Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Hoeistnu?

Laten we beginnen met het lichaamlijke, dan kom ik daarna op dat andere onderwerp.

Lichaamlijk:
Het gaat goed met Middelste. De Bult is geslonken tot bijna nul, en in plaats daarvan heeft zich aan de bovenzijde van De Bult een prachtige, donkere schaafwond-korst gevormd. (Terugkijkend naar de foto’s van De Bult schrik ik weer van de grootte.) Hij is nog wel aldoor moe waardoor ik nog steeds denk dat hij toch een lichte hersenschudding heeft. Maar, het is allemaal minimaal. We hebben erg veel geluk gehad!

Laat die bewuste avond ontdekte ik deze krassen op zijn ruggetje. Ik heb Manlief gebeld of hij iets kon vinden op die boot dat een dergelijke wond heeft kunnen veroorzaken en dat vond hij. Toen wisten we exact hoe hij was gevallen. En dat was precies hoe hij het had gezegd (en ik geloofde hem op dat moment niet want ik dacht nog als je er zo uitvalt dan moet je toch dat tandwiel raken en er veel gehavender uitzien als je al niet dood bent?) Mental note to self: (a) hij is bewezen niet bewustekoos geweestwant hij weet het nog exact en (b) ik moet zijn verhaal nooit meer in twijfel trekken.

Vandaag belde de kinderpsycholoog. Wij zijn in de eerste helft van volgende maand aan de beurt. Ze wil eerst ons spreken voor een intake en daarna volgt het intakegesprek met Middelste. Ze belt altijd rond spitsuur ( = als ik sta te koken notabene als Manlief niet thuis is) en toch krijgt ze het voor elkaar dat ik volkomen op mijn gemak met haar praat. Ik heb alle vertrouwen in haar.

Alles komt goed met Middelste. Voor de vakantie, voor de grote school.

april 14, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons |

8 reacties »

  1. Het ziet er inderdaad goed uit, die wond (voor zover je dat van een wond kan zeggen). Verbazend hoe goed een kind kan uitleggen wat er precies gebeurd is, en goed dat je nu ook weet hoe goed hij dat kan uitleggen.

    Reactie door Carla | april 14, 2009

  2. Ziet er toch allemaal behoorlijk heftig uit zeg. Ik lees nog niet zo lang mee, dus weet ook niet waarom middelste naar de psycholoog moet, maar als je nu al zo’n vertrouwen in haar hebt, dan komt dat vast en zeker goed.

    Reactie door Toaske | april 14, 2009

  3. Bellen rond spitsuur? Dat moet je bij mij dus niet doen. Want dan ben ik druk.

    Dus als je dat lukt, heb je inderdaad enorme people skills.

    Reactie door Cisca | april 14, 2009

  4. Ach, het is wel een aandoenlijk koppie. Sneu hoor, maar hij knapt snel op. Teken dat hij goed gezond is, toch?
    Fijn dat de psycholoog je een goed gevoel geeft, al weet ik inderdaad ook niet waarom, maar dat maakt ook niet uit.

    Reactie door Door | april 14, 2009

  5. fijn dat het beter gaat, lichamelijk dan! en emt dat geestelijke gaat het ook helemaal goed komen.

    Reactie door Corine | april 14, 2009

  6. Wanneer moet/mag hij naar school? Gaat hij zo’n beetje gelijk op met Tessa? Die wordt over 4 weken 4 jaar.
    Vindt ie het niet erg dat ie in z’n blote billen op de foto gaat?
    Ook gehavend blijft het een lekker jochie!

    Reactie door Wieke | april 15, 2009

  7. Middelste wordt over ruim twee manden 4. En nee: hij is dol op zijn blote billen! hij loopt het liefst de hele dag in zijn blote billetjes rond. En ik vind dat prima. Kleine kindjes mogen van mij ook met hun blote billetjes op de foto…ik heb alleen voor die eventuele zieke geest die meeleest de foto wat bijgesneden. De bil is alleen voor hetperspectief dat je ziet hoe groot die krassen zijn. Hij noemt ze zijn streepjes. Lief he…

    Reactie door Repel | april 15, 2009

  8. Vrouwe Repel,
    Ik zeg altijd, ge moet dicht durven komen met uw fototoestel en zie: het is weer eens bewezen. Het is een prachtige foto geworden. Mooi schergesteld op de ogen ook. Zo hoort het.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | april 18, 2009


Geef een reactie

