Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Moeders kunnen ***bijna*** alles goed maken dat fout zit

Om kwart over drie sta ik op het schoolplein te wachten op de bel. Jongste heeft de hele weg gekrijsd in de wagen: UIT UIT UIT!!! Nu op het schoolplein is hij UIT de wagen en speelt hij met Middelste op het plein en ik sta een beetje te chillen (ja ja, Repel gaat met haar tijd mee) met mijn hoofd in de zon.

De klas van Oudste komt naar buiten en ik zie meteen aan het hoofd van Oudste dat er Grote Problemen zijn. Als hij me ziet wil hij niet naar me toe komen en hij huilt boos en kwetsbaar. Hij heeft een broek aan die ik niet ken en hij heeft een vuilniszak in zijn handen. Repel kan hieruit een deel van het verhaal afleiden, maar wat er precies gebeurd is wil ze graag weten. Als hij bij me is vraag ga ik op mijn hurken zitten en vraag ik wat er is. Hij stort zich in mijn armen waardoor ik bijna omval en hij wil niks zeggen. Hij wil ook niet afspreken, hij wil van het schoolplein af en rap wat. Hij is doodongelukkig. Het is klein leed dat voor een zevenjarige heel erg groot is.

We zijn nu een uur verder en het hoge woord is eruit. Nou ja, het waren een paar hoge woorden. Het hele verhaal is eruit en ik heb hem kunnen overtuigen dat het allemaal over is en niet erg en ik bijt ook niet. Hij weet ook dat ik wel boos ben op de overblijfoma van Klasgenootje. (Daar ga ik nog een hartig woordje mee wisselen, maar dat weet Oudste dan weer niet.) Nu heeft Oudste weer een onbezorgde blik in zijn ogen. Alles is opgelost. Mama kan alles!

Het maakt niet uit hoe loodzwaar de problemen zijn, mama weet altijd raad.  Nou ja, nu nog wel…de Repel houdt haar hart vast voor de problemen die komen gaan als ze groter worden die ze niet à la seconde kan laten verdampen met een geruststellend woord. Maar voor nu kan ik alles nog oplossen. Daar ben je mama voor.

De kleine lettertjes bij deze log:

Dit is mijn log en mijn uitlaadklep en soms staat er iets persoonlijks op over mijn kinderen: het moge duidelijk zijn dat geen van jullie ooit aan Oudste laten merken dat jullie een beetje op de hoogte zijn van het leed van vandaag, toch? Anders zou Repel zo maar weer eens recalcitrant moeten worden, zo niet verschrikkelijk boos op jullie.

april 23, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons | ,

7 reacties »

  1. ik ben blij dat ik niet die overblijfoma ben

    met rutger gaat het goed, ik zal er eens even een nieuw logje over maken
    en eh, manlief heeft een 7,6
    veel te hoog dus

    Reactie door ilse | april 23, 2009

  2. Maak je geen zorgen, ik zal jouw oudste niet gauw tegen komen en als ik hem zou zien, begrijp ik nog niet helemaal wat er gebeurd is. Ala, de onbekende broek en de vuilniszak, dat snap ik verder wel (denk ik), alleen dat van de overblijfoma niet. Nou zal ik de overblijfoma ook niet gauw tegen komen, dus dat scheelt.

    Reactie door Carla | april 23, 2009

  3. Het gaat met een moeder zo goed als het met een kind gaat. Ik denk dat we dat allemaal wel ontdekt hebben inmiddels.

    Reactie door Toaske | april 23, 2009

  4. Ik bedoel natuurlijk als het met HAAR kind gaat.

    Reactie door Toaske | april 23, 2009

  5. Ja moeders kunnen tot en bepalde leeftijd alles he.
    Maar,……….dan sla je een par jaar over en als ze ouder zijn dan kan en moeder weer opeens alles hahahah

    Reactie door Leidse Glibber | april 24, 2009

  6. Goed gedaan Repel! Ik denk dat je ze altijd het vertrouwen moet geven dat ze bij je terecht kunnen, no matter wat er aan de hand is. Zelfs bij mijn puber merk ik dat hij graag zijn verhaal even bij me doet. Ik mail nu Bea nog even voor een lintje voor jou!

    Reactie door Door | april 24, 2009

  7. Laat me raden. Oudste mocht niet naar de wc van Overblijf oma. Belooft, ik zal niks verklappen maar da’s niet zo moeilijk 😉

    Ja die tijd vrees ik ook, de tijd dat het niet meer met een kusje goed te maken is en dat een knuffel en aai over een bolletje de pijn niet meer kan verzachten. ( Pfff wat moet ik met tieners??? Blij dat dat nog jaren duurt

    Fijn weekend, hebben ze ook vakantie?

    Reactie door Barbara | april 24, 2009


Geef een reactie

