Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Baas boven Baas

Ik heb niet veel verschillende banen gehad. Als je de vakantiebaantjes uit de school- en studietijd niet meerekent, maar het alleen hebt over het echte werk, ben ik bezig aan mijn tweede baan in mijn werkende leven. Ik ben geen baan-hopper, ik hou van vastigheid.

Ik heb wel veel bazen gehad. De doorstroomsnelheid een niveautje boven mij is blijkbaar een tikkeltje hoger. Ik heb menig baas versleten terwijl ik niet van afdeling wisselde. Ik heb dus ook menig karakter en kwaliteit als baas voorbij zien komen.

Mijn huidige baas is een hele goeie, vind ik. Hij is hyper-slim en heeft alle zaken feilloos door. Hij heeft ook haviksogen en hij ziet alles. Bijpraten is niet moeilijk bij hem, hij snapt toch alles wel. Correct en strikt als het moet,  bikkelhard en vechtend voor zijn mensen, en gevoel voor humor en een amicaal mens aan de andere kant. Hij zegt soms met een klein knikje “goeiemorgen freule” tegen me als ik binnenkom, om een paar uur later mijn teksten rücksichtlos te redigeren.

Vandaag klopte ik op zijn deur: “Heb je even tijd?”

Ik wilde de boodschap overbrengen dat Manlief en ik volgende week een intake bij de kinderpsycholoog hebben en dat Middelste dat daarna heeft. En dan volgen er een onbekend aantal sessies met Middelste. Hoe dan ook: dat gaat een x aantal van mijn verlofuren kosten de komende tijd en dat zal een wissel trekken op de capaciteit van de afdeling. En ik kan nu niet inschatten hoeveel uren dat gaat kosten: minimaal acht, maximaal Joost-Mag-Het-Weten.

We hebben vervolgens drie kwartier gesproken over Middelste, over onze beslissing hulp te zoeken, over kinderen opvoeden, over familie, over zijn privé situatie, …. Er was ALLE begrip.

Ik stond op het punt om opgelucht zijn kamer uit te gaan toen hij zei: “Maar dit ga jij natuurlijk niet boeken als verlof: een kind van 3 kan niet alleen naar de dokter dus dit is gewoon doktersbezoek voor jou.”

mei 7, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons, Repel | ,

9 reacties »

  1. Hè wat heerlijk. Soms toch fijn om te weten dat er ook gewoon nog hele aardige goede slimme mensen bestaan. Want volgens mij is jouw baas er zo eentje!

    Reactie door Cisca | mei 8, 2009

  2. heerlijke vent!
    Je voelt je (neem ik aan) toch een beetje bezwaard als je er een onbekend aantal uren niet zult zijn. Gaan jij en manlief elke keer samen mee of wordt het straks een kwestie van kind bij de psycholoog en jij/manlief in de wachtkamer?

    Reactie door Wieke | mei 8, 2009

  3. Wauw, coole baas! Wat doe je eigenlijk voor werk?

    Reactie door Toaske | mei 8, 2009

  4. super zo’n baas!!

    Reactie door ilse | mei 8, 2009

  5. @Wieke: De sessie zijn met hem alleen: dan zal een van ons in de wachtkamer zijn. (De ander moet natuurlijk nog Oudste van school halen e.d.)

    @Toaske: ik ben gewoon maar ambtenaar!

    Reactie door repel | mei 8, 2009

  6. Goed zeg! zo’n baas! handjes dichtknijpen en duimen dat-ie nog ff blijft.

    Reactie door Corine | mei 8, 2009

  7. Kijk dat zijn bazen die weten hoe het moet, klasse reactie van hem.
    Off topic,de combinatie trompet met orgel was inderdaad heel apart en heel wat anders dan het Frans Bauer ge-orgel op de Haarlemmerstraat hahahah.
    Wat dat betreft snap ik je wel.

    Reactie door Leidse Glibber | mei 8, 2009

  8. Nou, kun je die van jou even bij die van mij langssturen. Die kan nog wel wat van dat soort vaardigheden leren 😦 Zoveel begrip heb ik nog nooit mogen ontvangen. Een aantal jaren geleden: Wat nou geen nachtdienst kunnen draaien in een rolstoel. Alleen een medische reden is goed genoeg om uit de nachtdienst gehaald te worden en jij zit alleen maar in een rolstoel (niet voor de sier overigens) om maar eens een voorbeeld te noemen.

    Nee die baas mag blijven en dan maar hopen dat jij eerder met pensioen gaat.

    Reactie door Barbara | mei 9, 2009

  9. Geef mij zo’n baas! Helemaal goed!

    Reactie door Carla | mei 10, 2009


Geef een reactie

