Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

En wéér gaat ze overstag…

Het Beruchte Voetbaltoernooi was vandaag.

Uberklootzak had inderdaad een reserve geregeld, te weten het uitgelote zoontje van de man die de opstelling maakt. (Het is maar goed dat ik er niet bij was.)  Die pa was trouwens wel sportief en ieder ventje moest wisselen, fair and square.

Voordat ik de clue van vandaag verklap (ik maak er gewoon een Agatha Christie van) biecht ik eerst op dat Oudste vanaf moment nul op voetbal wilde. Manlief en ik zagen dat echter niet zitten om een aantal redenen. Twee (hoofd)zaken waren doorslaggevend: zijn faalangst en gevoel van ondergeschiktheid ten opzichte van o.a. K*tkindje (wiens familie een STEVIGE VINGER in de pap van de vereniging heeft) en zijn angst voor “stoeien”, namelijk lichaamlijk contact. Dus wij hebben hem naar judo laten gaan. Gelukkig vond hij dat ook wel “vet”.

Judo heeft hem een heleboel geleerd. Leren vallen, geen angst voor lichaamlijk contact, stoeien, tackelen…we zagen zijn zelfvertrouwen groeien. Hij is er nog goed in ook.  Hij heeft bij het laatste slip-examen de oranje slip overgeslagen en kreeg direct de groene. WOW, met hoofdletters!

Maar van ons moest hij kiezen: iedereen mag sporten, maar we zijn met 5 personen in ons gezin dus we kunnen niet allemaal 2 sporten doen. Daarvoor zijn er te weinig dagen in de week. Daarbij hebben we zwemlessen-die-niet-meetellen-met-de-sport-naar-keuze, dus tel uit je winst (verlies). We waren keihard: sorry vent, het is niet dat we het je niet gunnen, maar het is de judo of de voetbal. Hij koos, met pijn in het hart, voor judo.

En dan nu het vervolg van Het Voetbaltoernooi:

Ze staan in de finale!  Ongeslagen! Vrijdag op de verjaardag van opa klok is die finale!

Oudste vond het geweldig, dat voetballen. Volgens Manlief (die er verstand van heeft) kan ons ventje niet eens slecht ballen als enige die niet op de vereniging zit, maar hij mist de training, de waar moet ik staan en de waar moet ik naartoe spelen. Hij kent de truukjes van de straatvoetballer, maar nog niet de tactiek van het grote veld.  Zeg maar,  zei Repel, de kenner.

(Het zoontje van Uberklootzak schijnt er volgens Manlief, die toch echt eerlijker is dan ik, werkelijk geen sikkepit van te bakken. En het zit al 3 jaar op voetbal….achoss….arm ventje, eigenlijk.)

Van Uberklootzak had Manlief geen last gehad, die was volgens Manlief veel te hard bezig ook 7 te zijn, hij deed ook met de jel mee, bij elke wedstrijd…

Ik ben mijn draad al tien keer kwijtgeraakt dit logje, zoveel wil ik vertellen, maar in ieder geval, Oudste was er na vandaag zeker weten uit. Hij ging judo opgeven. Het viel hem zwaar.

Oudste ligt nu op bed. Manlief en ik hebben elkaar aangekeken. Moeders heeft promotie gehad en we hebben het toch al druk…een beetje drukker kunnen we ook nog wel aan. Judo is en blijft geweldig voor zijn ontwikkeling…

De Deal is dat ik morgen aan Oudste ga vertellen dat hij nog een jaar lang ook mag blijven judo-en. Dan kijken we verder.

Op naar vrijdagavond en de een of andere beker….dus. Bij deze heb ik mezelf geloof ik gebombardeerd tot voetbalmoeder, of zo.

mei 13, 2009 - Posted by | De Daltons | , ,

12 reacties »

  1. OMG, Repel langs de lijn. Jij liever dan ik 😉

    Maar wat goed dat ze de finale hebben gehaald 😀

    Reactie door Barbara | mei 14, 2009

  2. Geweldig voor oudste! En heel veel succes morgen!

    En gefeliciteerd met je promotie, is altijd leuk als je gewaardeerd wordt op je werk. Thuis krijg je nooit eens promotie, al werk je daar nog zo hard. Oh, misschien is voetbal-moeder worden ook wel een promotie? Hij is je vast heel dankbaar!

    Reactie door Wieke | mei 14, 2009

  3. Lekker hè. Overstag gaan? Af en toe dan hè, niet te vaak…

    Reactie door Cisca | mei 14, 2009

  4. Oh wat goed zeg dat hij gewoon een jaar lang dubbel mag! Heel goed!!! En fijn dat het toernooi zo soepel verliep! Ach, uberklootzakmeneer zal wel nooit seks hebben of zo.

    Reactie door Toaske | mei 14, 2009

  5. Hier in ons dorp hebben we het over soccermoms. De bekende geblondeerde moeders is SUV die niet kunnen rijden, en heel a-sociaal zijn. Dus de soccermom is meer een suckermom.Dit is trouwens niet door mij zelf verzonnen. Hier kwam NRC-next mee, er zijn in Nederland te veel prinsjes en prinsesjes.
    Ik bedoel er niks mee, maar die term voetbal-moeder, daar ben je toch echt te slim voor!

    Reactie door Noor | mei 14, 2009

  6. Hartstikke leuk! Lief van jullie. Ach, voetbal is gelukkig niet de duurste sport die er is.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat! Prijs jezelf gelukkig met sportieve kinderen!

    Reactie door Door | mei 14, 2009

  7. Mooier kan je niet overstag gaan.
    En heerlijk dat hij zo genoten heeft, en meestal zijn die zoontjes van uber klootzak, uber klootzakkies in de dop hahahaha

    Reactie door Leidse Glibber | mei 14, 2009

  8. Wat goed van Oudste, zeg! en word jij maar gewoon lekker een soccer-mum, nou die SUV nog….
    ben alleen wel heel erg blij dat ik niet in jouw schoenen sta. ik zal voor jullie duimen, morgen in de finale!

    Reactie door Corine | mei 14, 2009

  9. welkom in de wereld van voetbalmoeders
    het-vroeg-langs-de-lijn-staan-in-weer-en-wind is wel eens wennen maar het is ook zooooooo leuk dat je dat voor lief neemt
    hij komt toch niet bij dat ettertje in het team, hoop ik?

    Reactie door ilse | mei 15, 2009

  10. Help voetbalmoeder!!!! en succes natuurlijk!

    Reactie door Ellen | mei 15, 2009

  11. Of topic, ze liggen elke dag zo, leuk he.

    Sorry, even een plakkertje.
    Glibber is dit weekend echt alle uren bezig, maar had wel nog even tussen alles door een half uurtje tijd om mee te werken aan een filmpje wat nu op you tube staat.
    Nieuwsgierig??? Kijk maar even op mijn log.
    Vanaf zondagnacht heb ik gelukkig weer rust, prettig weekend.

    Reactie door Leidse Glibber | mei 16, 2009

  12. Ze hebben de finale niet gehaald…maar Oudste heeft fijn gespeeld, heeft goed gespeeld en heeft het naar zijn zin gehad! En wij zijn, zoals altijd verschrikkelijk trots op hem.

    Reactie door repel | mei 16, 2009


Geef een reactie

