brandweermannen veel minder niks hebben met trouwdata en de gevoeligheden die vrouwen daarmee hebben.)
Manlief genoot: hij kan het enorm waarderen als ik in het ootje wordt genomen. Op een goed moment zette de band een ballad in en een redelijk beschonken collega memoreerde dat hij daar nog op zijn huwelijk op had gedanst. Ineens betrok zijn gezicht en hij pakte geschrokken zijn telefoon om de datum van vandaag te controleren. Ook een mei-bruiloft hadden ze gehad. Maar de 21e was nog niet geweest dus hij was het nog net niet echt vergeten. Wij kennen zijn vrouw een beetje: hij zou zeker mot hebben gehad als de datum al gepasseerd zou zijn. Oh, wat hebben we een lol gehad.

Manlief slaapt nog even zijn roes uit. Ik was de Bob en vanmorgen dus iets beter in staat om vroeg mijn bed uit te komen. Ik zit hier alleen met de Daltons. Nog maar een paar nachtjes en dan issie weg. Dan zit ik negen dagen alleen met de Daltons. Als ik in God zou geloven zou ik nu héél hard aan het bidden zijn voor een héél lang lontje dat het negen dagen vol kan houden.

mei 16, 2009 - Posted by | Party of Five | , ,

9 reacties »

  1. Ik duim heel hard met je mee! ik ben volgend weekend drie dagen alleen en ook daar zie ik niet bepaald naar uit. Maar négen? zal ik maar tot die god bidden dan? 😉

    Reactie door Corine | mei 16, 2009

  2. Heel veel sterkte dan maar de komende tijd!
    Ehh, extra dagje opvang afnemen? Het kost een paar stuivers, maar dan heb je wel wat rust.
    Ik doe het nogal eens…

    Hoe is het voetbaltournooi afgelopen van oudste?

    Reactie door Wieke | mei 16, 2009

  3. Ik ben niets jaloers hoor. Succes te komende dagen! En wedden dat er een prachtig Dubais cadeau mee naar huis komt?

    Reactie door Toaske | mei 16, 2009

  4. Oh dat zou ik ook niet leuk vinden hoor 8 dagen alleen met de kids. Kan hij de kids niet meenemen 😉
    Nou in Dubai is heel wat te shoppen dus ik zou mijn wensenlijstje even maken zolang manlief nog zijn roes uitslaapt want je kan natuurlijk niet zomaar vrouw en kids achterlaten 8 dagen lang daar moet wel iets tegenover staan natuurlijk…
    ps. ja hoor je mag hem jatten ik had hem immers ook gejat haha.

    Reactie door ilse | mei 17, 2009

  5. Slik, 9 dagen. Pieuwww ik ga je helpen hopen dat de daltons 9 dagen lang een engelengedrag vertonen, dat die dat 9 dagen snel voorbij gaan, dat manlief weer veilig op hollandse bodem zal landen en dat ie een verschrikkelijk goed cadeau voor je meeneemt ter compensatie van het niet samenzijn op je trouwdag.

    PS, ik ben ook niet jaloers, volgens mij is het er snik-bloedje-heet in die zandbak

    Reactie door Barbara | mei 17, 2009

  6. O ja, the single parent days. Altijd leuk.
    Maar ik sluit me aan, in Dubai kan goed geshopt worden. Heb je al wat hints laten vallen?

    Reactie door Cisca | mei 17, 2009

  7. Manlief weet: ik denk in karaten…

    Reactie door Repel | mei 17, 2009

  8. haha mannen en data
    hier ook een mei-bruiloft-in-het-verschiet
    ik vermoed dat ik jaren later ook de datum moet gaan helpen herinneren bij dan-manlief

    ps. er zijn nog 2 voetbalclubs hier, dus mocht het nodig zijn dan kan hij daarheen
    maar persoonlijk kies ik gewoon volgend jaar voor een ander F-team, ze hebben er 9 dus dat moet lukken

    Reactie door ilse | mei 18, 2009

  9. jeetje,..wat moet ie dan daaar doen?
    gaaaaaf voor hem , zeg!!!
    (waren dat trouwens collega’s van hem die dat ongeluk hadden gehad?)

    minder voor jou, negen dagen het alleen draaiende te moeten houden!!!
    succccccces!!!

    Reactie door marieke | mei 19, 2009


Geef een reactie

