Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Gewoon h-é-l-e-m-a-a-l niks bijzonders…bijna

Gewoon een weekend. Een heel gewoon weekend zonder hoogtijdagen. Er was judo en er was buiten spelen, er was een uit-etentje, er was een ruzie en er was een goedmakertje, er was een uitje en er waren boodschappen. Gewoon, zoals gezinnen dat doen.

Maar dit weekend was met z’n gewone dingen toch voor ons bijzonder want we waren twee hele volle dagen samen dit weekend, dus alles ging relaxed. Geen snelkookpan-weekend-gepropt-in-één-dag: we hadden T.W.E.E. dagen samen, met z’n allen. Gemiddeld kennen we een dergelijk weekend eens per maand. Dit was dus een niet-bijzonder weekend dat voor ons bijzonder is. Dus zo ongeveer. Snap je?

Papa kwam zaterdagochtend thuis uit werk en treft zonen aan die nog niet zijn aangekleed. De DVD staat aan. Papa vindt het blijkbaar niet erg om voor de 31257ste keer naar Cars te kijken want Middelste heeft de film pas net geërfd van Oudste. Middelste heeft de film pas 86 keer gezien.

Jongste knalt door zijn luier en moet van top tot teen iets droogs aan. Maar bloot vindt hij blijkbaar de beste uitvinding sinds het wiel en wij moeten alle zeilen bijzetten om hem weer aangekleed te krijgen. Een blote pi.emel is blijkbaar dusdanig leuk dat hij na zijn vreugdedans op de bank spontaan een plasje deed op het potje van Middelste.

Relaxed als we zijn op ons Luxe Weekend, kies ik ervoor om na de boodschappen terug te lopen naar de sloot waar we eerder tijdens Het Boodschappen Halen deze mini-meerkoetjes hadden gezien. Dit keer ging ik met camera.

De mini-poezebeesten zijn, of wij het nu druk hebben of niet, helemaal lief.

In ons bos: De Klimboom!
(welke idioot heeft op ons fotogeniek plekje een vuilnisbak geplaatst? Wie vond dat een goed idee?)

In ons bos…

In ons bos…

april 19, 2009 - Posted by | De Daltons, Party of Five | ,

7 reacties »

  1. heerlijk he, zo’n gewoon-niks-aan-de-hand-weekendje! Wij hadden dit weekend vanalles en dat was ook leuk (was op kraamvisite bij Christy: wat een zoet droppig baby’tje! heeft de hele tijd op een arm geslapen!), maar van een weekend he-le-maal niks geniet ik nog het meest!

    Mooie meerkoet-foto! wist je trouwens dat die jonkies werkelijk de hele dag piepen? en dat, als je een nest in de buurt hebt, daar knettergek van wordt? maar jonkies zijn altijd schattig.

    Reactie door Corine | april 19, 2009

  2. Zo draait zo’n weekend door he.
    Inderdaad de meest belachelijke plek om en vuinisbak neer te zetten hahhah.
    Off topic, 36 km punt ik schat in de Stevenshof of zit ik helemaal fout hahah.

    Reactie door Leidse Glibber | april 19, 2009

  3. jaaaaaaaaaaaaaaa..heerlijk zo’n weekend!!!!zeker met dit mooie weer!!!
    De laatste tijd wordt het voor mij gewoon, maar als straks mijn tvt erop zit zal ik het idd. ook errrrrrrrrrrrug missen; zulke weekenden!!!!!

    heerlijk om weer mee te lezen…altijd verhalen genoeg bij jullie!!

    knuffff

    Reactie door marieke | april 20, 2009

  4. Ik ga je even toevoegen aan mijn blog lijst dan krijg ik tenminste de updates door anders mis ik zoveel…en ik ben zooo nieuwsgierig.
    Eigenlijk kan ik niet meer werken want ik ben zo druk met al die blogs volgen van al die leuke Nederlandse vrouwen…
    Die vuilnisbak die moet weg, ik zou even een brief schrijven met deze foto erbij naar de gemeente, dit kan echt niet.(achter de boom zou beter zijn)

    Reactie door Ilse | april 20, 2009

  5. Ik vind Cars kijken ook helemaal niet erg, zelfs niet voor de 31257ste keer. Nu je het zegt, ja, die vuilnisbak staat daar niet zo mooi, maar ik heb nog altijd liever een vuilnisbak op de foto (en in het bos) dan vuilnis zonder bak.

    Volgens mij zijn de kinderen ook altijd liever tijdens zo’n weekend of niet?

    Reactie door Carla | april 21, 2009

  6. wat een gezellige foto’s weer repel.
    Schattig die meerkoetjes

    Reactie door louisa | april 21, 2009

  7. Denk dat die vuilnisbak verdwaald is. Dat kan niet anders. Het zal toch niet zo zijn dat iemand dit gewoon verzint en daar bewust een bak poot. Nee geloof er niks van, die is daar gestrand, uit de lucht gevallen of per ongeluk achter gelaten.

    Heerlijk zo’n weekend, kan ik helaas alleen maar van dromen 😦

    Reactie door Barbara | april 22, 2009


Geef een reactie

