Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

In geen achtduizendvierhonderdtwee-enzeventig jaar

Ik kreeg ze pas laat, mijn allergieën. (Of moet ik volgens de huidige nieuwe spelling ‘allegie-en’ typen?) Hoe dan ook, ze zijn erg. Heel erg. Ik ben getest op poezen, honden en huisstofmijt en allen zijn off the scale zo erg. Konijnen en vogels en al dat soort grut zijn niet getest, maar ik heb zo mijn vermoedens.

Maar in tegenstelling tot vele lotgenoten, testte ik negatief op allerlei pollen en zaden. Mijn lijf en mijn geest zijn blijkbaar volkomen elkaars inversen want ik heb NIKS met groen spul, ik heb niet eens planten. Ik heb meer met snorharen. Life’s a bitch….ik zou volkomen gelukkig honderd kunnen worden zonder bloemen of planten in huis, maar zonder snorharen is de lol er wel een beetje vanaf, laten we eerlijk wezen!

Ik had al snel in de gaten dat ik ondanks mijn allergie de poezen wel aan kan. Ik stierf duizend astmatische doden in stoffige omgevingen zonder poezenbeesten en ik knuffel poezels bij laminaat zonder een enkele nies of astmatische puf. De huisstofmonsters doen me blijkbaar veel meer kwaad. Dus inmiddels heb ik vier poezenbeesten, ha!

Maar die twee trappen in ons huis, die stofnesten met vloerbedekking, die verzamelplek van poezenroos, huisstofmijt en stof, ik herlaal STOF, die moeten hoognodig in de revisie.

Dus de trappenboer stond aan de deur vanavond. En we moeten iets, maar in geen achtduizendvierhonderdtwee-enzeventigjaar doen we dit….we doen het zelf wel…

mei 4, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Manlief, Repel | ,

11 reacties »

  1. En van de poezen/kater moeten ze helemaal afblijven. Kijk nou eens naar de foto’s van die snoeperdepoepies, daar wordt je toch spontaan heel blij van?
    “We”, is dat echt we, of wordt dat een klus voor de superDalton?

    Reactie door o.o. | mei 4, 2009

  2. RESPECT.
    Maar ik sluit me aan bij o.o. Wie is we?

    Reactie door Cisca | mei 5, 2009

  3. is dat het bedrag? voor de trap? laat het niet waar zijn!

    Reactie door Noor | mei 5, 2009

  4. Yep, dat is het bedrag. Nou ja, voor twee trappen dan he. Maar dan nog. Dan zit ik liever 2 maanden in de rotzooi of ik huur een Pool in, of zo…

    Reactie door Repel | mei 5, 2009

  5. Ik vind de trappen op de foto’s ook wel heel erg strak… om niet te zeggen steriel, klinisch koud. Maar zal best goed zijn tegen stof-allergie en zo.
    Van dat bedrag krijg ik sowieso al de kriebels. Daar kun je een paar keer leuk van op vakantie.

    Reactie door Wieke | mei 5, 2009

  6. Pfff wat een geld….

    Laten we afspreken, voor de helft van de helft kom ik het voor je doen 😀 (wel ex materiaalkosten maar in btw)

    Reactie door Barbara | mei 5, 2009

  7. bloody hell: voor dat bedrag weet ik ook wel een leukere bestemming. Nee, dan maar door het stof – letterlijk.

    Reactie door Corine | mei 5, 2009

  8. Poeh hee, dat is inderdaad een heel bedrag. Au!

    Reactie door Toetje | mei 5, 2009

  9. Snorharen en kwispelende staarten zijn toch het mooiste wat je in huis kan hebben.
    Heb je weleens een plant gehad die blij was dat je thuis kwam, nou ik heb er niets van gemerkt dus geef mij ook maar snorharen en kwispels.
    Erg strak he die trap, zie het ook niet zitten.

    Reactie door Leidse Glibber | mei 5, 2009

  10. Jeemig wat een geld, man! Ik zou even op trappen en Polen googelen als ik jou was 🙂

    Reactie door Door | mei 5, 2009

  11. 8472???
    volgens mij heb ik dat nog wel ergens in een broekzak zitten …. NOT

    Reactie door ilse | mei 8, 2009


Geef een reactie

